Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Tygrysy Premio

    Premio Opony - Autoserwis, należąca do Grupy Goodyear sieć serwisów samochodowych typu fast fit, obchodzi w tym roku 10 lat istnienia na polskim rynku.
  • Jak naprawiać samochody Renault

    Dwie dobre rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut.
  • Co to jest 'bicie osiowe tarczy'?

    Bicie osiowe tarczy jest terminem używanym do określenia parametru pracy tarczy, gdy nie wykonuje ona „rzeczywistego” ruchu obrotowego w płaszczyźnie prostopadłej do osi tarczy.  Zjawisko to powoduje kontakt klocków z powierzchnią tarcz, gdy pedał hamulca jest zwolniony. W konsekwencji doprowadzając do różnic w grubości tarcz.  Kierowca odczuwa to jako głośną pracę oraz wibracje podczas hamowania na pedale hamulca i na kole kierownicy. Jakkolwiek wibracje mogą być również wynikiem przeprowadzenia niewłaściwego montażu. Zmiana specyfikacji wykończenia powierzchni tarcz hamulcowych Delphi na malowane i powlekane, w znacznym stopniu zredukuje przyczynę powstawania tego problemu.
  • Trigon Quick Vision

    Jesteśmy świeżo po polskiej premierze innowacyjnego urządzenia Trigon Quick Vision włoskiego producenta Mondolfo Ferro, która miała miejsce w centrali firmy Tip-Topol. To, co odróżnia ten system od innych modułów służących do wstępnego pomiaru geometrii w pojazdach osobowych i dostawczych, to możliwość wykonania pomiaru całkowicie bezdotykowo.
  • Najczęstsze usterki pomp paliwa

    Zadaniem elektrycznej pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika do silnika, w zależności od wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Jakie są najczęstsze usterki pomp paliwa? Eksperci Denso przygotowali przystępny poradnik.
  • Łożysko można wymienić...

    Firma SKF od lat kojarzona jest głównie z produkcją łożysk tocznych. Dzięki szerokiej ofercie skierowanej na aftermarket możliwa jest efektywna naprawa wielu podzespołów w pojazdach mechanicznych.
  • Jakość OEM to bezpieczeństwo

    Jednym z trzech filarów bezpieczeństwa na drodze jest pojazd. Musimy więc utrzymać go w należytym stanie technicznym, a nie osiągniemy tego bez używania odpowiedniej jakości części zamiennych.
  • Klocki hamulcowe

    Układ hamulcowy należy do najważniejszych systemów mechanicznych w całym samochodzie. Jego sprawność przekłada się bezpośrednio nie tylko na bezpieczeństwo wszystkich osób znajdujących się z nami w aucie, ale także innych użytkowników ruchu drogowego.
  • Valeo Service

    Valeo jest uznanym producentem systemów hamulcowych, który doskonale wie, że ten bardzo konkurencyjny rynek wymaga wysokiego poziomu jakości, by przyciągnąć i utrzymać klientów. Klocki, tarcze, szczęki, bębny i zestawy hamulcowe: komponenty Valeo spełniają, a nawet przewyższają najwyższe międzynarodowe standardy, takie jak europejski ECE R90.
  • Jak uniknąć błędu podczas wymiany?

    Producenci współczesnych samochodów zalecają, aby pompę cieczy chłodzącej wymieniać każdorazowo podczas wymiany układu rozrządu.
  • Napęd osprzętu silnika

    Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika - wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu.
  • Nowe eko-wyzwanie dla hybryd

    W miarę postępu w elektryfikacji samochodów - co skutkuje mniejszym wykorzystaniem silnika, a większym wykorzystaniem akumulatorów - pojawiają się nowe wyzwania wynikające z konieczności zapewnienia ochrony środowiska: w jaki sposób można ograniczyć uciążliwe pary paliwa, unoszące się wewnątrz zbiornika paliwa lub pochłaniacza par paliwa, lub - co gorsza - wydostające się do atmosfery, ponieważ silnik benzynowy nie był używany przez dłuższy czas.
  • Łożysko - efekt lat inżynierii

    Łożyska kół przeszły znaczną ewolucję na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. W motoryzacji wciąż stosowane są łożyska toczne, ale we współczesnych samochodach stanowią one tylko jeden z elementów zintegrowanej piasty koła.
  • Drgania skrętne

    Drgania występujące w układzie przeniesienia napędu i jego podzespołach prowadzą do powstawania hałasu oraz przyczyniają się do zwiększonego zużycia jego elementów. Konstrukcje współczesnych wielostopniowych tłumików drgań skrętnych w tarczach sprzęgłowych często wymagają luzu wstępnego, któremu mechanicy przypisują wadliwe wykonanie. Poniżej przedstawiamy analizę występowania drgań skrętnych w pojeździe oraz zasady działania efektywnych układów ich tłumienia.
  • Diagnostyka układów klimatyzacji i chłodzenia silnika według Delphi

    Zanim klient wejdzie do warsztatu należy sprawdzić, na ile warsztat jest przygotowany do napraw układu klimatyzacji oraz, czy mechanicy mają odpowiednie doświadczenie, przeszkolenie i są wyposażeni w niezbędne narzędzia. Każdy mechanik powinien posiadać podstawową wiedzę na temat funkcjonowania systemów klimatyzacji i procesów termodynamicznych, oraz być w stanie poprawnie analizować poziomy ciśnienia w układzie. W celu przeprowadzenia efektywnej naprawy, istotne jest posiadanie odpowiednich schematów i znajomość zasad funkcjonowania czujników, czy innych elementów układu.
  • Układy wspomagania TRW Aftermarket

    W dzisiejszych czasach, od producentów pojazdów na całym świecie oczekuje się zmniejszenia ich masy, obniżenia ich kosztów eksploatacji oraz redukcji emisji spalin. To z kolei przekłada się na producentów części i systemów, którzy opracowują coraz to bardziej zaawansowane technologie oszczędzania paliwa, jak również modyfikują te istniejące.
  • Kompleksowa wymiana amortyzatorów

    Wymiana amortyzatorów powinna iść w parze z montażem nowych sprężyn. Pominięcie tej czynności zamiast oczekiwanej poprawy może przynieść niezadowolenie klienta.
  • Pompy cieczy chłodzącej

    Producenci współczesnych samochodów zalecają, aby pompę cieczy chłodzącej wymieniać każdorazowo podczas wymiany układu rozrządu.
  • Ruszyły kontrole, posypały się mandaty

    Warszawska straż miejska kontroluje warsztaty samochodowe pod kątem gospodarki odpadami. Do 18 maja 2016 roku przeprowadzono 28 takich kontroli, część z nich zakończyła się nałożeniem mandatu.
  • Kiedy wymienić wycieraczki?

    Gdyby pióra wycieraczek potrafiły mówić, na pewno skarżyłyby się głośno na to, jak są traktowane przez kierowcę zimą. Nie wierzycie? Poczekajcie do najbliższej wiosennej burzy i przekonajcie się jak "mażą" po szybie wycieraczki bezlitośnie eksploatowane zimą.



KOMENTARZE: