Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Nie ma homologacji? Jest ryzyko!

    Eksperci Tenneco zalecają, aby warsztaty unikały ryzyka związanego z montowaniem niehomologowanych filtrów cząstek stałych
  • Akumulatory do pojazdów użytkowych Varta Promotive Trio

    Stworzone, aby utrzymać twoje pojazdy w ciągłym ruchu.
  • Właściwy olej to oszczędność paliwa

    Ceny oleju napędowego i wynikające z tego koszty eksploatacyjne odciskają coraz większe piętno na rentowności firm z branży transportowej.
  • 193 tys. km taksówką na Mobilu?

    W jakim stanie jest silnik auta, które przejechało ponad 193 tys. kilometrów jako taksówka? Większość osób powie, że w fatalnym i z daleka będzie omijać takie oferty sprzedaży. Okazuje się jednak, że stan techniczny używanej taksówki może zaskoczyć wielu miłośników motoryzacji. Wszystko zależy od regularnego serwisowania oraz skutecznej ochrony silnika, co udowodnili specjaliści Mobil 1 podczas szczegółowej inspekcji silnika taksówki z Las Vegas.
  • Przekładnie kierownicze TRW

    Bardzo ważnym elementem układu kierowniczego samochodu jest przekładnia kierownicza. Typem przekładni, który od wielu lat znajdują szerokie zastosowanie w samochodach osobowych jest przekładnia zębatkowa.
  • Filtry Sogefi w technologii Diesel3Tech

    Zaawansowane technologicznie trójwarstwowe filtry Sogefi Diesel3Tech zapewniają najlepszą na rynku wydajność filtracji i doskonale spełniają swoje zadanie w temperaturach poniżej zera.
  • Zwycięzcy testów zimowych opon

    Continental, Dunlop, Nokian oraz Pirelli – opony tych czterech producentów były najczęściej nagradzane w testach opon zimowych na sezon 2014/2015.
  • Nieszczelności zagrażające bezpieczeństwu - zimowe porady ZF Services

    Przedzimowe kontrole stanu technicznego pojazdów mają istotny wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Oprócz sprawdzenia stanu opon zimowych, akumulatora czy poziomu płynów eksploatacyjnych, eksperci ZF Services doradzają równie gruntowną kontrolę wszystkich elementów podwozia.
  • Zarządzanie kolorem krok po kroku

    Spies Hecker, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, dzieli się swoim ponad 130-letnim doświadczeniem w branży lakierniczej, chcąc ułatwić lakiernikom ich codzienną pracę.
  • Ogrzewanie postojowe DEFA

    Niezależne, elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA składa się z trzech niezależnych modułów (ogrzewanie silnika, ogrzewanie wnętrza, ładowanie akumulatorów). Dużą zaletą jest to, że można składać je w dowolnej kompletacji w zależności od zapotrzebowania ostatecznego odbiorcy.
  • Wymiana paska rozrządu w Fiacie 500 1.2

    Eksperci firmy ContiTech pokazują, jak uniknąć błędów przy wymianie paska rozrządu w Fiacie 500 z benzynowym silnikiem 1.2 (kod silnika 169 A4.000).
  • Innowacje oświetlenia Hella

    Na przestrzeni lat oświetlenie pojazdów jeżdżących po drogach uległo znacznej ewolucji. Zmiany dotyczą zarówno konstrukcji lamp, jak i źródeł światła w nich zamontowanych. Wymuszają je coraz większe wymagania związane z bezpieczeństwem jazdy oraz dbałość o komfort kierowcy. Nie bez znaczenia są też względy estetyczne – lampy stanowią nieodłączny element tworzący stylistykę pojazdu.
  • Skrzynie biegów do pojazdów użytkowych

    Firma ZF jest wiodącym na świecie koncernem technologicznym w branży układów przeniesienia napędu i techniki układów jezdnych, oferowanych na rynku wtórnym pod uznanymi markami, takimi jak Sachs, Lemförder, Boge, ZF Lenksysteme i ZF Parts. Jedną z wiodących części produkcji koncernu są skrzynie biegów do pojazdów użytkowych.
  • Rewolucyjny system klocków hamulcowych do pojazdów dostawczych

    Opatentowana lekka płyta mocująca marki Textar do samochodów użytkowych.
  • Dobry reflektor to gwarancja bezpieczeństwa

    Reflektor to element, który stosunkowo często ulega uszkodzeniu podczas eksploatacji samochodu. Może to nastąpić w wyniku wypadku, niewielkiej stłuczki czy uderzenia kamieniem. Z kolei w starszych pojazdach może wystąpić zmatowienie klosza czy odbłyśnika, znacznie pogarszające własności świetlne reflektora.
  • Czujniki temperatury spalin NTK

    Czujniki temperatury spalin (EGTS) marki NTK są instalowane jako oryginalne wyposażenie co trzeciego samochodu na świecie. Wyłącznym dostawcą czujnika do każdego z tych samochodów jest firma NGK Spark Plug. Teraz firma NGK wprowadziła asortyment czujników temperatury spalin także na rynek wtórny.
  • Łożyska w układzie zawieszenia

    W każdym samochodzie znajduje się wiele podzespołów, w których zachodzi konieczność redukowania tarcia występującego między poruszającymi się elementami. Zadanie to doskonale spełniają łożyska toczne. Zależnie od miejsca zabudowy i rodzaju przenoszonych sił łożyska możemy podzielić na szereg rodzajów.
  • Co jest przyczyną zjawiska 'backfire'?

    Wysokie ceny benzyny skłaniają wielu kierowców do poszukiwania tańszych paliw mogących służyć do napędzania silników spalinowych. W silnikach z zapłonem iskrowym takimi alternatywnymi paliwami mogą być LPG i CNG. Obydwa te paliwa wymagają wprowadzenia pewnych modyfikacji w układach zasilania silników przeznaczonych do spalania benzyny.
  • Tak ważne, tak zaniedbane

    Na zlecenie firmy Osram Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie stanu wiedzy polskich kierowców na temat oświetlenia samochodowego. Okazało się, że Polacy wciąż nie wiedzą jak zadbać o światła swoich samochodów.
  • TPMS - wyzwanie dla warsztatów oponiarskich?

    Zbyt niskie ciśnienie powietrza przyczynia się do zwiększonego zużycia paliwa, jak również do zmniejszenia żywotności opon o ponad 45 proc. Ma wpływ również na bezpieczeństwo.



KOMENTARZE: