E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Zwrotnica koła

2017-07-19 10:28:23   Autor: Redakcja


Zwrotnica koła Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.

Nie są to jednak jedyne powody, dla których zachodzi potrzeba wymiany tego elementu. Powodem do wymiany zwrotnicy jest chociażby brak należytej ostrożności podczas wymiany klocków hamulcowych. Krzywo wkręcona prowadnica zacisku powoduje uszkodzenie gwintu w zwrotnicy i konieczność jej wymiany.


W przypadku zwrotnic aluminiowych, popularnych zwłaszcza w samochodach marki Audi, bardzo często dochodzi do uszkodzenia zwrotnicy podczas wymiany części eksploatacyjnych mechanizmu zwrotniczego. Podwodów jest kilka. Brak możliwości odkręcenia górnej śruby mocującej wahacze lub zbyt mocne jej dokręcenie po ich wymianie, skutkuje pęknięciem tego jakże ważnego bezpieczeństwa elementu zawieszenia.


Czym w takim razie jest zwrotnica z technicznego punktu widzenia? Zwrotnica koła jest elementem zawieszenia, odpowiedzialnym za prowadzenie koła samochodu w pozycji przewidzianej przez zawieszenie i układ kierowniczy. W zależności od konstrukcji samochodu, jej dolna część połączona jest z wahaczem poprzecznym, natomiast do górnej części przymocowana jest dolna część kolumny McPhersona lub górny wahacz. W przypadku kół przednich, do zwrotnicy przymocowany jest zarówno układ kierowniczy, za pomocą końcówek kierowniczych, jak również osadzone jest w niej łożysko koła lub przykręcona jest do niej jego piasta. Ceny zwrotnic oryginalnych w ASO nie należą do najniższych, dlatego duża część kierowców decyduje się na zakup elementów używanych, co znacznie obniża koszty naprawy. Nie zawsze jednak jest to dobry wybór, np. ze względu na brak możliwości sprawdzenia części przed zakupem pod kątem jej prawidłowych właściwości jezdnych.


Z tego powodu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom warsztatów, aby mogły montować sprawdzone i nowe części swoim klientom, Inter Cars SA wprowadził do oferty zwrotnice producenta Fortune Line w korzystnych cenach. W pierwszej kolejności wprowadzono do oferty zwrotnice z grupy VAG, natomiast do końca roku 2017 zostanie dodanych ok. 100 rodzajów zwrotnic, przeznaczonych do takich pojazdów jak Ford, Opel, Peugeot, Renault oraz Fiat. W planach na 2018 rok jest również rozszerzenie asortymentu o zwrotnice do pojazdów japońskich i koreańskich.


Jak prawidłowo dobierać zwrotnice? Do każdej pozycji przypisany jest numer oryginału (OE), znajdujący się w zakładce "Zamienniki" -> "Inne kody" Katalogu on-line, co znacznie ułatwia prawidłowy dobór części, ponieważ w wielu przypadkach do jednego modelu samochodu występuje kilka rodzajów zwrotnic. W przypadku pojazdów z grupy VAG, niektóre pozycje zostały uzupełnione także o numery PR. Są one stosowane w grupie VAG od 1999 roku. Składają się z trzech znaków, np.: "1LB" lub "1KD". W wielu przypadkach nawet mając model, rocznik i numer VIN samochodu, tylko podanie numeru PR wskaże odpowiednią część w sposób jednoznaczny. Numery PR są zapisane na naklejce w bagażniku i/lub w książce serwisowej danego auta. Dodatkowo możliwie najdokładniej dopracowane zostały informacje dodatkowe w Katalogu on-line, aby umożliwić prawidłowy dobór części. Po wybraniu/wyszukaniu zwrotnicy, w zakładce "Szczegóły", można podejrzeć różnego rodzaju ograniczenia np.: rozmiar tarczy hamulcowej, średnica otworu mocowania sworznia wahacz, liczbę otworów mocowania piasty, ograniczenia daty produkcji od/do, itp.


Elementy zawieszenia producenta Fortune Line, wytwarzane w zakładach produkcyjnych zajmujących się wyrobem komponentów przeznaczonych na tzw. "pierwszy montaż", charakteryzuje bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Wieloletnie doświadczenie w produkcji części w połączeniu z użyciem najnowocześniejszych technologii oraz złożonym procesom kontroli jakości, powodują, że produkty Fortune Line są dobrze rozpoznawalne i cenione na niezależnym rynku części zamiennych.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl
  Targi Inter Cars - od teraz co dwa lata
  'Strefa Ciężka' 15.Targów Inter Cars - relacja Motofaktor.pl
  15.Targi Inter Cars - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w lipcu
  Inter Cars: sierpniowe szkolenia dla mechaników
  Inter Cars: strona Targów Inter Cars już działa
  Inter Cars: zdobądź bilety na mecz Polska - Kazachstan
  Inter Cars: aplikacja targowa Inter Cars Expo 2017

WARSZTAT 24/7

  Instalacja LPG
  Poduszki silnika
  Układ zapłonowy

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.
  • Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

    Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.
  • Kategorie dobrego rzemiosła

    Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.
  • Zwrotnica koła

    Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.
  • Tak samo wyglądające paski

    Dobór właściwego paska do obsługiwanego auta lub określenie, czy wybrany pasek zamienny jest odpowiedni do koła pasowego nie należy do najłatwiejszych czynności. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów pasków. Nawet w ramach oferty jednego producenta można znaleźć paski, które wyglądają tak samo, a mimo to mają różne numery katalogowe. Czy to oznacza, że można je stosować wymiennie?
  • Awarie rozrusznika

    Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do startu silnika.
  • Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

    W samochodach z suchym sprzęgłem siła na pedale musi być wzmocniona przy użyciu układu wysprzęglania. Producenci samochodów stosują różne rozwiązania dla tego układu, takie jak systemy hydrauliczne lub hydrauliczno-pneumatyczne. Eksperci marki LuK radzą, jak rozpoznać usterki i jak sobie z nimi poradzić.
  • Nowoczesne układy hamulcowe TRW

    Układ hamulcowy bezsprzecznie zaliczyć możemy do układów mających zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, a co za tym idzie - podróżujących nim osób. Powoduje to konieczność stałego rozwoju jego elementów składowych oraz jego  funkcjonalności m.in. poprzez zapewnienie współpracy z innymi układami w samochodzie.
  • Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika

    Bez wątpienia najlepszym sposobem na utrzymanie pojazdu w idealnym stanie jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów. Oznacza to również regularną wymianę filtra kabinowego. Niestety, w trakcie rutynowej kontroli pojazdów, klienci często myślą przede wszystkim o wymianie oleju, filtrów powietrza, itp. Pozostałe elementy mogą być czasem postrzegane jako niepotrzebny wydatek, zwłaszcza gdy ich wpływ na wydajność pojazdu może nie być natychmiast widoczny. Dlatego też użytkownicy pojazdów najczęściej decydują się na pominięcie wymiany filtrów kabinowych w trakcie czynności serwisowych.
  • Awaria układu ładowania

    Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Lauber przedstawia 6 przykładów.
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Firma KYB radzi na co zwracać uwagę podczas wakacyjnego przeglądu amortyzatorów i układu zawieszenia.
  • Wymiana pompy wody

    Eksperci Gates radzą jak uniknąć 9 typowych błędów, które zdarzają się przy wymianie pompy wody.
  • Tarcza sprzęgłowa

    Tarcza sprzęgłowa znajduje się pomiędzy dociskiem, a kołem zamachowym. Ma za zadanie przenosić moment obrotowy do skrzyni biegów. Eksperci marki LuK radzą, jak diagnozować jej uszkodzenia.
  • Klienci wybierają jakość

    "Na sposób i kulturę obsługi klienci zwracają coraz większą uwagę" - mówi Radosław Sobolewski, właściciel Bosch Car Service Carexpert z Ełku.
  • Auta wyposażone w system TPMS

    Producenci opon i eksperci motoryzacyjni od dawna rekomendują kierowcom systematyczne monitorowanie ciśnienia w oponach. Pomocny jest tu TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli system monitorujący ciśnienie w oponach, który podobnie jak każdy inny system, by właściwie spełniał swoją rolę musi być odpowiednio serwisowany.
  • Ewolucja konstrukcji świecy zapłonowej

    Silniki benzynowe są wciąż rozwijane. Jeszcze w VW Golf II z silnika 1,6 uzyskiwano moc 70 KM. W VW Golf VII z silnikiem 1.4 TSI jest to już 122 KM. Wraz z całą konstrukcją silnika zmieniła się też budowa świecy zapłonowej.
  • Przednie amortyzatory Peugeota 407

    Ze względu na złożoność wymiany przednich amortyzatorów w Peugeot 407 firma KYB postanowiła opublikować instruktaż jak ją prawidłowo wykonać.
  • Brud w układzie klimatyzacji

    Sezon na serwisowanie klimatyzacji w pełni, ale kierowcy wciąż zamiast dbać o nią przez cały rok, przeważnie udają się do warsztatu dopiero, kiedy zrobi się ciepło i zauważą, że układ nie pracuje jak trzeba. Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto zdawać sobie sprawę z tego, co z reguły jest ich przyczyną.



KOMENTARZE: