Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Zadbaj o zdrowie w czasie prac lakierniczych

    Dzięki międzynarodowej dyrektywie VOC (lotne związki organiczne), wiele potencjalnie szkodliwych substancji zostało całkowicie wyeliminowanych z obecnie stosowanych produktów lakierniczych lub ich zawartość została ograniczona w znacznym stopniu. Mimo to, podczas wykonywania prac lakierniczych obowiązkowe jest stosowanie środków ochrony osobistej.
  • Audyt i dobór opon dla flot pojazdów ciężarowych

    Doświadczenie firm transportowych pokazuje, że odpowiednio dobrane opony znacząco obniżają koszty funkcjonowania flot. Dlatego umiejętność doboru właściwego ogumienia jest tak istotna, że coraz więcej menedżerów przedsiębiorstw transportowych korzysta z pomocy specjalistów w tym zakresie.
  • Regenerowane wtryskiwacze CR Bosch eXchange

    Elektrycznie sterowane wtryskiwacze to jedne z najważniejszych elementów systemu wtryskowego Common Rail. Produkty te dostępne są również jako regenerowane fabrycznie - Bosch eXchange (BX).
  • Sondy lambda

    Każdy nowy samochód oraz większość pojazdów produkowanych od roku 1980 posiada sondę lambda. Zazwyczaj jest ona umieszczona w rurze wydechowej pojazdu przed katalizatorem (jest to sonda regulacyjna). Sonda umieszczona za katalizatorem jest nazywana sondą diagnostyczną. Dokładne umiejscowienie sondy lambda jest jednak różne i zależy od tego, czy silnik posiada układ wydechowy przy silniku widlastym lub rzędowym, jak również od modelu i marki pojazdu. Najpewniejszym źródłem informacji jest dokumentacja producenta pojazdu.
  • Jak prawidłowo wymienić pompę wody

    Podczas naprawy pojazdu, w którym pompa wody znajduje się w napędzie rozrządu, powinna ona zostać każdorazowo wymieniona wraz z paskiem i kompletem rolek. Szeroka oferta zestawów INA KIT z pompą wody pozwala na kompletną wymianę zestawu rozrządu oraz daje pewność montażu komponentów wysokiej jakości.
  • Montaż kompletu klocków i tarcz hamulcowych TRW...

    Firma w swojej  kampanii "Perfect Match" zwraca uwagę, że zamontowanie w samochodzie kompletu klocków i tarcz hamulcowych TRW to najbezpieczniejszy, najkorzystniejszy i najrozsądniejszy wybór w zakresie doboru części zamiennych zarówno dla warsztatów, jak i samych kierowców.
  • Europart stawia na bezpieczeństwo w transporcie

    Prawidłowe zamocowanie ładunku to wymóg pozwalający na bezpieczny przewóz towaru w transporcie drogowym. Według statystyk, niemal 1/4 wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych w państwach Unii Europejskiej, związanych jest właśnie z nieprawidłowym mocowaniem ładunku. Za bezpieczeństwo przewozu odpowiedzialność ponosi nadawca przesyłki, osoby przygotowujące transport, spedytor a także sam kierowca, jednak obowiązek zabezpieczenia towaru najczęściej spada na kierowcę. Ładunek powinien być przewożony tak, aby nie stanowił zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego, oraz aby sam nie został uszkodzony. Dlatego tak ważne jest zastosowanie certyfikowanych, solidnych i sprawdzonych systemów mocowania, gwarantujących odpowiednie zabezpieczenie przewożonego towaru.
  • Najczęściej popełniane błędy...

    Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz Call Center przyjmujące codziennie od warsztatów zgłoszenia dotyczące problemów w obsłudze A/C, chcemy zasygnalizować najczęściej popełniane błędy. Mamy nadzieję , że pozwoli to na uniknięcie przykrych skutków pewnych zaniedbań.
  • Wymiana sprężarki kilimatyzacji

    Sprężarka klimatyzacji jest z reguły napędzana przez pasek klinowy lub wieloklinowy. Sprężarka spręża i tłoczy czynnik chłodniczy w układzie. Istnieją różne konstrukcje sprężarek.
  • Dobrze (prze)widzieć

    Kierowca musi być przygotowany na wiele zaskakujących sytuacji na drodze. Nawet podczas "przewidywalnej" jazdy po autostradzie może dojść do uszkodzenia szyby. Większość z nich można szybko naprawić.
  • Motocykle do kontroli

    Początek sezonu to czas, w którym trzeba sprawdzić stan motocykla. Kontrola powinna obejmować m.in. kondycję oświetlenia jednośladu, a w razie potrzeby wymianę żarówek. W przypadku reflektorów taką wymianę warto przeprowadzić profilaktycznie, by uniknąć awarii np. w trakcie dalekiej, nocnej podróży.
  • Problemy z rozruchem silnika po montażu filtra paliwa?

    Po zamontowaniu filtrów paliwa Mahle KX191/1D lub KX80D w pojazdach marki MAN, Neoplan, Fiat, Claas, Demag, Mercedes-Benz i Setra zdarzają się problemy z rozruchem silnika i pojawia się komunikat zakłoceń ECU. Przyczyna często kryje się nie w samym filtrze, lecz w jego nieprawidłowym montażu. Mhale radzi jak prawidłowo zamontować takie filtry.
  • Filtry kabinowe dla... bezpieczeństwa

    Filtry kabinowe redukują ilość zanieczyszczeń przedostających się do wnętrza pojazdu znacznie poprawiając jakość powietrza, którym oddychają kierowca i pasażerowie. Jest to o tyle istotne, że wśród tych zanieczyszczeń znajduje się wiele alergenów, takich jak pyłki traw, kwiatów, kurz. Aby zminimalizować problemy związane z alergiami firma Valeo jako pierwsza w Europie wprowadziła innowacyjny filtr kabinowy ClimFilter Supreme.
  • Nawet kilkuletnia opona jest fabrycznie nowa

    Polski Związek Przemysły Oponiarskiego przekonuje, że prawidłowo przechowywana fabrycznie nowa opona nie starzeje się, choćby w magazynie spędziła nawet kilka lat. Zachowania klientów poszukujących obecnie opon wyprodukowanych w 2015 roku są nieuzasadnione.
  • Bezpieczny montaż opon Runflat i UHP

    We współczesnych samochodach coraz częściej montowane są opony o niskim profilu, Runflat czy UHP (Ultra High Performance). Ich obsługa (montaż, naprawa) wymaga odpowiednich narzędzi i sporych umiejętności.
  • Behr Hella Service - coraz szersza oferta produktów

    Firma Behr Hella Service posiada w swojej ofercie ponad 6,5 tys. wysokiej jakości artykułów w ponad 20 grupach produktowych, dzięki czemu zapewnia kompleksową ofertę do większości modeli samochodów.
  • Najlepsze praktyki w celu uniknięcia usterek sprężarki klimatyzacji

    Wiadomo, że ciągłe szkolenie jest decydującym elementem sukcesu. Wiedza o najnowszych trendach serwisowych pozwala zwiększyć efektywność wykonywanych napraw, uniknąć konieczności ich powtarzania i zwiększyć ogólne zadowolenie klientów. To samo tyczy się pozornie prostych napraw – bez względu na to, czy są one proste, czy też skomplikowane, regularne stosowanie sprawdzonych najlepszych praktyk pozwala wyeliminować potencjalne błędy diagnostyczne lub usterki części.
  • EUROPART i WABCOWURTH - Specjaliści w diagnostyce wielomarkowej

    Wymień swoje stare urządzenie diagnostyczne na nowoczesny system W:EASY razem z EUROPART. Oferta dostępna tylko w EUROPART. Szczegóły w oddziałach w całej Polsce.
  • Dopasowanie się do klienta w warsztacie samochodowym

    Dziś skupmy się na chwilę na jednej z reguł wywierania wpływu, a mianowicie regule podobieństwa czy dopasowania. Według niej, bardziej lubimy ludzi i jesteśmy skłonni szybciej się z nimi zgodzić, jeśli oni są podobni do nas. Inaczej z ludźmi, którzy się od nas różnią. I nie chodzi tu o świadomą analizę drugiej osoby, tylko o to, jak zupełnie nieświadomie ją odbieramy, generując w tym czasie pewne odczucia. 
  • Błędy w obsłudze klimatyzacji

    Klimatyzacja stała się już praktycznie standardem, nawet w starszych autach. O ile jeszcze kilka lat temu obsługą samochodowej klimatyzacji zajmowały się wyspecjalizowane serwisy, dziś praktycznie każdy warsztat powinien móc wykonać przegląd „klimy”. Na rynku dostępne jest także odpowiednie oprzyrządowanie do tego.



KOMENTARZE: