Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Platforma Diagnostyczna IDC4 rozwija się i staje się 'Evolution'

    IDC4, traktowany jako punkt odniesienia na rynku diagnostyki, ulega ciągłej ewolucji i otrzymuje coraz szybciej kolejne aktualizacje. Ciągła wymiana informacji z mechanikami i uwzględnianie ich sugestii pomagają nadążać za błyskawicznym rozwojem technologii i zmianami w diagnostyce systemów elektronicznych w pojazdach. 
  • Błędne koło w dystrybucji

    Jesteś właścicielem lub managerem w firmie dystrybucyjnej. Twoim celem jest, aby Firma zarabiała pieniądze teraz i w przyszłości. Każdego roku wprowadzacie usprawnienia, które mają za zadanie zwiększenie efektywności: szkolicie handlowców, poprawiacie procesy, wprowadzacie nowe moduły w systemie informatycznym itp. Efektywność Firmy jednak nie rośnie zauważalnie.
  • Skuteczna ochrona przed zanieczyszczonym powietrzem

    Każdego dnia główną arterią Warszawy - Alejami Jerozolimskimi - przejeżdża ponad 60 tys. samochodów. Powietrze w miastach jest pełne zanieczyszczeń ze spalin samochodowych, dlatego coraz bardziej rośnie znaczenie jakości i możliwości filtra kabinowego w samochodzie.
  • Jak sobie poradzić z reklamacją

    Tekst przygotowała firma Motomarketing.pl, oferująca wydawnictwa i szkolenia dla warsztatów.
  • Rozpoznać potrzeby i dać wybór

    Tekst przygotowała firma Motomarketing.pl, oferująca wydawnictwa i szkolenia dla warsztatów.
  • Budowanie zaufania w warsztacie

    Tekst przygotowała firma Motomarketing.pl, oferująca wydawnictwa i szkolenia dla warsztatów.
  • Nowoczesny silnik a zużycie oleju

    W nieustannym pościgu za czystszymi spalinami i mniejszym zużyciem paliwa producenci samochodów robią krok do tyłu: nowoczesne konstrukcje znów zaczęły odczuwalnie spalać olej. Czy oznacza to, że kierowcy są skazani na częste zaglądanie pod maskę i jego dolewanie? 
  • Czy teraz 'anglik' się opłaca?

    Jak szacują eksperci motoryzacyjni sieci ProfiAuto, dotychczas koszt przystosowania do ruchu prawostronnego samochodu popularnej, sprowadzanej z Anglii marki (Volkswagen, Skoda, Audi, Opel) wahał się w obrębie 4 – 10 tys. zł. Niwelował on więc znacznie oszczędności, wynikające z niskiej ceny samochodu zakupionego na wyspach. Wchodzący właśnie w życie przepis, zezwalający na rejestrację w Polsce samochodów z kierownicą po prawej stronie sprawia, że "przestawka" kierownicy na lewą stronę nie będzie już wymagana.
  • Jak sprawnie zamontować wahacz poprzeczny Meyle HD w BMW

    "Mechanicy Meyle" chcą ułatwić pracownikom warsztatów codzienną pracę. W swoim najnowszym wideo wyjaśniają, jak w prosty i oszczędzający czas sposób można zamontować wahacz poprzeczny Meyle HD do modeli BMW z serii 5, 6 i 7 i dlaczego nie wymaga to wymiarowania wstępnego.  
  • Układy wydechowe - kierunki i tendencje rozwoju

    Historycznie rzecz biorąc, układy wydechowe stosowane w starszych pojazdach, miały głównie ograniczać emitowany poziom hałasu przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej mocy - nie przejmowano się zbytnio poziomem emisji spalin. 
  • Pro znaczy profesjonalnie

    Kierowcy ciężarówek, którzy pokonują tysiące kilometrów dróg, często w nocy i podczas złych warunków, potrzebują pewności, że pojazd wyposażony jest w niezawodne oświetlenie, takie jak Osram Truckstar Pro. Dzięki temu mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo.
  • Rola podsumowania rozmowy z klientem

    Tekst przygotowała firma Motomarketing.pl, oferująca wydawnictwa i szkolenia dla warsztatów.
  • Książka serwisowa Liqui Moly

    Udokumentowana historia przeglądów pojazdu podniesie jego wartość przy sprzedaży. Służy do tego książka serwisowa, która znajduje się na fabrycznym wyposażeniu każdego samochodu. Co zrobić, jeśli jej nie ma? 
  • Żel 8 - nie tylko czyste ręce

    Czy znasz nietypowe zastosowania tego nowoczesnego środka przeznaczonego do usuwania zanieczyszczeń z dłoni? 
  • Filtry kabinowe Mann-Filter blokują agresywne pyłki

    Alergie stają się coraz większym zagrożeniem dla zdrowia w Europie. Nie pomaga temu rosnące ryzyko ze strony ambrozji. Pora kwitnienia tej rośliny rozciąga się od lipca do października, co oznacza, że wiele osób cierpiących na alergie i astmę będzie odczuwało symptomy do późnej jesieni. Możliwość swobodnego oddychania, jest szczególnie ważne podczas prowadzenia pojazdu zwiększając bezpieczeństwo na drodze. Filtry kabinowe Mann-Filter oferują odpowiednią ochronę przeciwko dostaniu się do wnętrza pojazdu ambrozji i innym pyłkom.
  • Świetlny poradnik wakacyjny dla zmotoryzowanych

    No i znowu, jak co roku, jedziemy na wakacje samochodem. Poza sprawdzeniem, czy wszyscy zainteresowani są już bezpiecznie zapięci pasami i czy na pewno nasz bagaż jest prawidłowo zamocowany, nie zapomnijmy skontrolować też stanu oświetlenia naszego pojazdu.
  • Dodatki do przekładni automatycznych

    Koszt naprawy przekładni automatycznej może równać się, a nawet przewyższyć cenę fabrycznie nowej. Część usterek można jednak wyeliminować poprzez zastosowanie specjalnych dodatków.
  • Rollock w ofercie Global Traders

    Rollock to blokada nakrętek kół ciężarowych - szwedzkiej produkcji zabezpieczenie szeroko stosowane w branży transportowej, jako wzmocnienie i rozwój procedur bezpieczeństwa firmowej floty.
  • Amortyzatory Meyle

    Amortyzatory pojazdów są mocno obciążone. Ich uszkodzenie nie zawsze da się od razu zauważyć, a może mieć ono fatalne skutki. Z tego powodu Wulf Gaertner Autoparts AG oferuje - pod marką Meyle - wysokogatunkowe części zamienne, które są wyjątkowo odporne na zużycie. Aby zapewnić im optymalną trwałość, inżynierowie szczególną uwagę poświęcili udoskonaleniu ochrony antykorozyjnej. Dziś asortyment amortyzatorów obejmuje około 600 produktów.
  • Oleje do przekładni automatycznych

    Na polskich drogach przybywa samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Przed warsztatami i serwisami otwiera to nowe możliwości powiększenia zakresu usług.



KOMENTARZE: