E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Układy sprzęgieł w pojazdach użytkowych

    Silniki spalinowe są w stanie zapewnić wymagane osiągi tylko w określonym zakresie. Aby móc efektywnie korzystać z możliwości silnika przy różnych prędkościach, potrzebna jest skrzynia biegów. Zanim omówimy diagnozę uszkodzeń sprzęgła, warto zapoznać się z jego budową i działaniem.
  • Nieszczelności w układach klimatyzacji

    Wyszukiwanie nieszczelności to czynność ważna i czasochłonna, warto więc ją wykonać prawidłowo za pierwszym, a nie kolejnym razem.
  • Lampy ksenonowe

    Rosnąca popularność lamp ksenonowych sprawia, że są one już stosowane zarówno w samochodach marek luksusowych, jak i popularnych modelach. Pojęcie lampy ksenonowej nie jest jednolite, a ich wymiana wymaga profesjonalnego podejścia do problemu.
  • Pojazdy użytkowe pod kontrolą

    Schaeffler wspiera sektor pojazdów użytkowych. Oferuje warsztatom wysokiej jakości produkty trzech uznanych marek - LuK, INA i FAG - oraz wsparcie techniczne. Rozpoczynamy cykl artykułów dotyczących oferty producenta, a także diagnostyki i napraw uszkodzeń sprzęgła w samochodach użytkowych.
  • Klient na pierwszym miejscu

    Za sprawą postępującego rozwoju technologicznego wpływającego na niemalże każdy aspekt naszego życia, jednym z głównych aspektów umożliwiających zdobycie przewagi konkurencyjnej jest zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta. Dotyczy to w równym stopniu sklepów internetowych, jak i stacjonarnych serwisów samochodowych. 
  • Instalacja LPG

    Rynek instalacji LPG z wtryskiem pośrednim jest zdominowany przez te stanowiące mieszankę komponentów od różnych producentów. Jednak czy jest to dobre rozwiązanie dla silnika?
  • Zestawy rozrządu do silników koncernu Fiat Chrysler

    Ostatnio firma Bosch uzupełniła o dodatkowe komponenty dwa zestawy rozrządu pasujące do bardzo popularnych silników 1.9, 2.0 i 2.4 JTD/JTDM/CDTI produkcji koncernu Fiat Chrysler Automobiles.
  • Pośpiech złym doradcą

    Europejski dział techniczny marki Mintex codziennie otrzymuje kilkanaście zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących elementów układu hamulcowego. Jednak po analizie praktycznie wszystkie reklamacje są odrzucane, bo do uszkodzeń nowych części dochodzi podczas ich wymiany w warsztacie.
  • Hamulce godne zaufania

    Firma Delphi oferuje szeroką ofertę części, które zostały zaprojektowane, opracowane i wykonane zgodnie ze standardami obowiązującymi przy produkcji części fabrycznych. Ale nie tylko o to chodzi.
  • Parametry wtryskiwaczy

    Profesjonalna ocena parametrów wtryskiwaczy jest ważnym etapem diagnozy nowoczesnego silnika.
  • Czujnik pedału gazu

    Udział zespołów elektronicznych w nowoczesnych pojazdach stale wzrasta. Ma to związek między innymi z wymogami prawnymi, np. w zakresie redukcji emisji spalin i zużycia paliwa.
  • Olej motocyklowy

    Początek maja to tradycyjnie czas inauguracji sezonu motocyklowego. Niezmiernie ważne jest wtedy prawidłowe przygotowanie maszyny do nadchodzących miesięcy jazdy, tak by nigdy nie odmówiła posłuszeństwa i by mogła służyć jak najdłużej.
  • ZF Services proTech kończy pięć lat

    Koncepcja szkoleniowa profesjonalnego warsztatu rozwijana przez [pro]Tech ZF Aftermarket osiągnęła kamień milowy po upływie pięciu lat działalności i przygotowuje się do ekspansji na rynkach międzynarodowych w 2017 roku.
  • Czujniki prędkości obrotowej kół

    Czujniki te służą do określenia prędkości obrotowej kół i znajdują się w pobliżu piast kół lub przekładni wyrównawczych. Są stosowane w systemach ASR, ABS, GPS.
  • Hak holowniczy

    Decydując się na montaż haka holowniczego powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań - jaki model najlepiej odpowiada moim potrzebom, czyli, co najczęściej będę holować, jaki budżet chcę przeznaczyć na jego zakup i montaż oraz jak technologicznie zaawansowany jest komputer pokładowy w moim pojeździe. Znając odpowiedzi na te pytania łatwiej będzie nam właściwie wybrać hak, a także odpowiednią wiązkę elektryczną, co zapewni nam przede wszystkim bezpieczeństwo w podróży i komfort.
  • Wymiana oleju przekładniowego

    Wbrew mitom, skrzynia biegów to nie zamknięty układ mechaniczny na stałe zalany olejem przekładniowym, w który nie powinno się ingerować. Regularna wymiana oleju jest ważnym elementem eksploatacji auta i to niezależnie od tego, czy jest ono wyposażone w skrzynię biegów manualną czy automatyczną. 
  • Zamiennik o jakości OE?

    Po wydłużeniu gwarancji na produkty MOOG do 3 lat, Federal-Mogul prezentuje teraz przykładowe udoskonalenia produktów, które mają dorównać lub nawet przewyższyć jakością części używane na pierwszy montaż.
  • Wymiana lamp ksenonowych

    Chociaż w Internecie nie brakuje dobrych rad jak samodzielnie wymienić lampę ksenonową, w praktyce będzie o wiele bezpieczniej dla kierowcy i samochodu, gdy wymianą zajmie się profesjonalny warsztat.
  • Poduszki silnika

    Poduszka silnika ma duży wpływ na komfort podróżowania samochodem. Dziś w nowych pojazdach możemy znaleźć m.in. poduszki hydrauliczne lub hydrauliczno-elektryczne.
  • 10 najczęstszych błędów przy obsłudze klimatyzacji

    Układ klimatyzacji samochodowej może pracować niezawodnie przez długie lata. Warunkiem jest jego odpowiednia eksploatacja oraz właściwy serwis.



KOMENTARZE: