E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Zwrotnica koła

2017-07-19 10:28:23   Autor: Redakcja


Zwrotnica koła Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.

Nie są to jednak jedyne powody, dla których zachodzi potrzeba wymiany tego elementu. Powodem do wymiany zwrotnicy jest chociażby brak należytej ostrożności podczas wymiany klocków hamulcowych. Krzywo wkręcona prowadnica zacisku powoduje uszkodzenie gwintu w zwrotnicy i konieczność jej wymiany.

Valeo 22.10.2017

REKLAMA




W przypadku zwrotnic aluminiowych, popularnych zwłaszcza w samochodach marki Audi, bardzo często dochodzi do uszkodzenia zwrotnicy podczas wymiany części eksploatacyjnych mechanizmu zwrotniczego. Podwodów jest kilka. Brak możliwości odkręcenia górnej śruby mocującej wahacze lub zbyt mocne jej dokręcenie po ich wymianie, skutkuje pęknięciem tego jakże ważnego bezpieczeństwa elementu zawieszenia.


Czym w takim razie jest zwrotnica z technicznego punktu widzenia? Zwrotnica koła jest elementem zawieszenia, odpowiedzialnym za prowadzenie koła samochodu w pozycji przewidzianej przez zawieszenie i układ kierowniczy. W zależności od konstrukcji samochodu, jej dolna część połączona jest z wahaczem poprzecznym, natomiast do górnej części przymocowana jest dolna część kolumny McPhersona lub górny wahacz. W przypadku kół przednich, do zwrotnicy przymocowany jest zarówno układ kierowniczy, za pomocą końcówek kierowniczych, jak również osadzone jest w niej łożysko koła lub przykręcona jest do niej jego piasta. Ceny zwrotnic oryginalnych w ASO nie należą do najniższych, dlatego duża część kierowców decyduje się na zakup elementów używanych, co znacznie obniża koszty naprawy. Nie zawsze jednak jest to dobry wybór, np. ze względu na brak możliwości sprawdzenia części przed zakupem pod kątem jej prawidłowych właściwości jezdnych.


Z tego powodu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom warsztatów, aby mogły montować sprawdzone i nowe części swoim klientom, Inter Cars SA wprowadził do oferty zwrotnice producenta Fortune Line w korzystnych cenach. W pierwszej kolejności wprowadzono do oferty zwrotnice z grupy VAG, natomiast do końca roku 2017 zostanie dodanych ok. 100 rodzajów zwrotnic, przeznaczonych do takich pojazdów jak Ford, Opel, Peugeot, Renault oraz Fiat. W planach na 2018 rok jest również rozszerzenie asortymentu o zwrotnice do pojazdów japońskich i koreańskich.


Jak prawidłowo dobierać zwrotnice? Do każdej pozycji przypisany jest numer oryginału (OE), znajdujący się w zakładce "Zamienniki" -> "Inne kody" Katalogu on-line, co znacznie ułatwia prawidłowy dobór części, ponieważ w wielu przypadkach do jednego modelu samochodu występuje kilka rodzajów zwrotnic. W przypadku pojazdów z grupy VAG, niektóre pozycje zostały uzupełnione także o numery PR. Są one stosowane w grupie VAG od 1999 roku. Składają się z trzech znaków, np.: "1LB" lub "1KD". W wielu przypadkach nawet mając model, rocznik i numer VIN samochodu, tylko podanie numeru PR wskaże odpowiednią część w sposób jednoznaczny. Numery PR są zapisane na naklejce w bagażniku i/lub w książce serwisowej danego auta. Dodatkowo możliwie najdokładniej dopracowane zostały informacje dodatkowe w Katalogu on-line, aby umożliwić prawidłowy dobór części. Po wybraniu/wyszukaniu zwrotnicy, w zakładce "Szczegóły", można podejrzeć różnego rodzaju ograniczenia np.: rozmiar tarczy hamulcowej, średnica otworu mocowania sworznia wahacz, liczbę otworów mocowania piasty, ograniczenia daty produkcji od/do, itp.


Elementy zawieszenia producenta Fortune Line, wytwarzane w zakładach produkcyjnych zajmujących się wyrobem komponentów przeznaczonych na tzw. "pierwszy montaż", charakteryzuje bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Wieloletnie doświadczenie w produkcji części w połączeniu z użyciem najnowocześniejszych technologii oraz złożonym procesom kontroli jakości, powodują, że produkty Fortune Line są dobrze rozpoznawalne i cenione na niezależnym rynku części zamiennych.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: informator 'Zasilanie i sterowanie pracą silnika'
  Inter Cars: nagroda filmowa w Cannes
  Meyle: udane zakończenie sezonu ETRC dla zespołu tankpool24 Racing Team
  Inter Cars: produkty Monroe w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wrześniu 2017

WARSZTAT 24/7

  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Instalacja LPG

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: