E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

2017-09-11 13:17:40   Autor: artykuł sponsorowany przez firmę ZF


Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.

Sprzęgła Sachs to gwarancja najwyższej niezawodności i jakości. Ich zastosowanie sprawia, że moc silnika jest równomiernie przenoszona na koła pojazdu minimalizując przy tym wpływ powstających wstrząsów. Systematyczne zużywanie się okładzin ciernych jest uzależnione od mocy pojazdu i prowadzi do nieodwracalnych zmian w układzie przeniesienia napędu. Fakt ten musi być uwzględniony już na etapie projektowania nowych konstrukcji sprzęgła.

W przypadku ciężkich pojazdów użytkowych decydujące znaczenie ma wytrzymałość sprzęgła, którą uzyskuje się poprzez zastosowanie najwyższej jakości materiałów oraz skuteczne współdziałanie wszystkich jego elementów. Charakteryzujące się doskonałą stabilnością cieplną i wysoką jakością, nowe sprzęgło do pojazdów użytkowych (HCV) zapewnia znaczącą poprawę ochrony powierzchni ciernej koła zamachowego, co przekłada się na znaczące zmniejszenie zużycia sprzęgła. W pierwszej kolejności nowe okładziny cierne dostępne będą dla tarcz sprzęgłowych o rozmiarach: 362, 395, 400 oraz 430 mm.

Produkt przyjazny środowisku

W opracowanych na nowo sprzęgłach użyto materiałów, które pozbawione są  szkodliwych dla środowiska związków, takich jak: azbest, ołów, kadm, rtęć oraz chrom-VI. Ponadto, w procesie produkcyjnym nie wykorzystuje się rozpuszczalników. Podobnie jak w przypadku wszystkich produktów wysokiej jakości OE, pochodzących z ZF Aftermarket, nowe sprzęgła są produkowane zgodne ze wszystkimi normami dotyczącymi testów (BPS97).

Porady od ekspertów

Naprawy sprzęgła do pojazdów użytkowych (HCV) powinny być wykonywane przez profesjonalne warsztaty przy wykorzystaniu najwyższej jakości elementów serwisowych. W transporcie dalekobieżnym, nie bez znaczenia jest jak najkrótszy czas wykonywanych napraw i minimalizacja czasu przestoju pojazdu. Korzystanie z tańszych i gorszych jakościowo komponentów prowadzi do zafałszowanego obrazu oszczędności. Wynika to z faktu, że pojazdy wyposażone w tańsze zamienniki wymagają częstszych napraw, a przebyty przez nie dystans na trasie może zostać skrócony nawet dwukrotnie w porównaniu z pojazdami wykorzystującymi podzespoły jakości OE.

Najczęstszym objawem nieprawidłowo funkcjonującego sprzęgła jest niewłaściwe zachowanie rozłączające. Może ono wskazywać na wadliwe zwalnianie łożyska oporowego. W celu usprawnienia procesu naprawy, ZF Aftermarket oferuje warsztatom kompletne zestawy sprzęgłowe marki Sachs. Zawierają one wszystkie niezbędne elementy konieczne do przeprowadzenia naprawy i gwarantują szybką i bezawaryjną wymianę podzespołu. W skład zestawu wchodzą płyty dociskowe, tarcza sprzęgła i łożysko wysprzęglające, jak również dopasowany do układu smar do zastosowania na wypustach piasty.

Aplikacja ZF Part Finder ułatwia natomiast identyfikację części potrzebnych do dokonania naprawy. Wyszukiwanie odbywa się poprzez podanie numeru seryjnego pojazdu lub jego marki. Oprogramowanie jest kompatybilne z komputerami stacjonarnymi i laptopami. Dodatkowo, można ją pobrać bezpłatnie na tablety i smartfony wyposażone w systemy operacyjne iOS i Android.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Sachs Roadshow 2016 - relacja Motofaktor.pl
  Sachs Roadshow 2016 - pełny program
  P.Rothenhofer: Sachs Race Cup to tylko część naszych działań
  Lojalność i nadzieja na lepsze - finał Mechanika Roku 2015
  Sachs Race Cup 2015 - pełny program
  Lojalność i nadzieja na lepsze - finał Mechanika Roku 2015
  Sachs Race Cup 2015 - pełny program
  ZF: Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży dzięki Sachs Race Challenge
  Sachs Race Challenge 2014 - relacja Motofaktor.pl
  Sachs Race Challenge 2014: znamy już plan akcji!

AKTUALNOŚCI

  Sachs: potwierdzone osiągi na drodze i torze wyścigowym
  ZF Friedrichshafen AG: grupa podkreśla znaczenie polskiego rynku aftermarketowego
  ZF Friedrichshafen AG: Nissan Global Supplier Innovation Award 2017
  ZF Friedrichshafen AG: 100 milionów elektrycznych hamulców postojowych
  ZF Friedrichshafen AG: show ZF Services proTech podczas targów IC
  ZF Friedrichshafen AG: grupa podkreśla znaczenie polskiego rynku aftermarketowego
  ZF Friedrichshafen AG: show ZF Services proTech podczas targów IC
  Auto Partner: więcej punktów za zakupy ZF
  Sachs Roadshow 2016 - pierwsze szczegóły
  Fota: trwa odcinek specjalny ZF (Sachs)

WARSZTAT 24/7

  Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce
  ZF Services proTech kończy pięć lat
  Lemförder Service Pack
  Kompleksowy pakiet do wymiany oleju
  Sprzęgło wymaga uwagi
  Nieszczelności zagrażające bezpieczeństwu - zimowe porady ZF Services
  Amortyzatory CDC

PRODUKTY

  ZF Services: produkty marki Lemforder


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Opony zimowe to nie wszystko

    Sezonowa wymiana opon zawsze powinna być okazją do oględzin stanu amortyzatorów. Wykonaniem tej prostej czynności każdy mechanik samochodowy może przyczynić się do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze.
  • Żarówka samochodowa

    Dalszy rozwój i inwestowanie w tradycyjne żarówki samochodowe jest wciąż opłacalne - przekonują eksperci firmy Magneti Marelli.
  • Czujniki do pomiaru kąta skrętu kierownicy

    Firma febi przedstawia zastosowanie, rodzaje i metodę adaptacji czujników do pomiaru kąta skrętu kierownicy.
  • Mały serwis może więcej

    Wywiad z Małgorzatą Pawlak, współwłaścicielką Mobiltop AutoCrew z Chełmka.
  • Zasada działania silnika wysokoprężnego

    Jak działają samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi oraz ich najważniejszymi elementami wspomagającymi rozruch, czyli świecami żarowymi - wyjaśniają eksperci firmy NGK Spark Plug Europe. 
  • Zerwanie wieloklinu

    Eksperci firmy Schaeffler wyjaśniają jak dochodzi do zerwania wieloklinu przy sprzęgle z dwumasowym kołem zamachowym (DKZ) stosowanym m.in. w samochodach marki Opel z silnikiem wysokoprężnym.
  • Żarówki skrojone na miarę

    Inaczej ubieramy się do pracy, inaczej do opery, a jeszcze w innym stroju uprawiamy sport – bo ubiór powinien być dopasowany do charakteru naszej aktywności. Podobnie pozornie standardową żarówkę halogenową można dobrać do rodzaju samochodu i specyfiki jazdy danego kierowcy.
  • Przedwczesne uszkodzenie piast kół

    Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW Audi Skoda oraz Ford Mazda Volvo.
  • Ubytek oleju

    Ubytek oleju z silnika może mieć kilka przyczyn. Jednak niezależnie od powodu, zjawisko to niesie za sobą bardzo poważne i kosztowne konsekwencje.
  • Kontrola rozrządu

    Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 roku sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF. 
  • Sprzęgło z DKZ w Skodzie Octavii I

    Jak naprawić nietypową usterkę w układzie napędowym Skody Octavii I z dwumasowym kołem zamachowym - porady ekspertów firmy Schaeffler.
  • Napinacze hydrauliczne Gates

    Czy kiedykolwiek zwróciliście uwagę na oznaczenie "Tą stroną do góry" ("This side up") na opakowaniach napinaczy hydraulicznych oraz zestawów z napinaczami hydraulicznymi firmy Gates?
  • Tarcze hamulcowe Textar

    Od początku historii kształt tarczy hamulcowej pozostaje bez zmian. Nie oznacza to jednak, że każda z nich została zaprojektowana w ten sam sposób czy też wykonana z identycznego materiału.
  • Korzystanie z markowych środków smarnych

    Warsztat samochodowy może otrzymywać od producentów pojazdów rekomendacje dotyczące użycia olejów konkretnych marek. Niektórzy mogą nawet zobligować warsztat do stosowania określonej marki. Co mówi jednak na ten temat prawo? 
  • Dwumasowe koło zamachowe ze sprzęgłem zrywnym ITL

    Eksperci Schaeffler wyjaśniają, jak wygląda budowa, zasada działania i obsługa dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem zrywnym ITL na przykładzie produktu marki LuK.
  • Jedź bezpiecznie zimą

    Jak pokazują badania, zatrzymanie pojazdu na śliskiej nawierzchni w zimie trwa dziesięć razy dłużej. ZF Aftermarket podkreśla, dlaczego coroczna kontrola przed zimą jest zdecydowanie zalecana i niezwykle ważna dla bezpiecznego zachowania pojazdu w ruchu drogowym. Właściwy czas na przeprowadzenie przeglądu zimowego trwa do końca października – jest to też odpowiedni czas na zmianę opon na zimowe.
  • Kolumny amortyzatorów w Alfie Romeo Mito

    Ze względu na złożoność wymiany kolumn amortyzatorów w Alfie Romeo Mito firma KYB postanowiła opublikować instruktaż prawidłowego wykonania.
  • Prawidłowa wymiana osłony przegubu

    Firma SKF jest także producentem osłon gumowych, które chronią newralgiczne połączenia podzespołów samochodu. Aby spełniły swoją rolę równie ważny jest ich prawidłowy montaż.
  • Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła

    Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła są bardzo komfortowe dla użytkownika pojazdu. Tłumią drgania na pedale sprzęgła, zmniejszają hałas w przedziale pasażerskim, nie wymagają użycia przez kierowcę dużej siły do załączenia i rozłączenia sprzęgła i przy prawidłowej obsłudze są bezawaryjne. Jeśli chodzi o obsługę warsztatową, to nie wymagają specjalnego oprzyrządowania, są proste w montażu, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na zalecenia producenta części.
  • Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych od 1 stycznia 2019?

    Z tradycyjnych kas fiskalnych będzie można korzystać w warsztatach samochodowych do końca 2018 r. Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), który znajduje się w konsultacjach publicznych.



KOMENTARZE: