E-katalogi

AFTERMARKET


Kongres SDCM: zmiany na rynku warsztatowym - relacja Motofaktor.pl

2017-11-13 08:43:32   Autor: Joanna Piszcz


Kongres SDCM: zmiany na rynku warsztatowym - relacja Motofaktor.pl "Zmiany na rynku warsztatowym - czy przynależność do sieci warsztatowych gwarantuje rozwój?" - na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty, która odbyła się w ramach XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zorganizowanego przez SDCM.

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) przy udziale innych organizacji branżowych odbywał się w dniach 8-9 listopada w Warszawie. Jedna z debat była poświęcona przyszłości rynku warsztatowego w kontekście rozwoju nowych technologii, zmian legislacyjnych oraz potrzeb współczesnego klienta.
NTN-SNR 19.11.2017
REKLAMA



Debatę zatytułowaną "Zmiany na rynku warsztatowym - czy przynależność do sieci warsztatowych gwarantuje rozwój?" prowadził Witold Rogowski, Prezes Zarządu Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO.

"Nie jesteśmy w tej chwili w stanie stwierdzić, jak będzie wyglądała przyszłość warsztatów niezależnych, natomiast z pewnością możemy powiedzieć, że będzie się znacznie różniła od tego, z czym mamy do czynienia obecnie" - mówił Witold Rogowski. "Spróbujemy jednak odpowiedzieć na pytanie w jakim kierunku będzie zmierzał rynek warsztatowy, a przede wszystkim czy jesteśmy w stanie tym zmianom sprostać i przygotować na nie warsztaty niezależne" - dodał Witold Rogowski. Zwrócił równiez uwagę, że po raz pierwszy temat przyszłości warsztatów został poruszony w tak szerokim gronie - do udziału w sesji zostali bowiem zaproszeni wszyscy organizatorzy sieci warsztatowych w Polsce.

Debata odbyła się pod patronetem organizacji MOVEO, która reprezentuje warsztaty niezależne m.in. w rozmowach z decydentami wprowadzającymi zmiany legislacyjne, w lokalnych środowiskach samorządowych, czy występując o dostęp do informacji technicznych do producentów aut oraz zarządzających danymi technicznymi danej marki pojazdów.

Nadjeżdżają nowe technologie

"Czy nam się to podoba czy nie już teraz zmieniają się systemy napędowe samochodów. Możemy się spierać czy elektromobilność zdominuje motoryzację w 30, 50 czy 70 proc. do roku 2030 - tego nie wiemy. Natomiast faktem jest, że rynek się zmieni. Pierwszą, już wyraźnie widoczną zmianą są samochody z napędem hybrydowym. Kolejnym krokiem, który będzie miał ogromny wpływ na rynek warsztatowy, są samochody elektryczne. Na pewno te technologie będą obecne najpierw w samochodach w okresie gwarancyjnym, natomiast później trafią one do warsztatów niezależnych" - mówił Witold Rogowski.

I tu pojawia się pytanie. Czy warsztaty niezależne są przygotowane na obsługę tego typu pojazdów? "Gdybyśmy bezpośrednio zapytali o to warsztaty, mechanicy z pewnością odpowiedzą na to pytanie twierdząco. Ale gdybyśmy przeszli do praktyki, okazałoby się, że nie mają uprawnień do obsługi tego typu pojazdów, nie posiadają odpowiednich narzędzi, nie wiedzą, jak odłączyć prąd, aby bezpiecznie ten samochód naprawić. Dlatego my, jako administratorzy sieci serwisowych i organizacje branżowe, musimy się z nowymi technologiami zmierzyć. MOVEO zostało włączone do prac komisji roboczych, które pracują nas wdrożeniem elektryfikacji w polskiej motoryzacji. Wspólnie z SDCM zwracamy uwagę decydentów na potrzebę zadbania o to, by informacje techniczne dotyczące aut elektrycznych były dostępne także dla warsztatów niezależnych. Batalia o dostęp do informacji technicznych trwa na każdym polu" - dodał Witold Rogowski.

Wyjść naprzeciw zmianom

Uczestnicy debaty zgodzili się co, do tego, że trudno obecnie wskazać jednoznacznie, w jakim kierunku zmieni się rynek warsztatów niezależnych, ale nie oznacza to, że należy biernie na te zmiany czekać. "Jedno jest pewne to to, że nie mamy pewności co się dokładnie wydarzy. Ostatnio dominującym tematem w dyskusjach są napędy hybrydowe i elektryczne, ale czy możemy być pewni, że za 20 lat właśnie te napędy będą dominowały na rynku - wątpię i dlatego nie odważę się powiedzieć, że tak będzie. Natomiast należy mieć świadomość, że spoczywanie na laurach nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dziś warsztaty świetnie prosperują i nie narzekają na brak klientów. Ale ten stan im jest lepszy, tym jednocześnie bardziej niebezpieczny, bo uspokaja i skłania do braku działania" - mówił Robert Dzierżanowski, Kierownik ds. Rozwoju Koncepcji Serwisowych w firmie Robert Bosch.

Zdaniem Roberta Dzierżanowskiego, bez problemu można podać kilka przykładów firm, które "spoczywały na laurach" i poniosły z tego powodu straty, a część z nich już nie istnieje. "Z rynku warszawskiego znamy wieloletnie spory, jaka korporacja taksówkowa będzie obsługiwała pasażerów pod hotelem Sobieski czy przy lotnisku Chopina. Tymczasem bardzo szybko pojawiła się konkurencja, która myśli zupełnie inaczej, dla której istotne jest to, w jaki sposób i jak szybko jest w stanie skomunikować się z klientem, by spełnić jego oczekiwania, a nie to, gdzie posiada swój postój. Mam tu na myśli aplikację MyTaxi, która jest produktem stworzonym przez firmę Daimler. Podobnie booking,com, który nie posiada żadnego hotelu, ale są to obecnie najsilniejsze marki w swojej branży. Znamy takie przykłady warsztatów, które uznały, że świetnie radzą sobie ze wszystkim i dziś ich już nie ma rynku. Dlatego w mojej ocenie nie należy przywiązywać się do myśli, że tylko napędy hybrydowe czy elektryczne będą obecne na rynku za 10, czy 20 lat" - dodał Robert Dzierżnowski.

Zwrócił także uwagę na potrzebę odejścia od tradycyjnego podziału na rynek warsztatów niezależnych i OES. "Obecnie już tylko nieliczni nie mają świadomości, że niezależne warsztaty należące do sieci mają także podpisane umowy z administratorami danych technicznych poszczególnych marek samochodów i ten rynek wzajemnie się uzupełnia. W sieci Bosch Car Service mamy około 50 serwisów, które mają jednocześnie autoryzację producentów pojazdów" - powiedział Robert Dzierżanowski.

Więcej pytań niż odpowiedzi

Kolejny problem, o jakim dyskutowano w czasie debaty dotyczył preferencji klientów. "Jak w przyszłości będą się kształtowały wybory klientów -  czy w Polsce będzie tak jak obecnie, że 10 proc. kierowców korzysta z OES, a reszta z usług aftermarketowych? Czy może będzie tak jak w Szwajcarii, gdzie tendencja jest odwrotna. A może autoryzacja producencka w ogóle zniknie" - zastanawiał się Robert Dzierżanowski.

Czy to, że np. za 20 lat w żadnych z samochodów nie będzie złącza OBD oznacza, że wszyscy kierowcy będą korzystać tylko z usług autoryzowanych warsztatów? - to kolejne pytanie, na które próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty. "Sądzę, że nie. Niezależnie od tego w jakim kierunku pójdzie rozwój nowych technologii, na pewno na rynku będzie sporo przestrzeni dla warsztatów niezależnych. Wiele lat nie do pomyślenia było, aby na warsztacie dealerskim wisiały inne logotypy niż jednej marki, którą ten punkt obsługiwał - dziś nie ma z tym żadnego problemu" - uważa Robert Dzierżanowski.

Dostrzega natomiast inne problemy. "Jednym z problemów jest strach warsztatów niezależnych przed obsługą samochodów w okresie gwarancji. Warsztaty obawiają się, że narażą klientów na jej utratę, mimio że dyrektywa GVO daje prawo każdemu użytkownikowi auta do jego naprawy w niezależnym serwisie bez utraty gwarancji producenta. Pozytywne jest natomiast to, że rośnie liczba warsztatów na wysokim poziomie. Jeszcze kilkanaście lat temu długo trzeba było szukać na rynku serwisów oferujących obsługę wysokiej jakości. Dzisiaj jest to znacznie łatwiejsze, widać, że warsztaty inwestują w wyposażenie" - zauważył Robert Dzierżanowski.

Pozytywną zmianą na rynku warsztatowym, jest zdaniem Roberta Dzierżanowskiego, łatwiejszy dostęp do informacji technicznych. "Firma Bosch oferuje obecnie urządzenie, które pozwala na połączenie się z serwerami producentów aut i wykonanie diagnostyki korzystając z danych
producentów pojazdów umieszczonych w chmurze. Jest to oczywiście odpłatne, ale dostęp do dokumentacji i do wiedzy jest znacznie łatwiejszy niż przed laty".

Nowoczesny klient to wyzwanie


Rolą operatorów sieci warsztatowych jest przygotowanie ich do tego, by mogły obsługiwać coraz nowsze technologicznie samochody, ale także, żeby otworzyły się na nowy typ klienta - to kolejny wniosek z debaty. "W tej chwili reklamowanie własnego warsztatu hasłem, że wykonujemy usługi dobrze to za mało. Jakość jest oczywiście ważna, ale ona jest w tle. Natomiast w oczekiwaniach współczesnych klientów dominuje potrzeba bycia mobilnym. Rola warsztatu zmieni się zatem z „naprawiacza” na podmiot, który zapewnia klientowi mobilność, czyli np. samochód zastępczy. Klient chce obecnie być mobilny, a nie oddać samochód do warsztatu i przez trzy dni być uziemiony. A rolą warsztatu jest to, by klientowi taką mobilność zapewnić" - zwracał uwagę Robert Dzierżanowski.

W potrzeby nowoczesnego klienta świetnie wpisuje się należąca do firmy Moto-Profil, sieć warsztatów ProfiAuto Serwis. "Sieć ProfiAuto Serwis istnieje od dwóch lat, obecnie liczy ponad 1000 warsztatów. Rozwijamy naszą sieć nie tylko w Polsce. Skupiliśmy się również na jej rozwoju w Czechach i na Słowacji. Postawiliśmy na rozwój i inwestycje w warsztaty prowadzone często przez młodych, ambitnych właścicieli. Stawiamy nie tylko na inwestycje, ale także na szkolenia - nie tylko techniczne, które oferują wszyscy, ale też tzw. szkolenia miękkie z obsługi klienta" - wyjaśniał Mariusz Maksym, Koordynator sieci ProfiAuto Serwis.

Najmłodsza sieć warsztatowa na rynku otwiera się na nowoczesnego, młodego klienta. "Młody, nowoczesny klient ma 19 lat i swój pierwszy samochód. Nie szuka warsztatu w książce telefonicznej, ale za pośrednictwem swojego smartfona. Przygotowaliśmy więc aplikację ProfiAuto, dzięki której za pomocą kilku kliknięć można umówić się na wizytę w warsztacie, otrzymać przejrzysty kosztorys, mieć stałą kontrolę nad procesem naprawy, a także dostęp do elektronicznej książki serwisowej. Z kolei aplikacja ProfiAuto Manager, przygotowana dla mechaników, ułatwia zarządzanie zamówieniami, wystawienie faktury, zarządzanie kalendarzem, w przyszłości usługi planujemy rozszerzyć o gwarancję sieciową" - zapowiedział Mariusz Maksym.

Sieć ProfiAuto Serwis dba także o zwiększeniu konkurencyjności warsztatów niezależnych nad autoryzowanymi. "Przygotowaliśmy programy inwestycyjne, które ułatwiają dostęp do nowoczesnego wyposażenia warsztatowego, co przekłada się na rozszerzenie zakresu usług i wyższą jakość obsługi. Chcemy, żeby ProfiAuto Serwis była nowoczesną siecią serwisową, stawiamy na młodego, otwartego klienta" - dodał Mariusz Maksym.

Zaznaczył jednocześnie, że w kwestii obsługi klienta wiele jest jeszcze na polskim rynku do zrobienia i przywołał wyniki badania zrealizowanego w przez TEMOT. "Z badań TEMOT-u, który porównał postrzeganie przez klientów niezależnych i autoryzowanych warsztatów samochodowych w Europie wynika, że wygrywamy ceną oraz w relacji klient – właściciel warsztatu, które są znacznie bliższe w warsztatach niezależnych niż w ASO. Wygrywamy także, jeśli chodzi o wygodę, czyli łatwą dostępność. Ale są dwa obszary, w których mamy wiele do zrobienie. W oczach klienta ostatecznego wizerunek ASO jest znacznie lepszy niż niezależnego warsztatu samochodowego. Sporo możemy również poprawić, jeśli chodzi o wyższą jakość napraw i obsługi klienta. Z badań jasno widać, że jakość i wizerunek to klucz do sukcesu i jako operatorzy sieci serwisowych powinniśmy wspierać warsztaty niezależne, aby w tym kierunku się rozwijały" - podsumował Mariusz Maksym
.

W sieci siła

Bieżące wsparcie, a także pomoc w przygotowaniu na nadchodzące zmiany zapewniają warsztatom niezależnym administratorzy sieci serwisowych, jeśli warsztat zdecyduje się z taką siecią związać. "Warsztaty mają się skupić na naprawie aut, a my dostarczmy im wsparcie m.in. w bieżącej obłudzie klienta, czy księgowości. Szkolimy przedstawicieli naszych sieci warsztatowych nie tylko z obsługi klienta, ale także z aspektów technicznych. Uprzedzamy nasze sieci warsztatowe o nowych rozwiązaniach czy nowinkach technicznych i przekazujemy wiedzę, by ich pracownicy nie zostali zaskoczeni przez klientów" - wyjaśniała Marta Ciesielska, z-ca kierownika ds. sieci własnych Inter Cars oraz Manager Projektu Młode Kadry.

Aby sprostać wyzwaniom, jakie stoją przed warsztatmi samochodowymi, takim jak m.in. problemy z pozyskaniem pracowników, Inter Cars reazlizuje właśnie program Młode Kadry. "Współpracujemy z technikami i szkołami branżowymi. Do każdej ze szkół dostarczyliśmy nowoczesny sprzęt wart około 100 tys. zł. Zależy nam na tym, aby dzięki temu młodzi ludzie złapali bakcyla i by praca stała się ich pasją. Dajemy również wiedzę szkoląc nauczycieli i uczniów" - mówiła Marta Ciesielska. Ale brak pracowników to nie jedyny problem. "Bardzo trudno jest zainteresować młodych ludzi branżą motoryzacyjną i pracą w warsztacie. Wspólnie z dostawcami rozmawiamy z młodzieżą i staramy się ją przekonać, że obecnie praca w warsztacie to już nie jest „brudna robota”, ale jest praca „głową”. Aby zainteresować młodych ludzi branżą, zorganizowaliśmy także konkurs „Young Car Mechanic”, który cieszył się bardzo dużą popularnością" - dodała Marta Ciesielska.

Największe wyzwania przed nami

Podsumowując debatę, jej uczestnicy wymienili wyzwania, a jakimi w najbliższej przyszłości zmierzą sie niezależne warsztaty samochodowe. W Unii Europejskiej trwa właśnie walka o utrzymanie złącza OBD, czyli w praktyce utrzymaniu dostępu rynku aftermarketowego do informacji technicznych producentów pojazdów. "Brak złącza OBD w pojazdach wpłynie niekorzystnie na cały rynek aftermarketowy - na rynek części zamiennych, wyposażenia warsztatowego i dystrybutorów. Aftermarket może na tym tylko stracić. Bez złącza OBD czynności, które obecnie wydają się bardzo proste jak wymiana klocków hamulcowych, czy oleju stanie się problemem, a rynek warsztatów niezależnych zacznie się kurczyć" - ocenił Mariusz Maksym.

Drugie zagrożenie, w ocenie Mariusza Maksyma, to szybki rozwój technologii hybrydowych. "Jestem przekonany, że większość naszych warsztatów niezależnych nie jest przygotowana na obsługę pojazdów hybrydowych. Nie posiadają specjalnych uprawnień, wiedzy technicznej ani urządzeń i narzędzi potrzebnych do obsługi takich pojazdów. To są dwa problemy, z którymi musimy się zmierzyć. Mam tylko nadzieję, że zmiany będą następowały stopniowo, co pozwoli nam się przygotować i wejść płynnie w nowe potrzeby rynku".







Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Ł. Ryś: polscy mechanicy to najczęściej przedsiębiorczy ludzie z pasją
  W.Rogowski: Nie wystarczy sprzedać produkt
  ProfiAuto Show 2015 - relacja Motofaktor.pl
  Kasa fiskalna (praktycznie) w każdym warsztacie
  Helmut Wolk: Nowa grupa zakupowa weszła na europejski aftermarket
  16. Targi Inter Cars - części zamienne - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  ProfiAuto: przygotowania do Warsaw Moto Show
  Moto-Profil: nowa marka w ofercie dystrybutora
  Moto-Profil: rekordowy rok i nowe projekty ProfiAuto
  Moto-Profil: nowa marka w ofercie dystrybutora
  Moto-Profil: wyróżnienie od Temot International
  Inter Cars: Premia Cash - bitcoin Katalogu Online
  Inter Cars: turbosprężarki BorgWarner do silników Ingenium
  Inter Cars: markowe szyby Pilkington w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży w październiku 2017
  Inter Cars: filmowa relacja z finału Master Mechanika 2017
  Bosch: badanie Connected Car Effect 2025
  Bosch: motocykl połączony z siecią
  Bosch: Internet rzeczy przyszłością motoryzacji
  Bosch: 17. rajd Bosch Boxberg Klassik
  Bosch: nowy numer kwartalnika Bosch Autospec

WARSZTAT 24/7

  Awaria przekładni kierowniczej
  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła
  Moim skarbem są ludzie
  Kompleksowa obsługa to podstawa
  Kategorie dobrego rzemiosła
  Klienci wybierają jakość
  K. Modzelewski: Chcemy się rozwijać

PRODUKTY

  Moto-Profil: pasta BHP ProfiAuto
  Moto-Profil: nowości AT Autoteile, Bugiad, Dr Motor, Hattat i Hortum
  Moto-Profil: maty do bagażnika Frogum
  Moto-Profil: nowości w ofercie dystrybutora
  Moto-Profil: nowe referencje febi
  Power Truck: debiut alternatorów i rozruszników marki na polskim rynku
  Moto Remo: turbosprężarka Garrett VNT do silnika benzynowego
  Meyle: łożyska kół o niskiej ścieralności Meyle-Original
  Inter Cars: lampy robocze M-Tech


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Kongres SDCM: zmiany na rynku warsztatowym - relacja Motofaktor.pl

    "Zmiany na rynku warsztatowym - czy przynależność do sieci warsztatowych gwarantuje rozwój?" - na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty, która odbyła się w ramach XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zorganizowanego przez SDCM.
  • A. Górecki: rozszerzamy działalność o nowe rynki, w tym zagraniczne

    Z Aleksandrem Góreckim, Prezesem Zarządu Auto Partner S.A. rozmawiała Joanna Piszcz.
  • P. Stopczyk: zmiana właściciela AD Polska to szansa na rozwój firmy

    Z Piotrem Stopczykiem, Prezesem AD Polska, rozmawiała Joanna Piszcz.
  • Konferencja AD Polska 2017 - ostatni raz pod dotychczasowym szyldem

    Klienci i dostawcy AD Polska spotkali się w dniach 7-8 października 2017 w hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku. Spotkanie zdominowała prezentacja nowego właściciela firmy - LKQ Corporation - oraz związanych z tym planów na najbliższe miesiące.  
  • Trzy elementy - jeden system

    System BE Plug&Drive składający się z baterii, sterownika i silnika ma pomóc w szybszym rozwoju elektromobilności w Polsce i nie tylko. Czy ma jednak szansę na wdrożenie?
  • 16. Targi Inter Cars - części zamienne - relacja Motofaktor.pl

    Ponad 200 wystawców na powierzchni 20 tys. m kw. prezentowało swoje produkty gościom 16. Targów Inter Cars. Po dwuletniej przerwie impreza odbyła się na błoniach PGE Narodowego. Motofaktor.pl był patronem medialnym tego wydarzenia.
  • 16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl

    W czasie 16. Targów Inter Cars swoją ofertę i nowości zaprezentowali także producenci części do pojazdów ciężarowych, których stoiska zostały zlokalizowane w tzw. Strefie Ciężkiej.
  • 16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl

    W czasie 16. Targów Inter Cars swoją ofertę i nowości zaprezentowali także producenci wyposażenia warsztatowego.
  • Finał AP EXPERT 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Znamy już zwycięzców tegorocznego finału promocji AP EXPERT, organizowanej przez Auto Partner S.A. O tytuł „Wybitnego wśród ekspertów” walczyło 100 mechaników samochodowych z całej Polski.
  • Supermechanik AD 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Rałał Brzyszko, właściciel warsztatu samochodowego w Rudce koło Krasnegostawu, Supermechanikiem AD 2017. Finał drugiej edycji konkursu odbył się 2 września w Bukowinie Tatrzańskiej.
  • Targi i inwestycje na rumuńskim aftermarkecie

    Rumuński rynek motoryzacyjny, po kilku latach kryzysu, odnotował w drugim kwartale 2017 znaczące wzrosty. Zarówno sprzedaż nowych i używanych samochodów, jak i części zamiennych jest obecnie jednym z głównych motorów rozwoju rumuńskiej gospodarki.
  • Master Truck Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Kilkaset najpiękniejszych pojazdów ciężarowych z całej Europy można było podziwiać na 13. zlocie Master Truck Show, który odbywał się w dniach 21-23 lipca w Polskiej Nowej Wsi koło Opola. Swoją ofertę prezentowali także producenci i dystrybutorzy części zamiennych.
  • Czeski aftermarket nie narzeka na brak ruchu

    Dobre wiadomości dla rynku aftermarketowego w Czechach i na Słowacji - produkcja samochodów rośnie, a dystrybutorzy części zamiennych otwierają kolejne oddziały. Relacja korespondenta Motofaktor.pl.
  • TitanX - ekspert w kategorii układów chłodzenia

    TitanX to największy producent chłodnic do pojazdów ciężarowych na pierwszy montaż. Firma dostarcza także elementy układów chłodzenia na rynek wtórny, a ich dystrybutorem w Polsce jest Highway International. Odwiedziliśmy fabrykę w Szwecji, gdzie projektuje się, produkuje i testuje chłodnice TitanX.
  • Przyszłość napędów samochodowych

    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin powodują, że schyłek napędów spalinowych i rozwój elektrycznych są nieuchronne. Ale czy w przyszłości będziemy jeździć tylko autami elektrycznymi? Czy nie będziemy się już rozkoszować brzmieniem wielocylindrowych, potężnych silników?
  • Autos Truck Day 2017 - relacja Motofaktor.pl

    7. edycja targów branży ciężarowej Autos Truck Day już za nami. 9 czerwca w Solcu Kujawskim klienci dystrybutora mogli zapoznać się z bogatą ofertą kilkudziesięciu wystawców.
  • ProfiAuto Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Rekordowo wysoka frekwencja, setki wystawców, moc atrakcji oraz profesjonalnej wiedzy przekazywanej w trakcie rozmów i szkoleń dla mechaników - tak można podsumować 14. edycję targów ProfiAuto Show, która 3 i 4 czerwca 2017 odbywała się w Katowicach.
  • M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem

    Maciej Oleksowicz od najmłodszych lat jest związany z branżą motoryzacyjną. Kierowca rajdowy, uczestnik Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata SWRC. Od roku 2000 jest zatrudniony w Inter Cars. Odpowiadał za efektywne wdrażanie systemów informatycznych i logistycznych dla całej Grupy. Przez kilkanaście lat był członkiem Rady Nadzorczej spółki, od 2015 roku kierował obszarem nowych technologii oraz IT. Od 1 maja 2017 pełni funkcję Prezesa Zarządu Inter Cars SA.
  • Wiosenny ruch zagościł na ukraińskim aftermarkecie

    W ostatnich kilku miesiącach zdecydowanie dało się zauważyć ożywienie na ukraińskim aftermarkecie. Dystrybutorzy poszerzyli ofertę i liczbę filii, pojawiły się nowe marki.
  • Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

    9. finalistów krajowych edycji konkursu Young Car Mechanic z Polski, Litwy i Łotwy walczyło o zwycięstwo w międzynarodowym finale, który odbył się w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim.



KOMENTARZE: