Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Behr Hella Service - coraz szersza oferta produktów

    Firma Behr Hella Service posiada w swojej ofercie ponad 6,5 tys. wysokiej jakości artykułów w ponad 20 grupach produktowych, dzięki czemu zapewnia kompleksową ofertę do większości modeli samochodów.
  • Najlepsze praktyki w celu uniknięcia usterek sprężarki klimatyzacji

    Wiadomo, że ciągłe szkolenie jest decydującym elementem sukcesu. Wiedza o najnowszych trendach serwisowych pozwala zwiększyć efektywność wykonywanych napraw, uniknąć konieczności ich powtarzania i zwiększyć ogólne zadowolenie klientów. To samo tyczy się pozornie prostych napraw – bez względu na to, czy są one proste, czy też skomplikowane, regularne stosowanie sprawdzonych najlepszych praktyk pozwala wyeliminować potencjalne błędy diagnostyczne lub usterki części.
  • EUROPART i WABCOWURTH - Specjaliści w diagnostyce wielomarkowej

    Wymień swoje stare urządzenie diagnostyczne na nowoczesny system W:EASY razem z EUROPART. Oferta dostępna tylko w EUROPART. Szczegóły w oddziałach w całej Polsce.
  • Dopasowanie się do klienta w warsztacie samochodowym

    Dziś skupmy się na chwilę na jednej z reguł wywierania wpływu, a mianowicie regule podobieństwa czy dopasowania. Według niej, bardziej lubimy ludzi i jesteśmy skłonni szybciej się z nimi zgodzić, jeśli oni są podobni do nas. Inaczej z ludźmi, którzy się od nas różnią. I nie chodzi tu o świadomą analizę drugiej osoby, tylko o to, jak zupełnie nieświadomie ją odbieramy, generując w tym czasie pewne odczucia. 
  • Błędy w obsłudze klimatyzacji

    Klimatyzacja stała się już praktycznie standardem, nawet w starszych autach. O ile jeszcze kilka lat temu obsługą samochodowej klimatyzacji zajmowały się wyspecjalizowane serwisy, dziś praktycznie każdy warsztat powinien móc wykonać przegląd „klimy”. Na rynku dostępne jest także odpowiednie oprzyrządowanie do tego.
  • FreciousPlus - ochrona przed alergenami, bakteriami i pleśnią

    Mann-Filter przedstawia nowy filtr kabinowy z powłoką biofunkcjonalną - FreciousPlus - który wiąże alergeny i zmniejsza przenikanie bakterii i pleśni do wnętrza kabiny pojazdu.
  • 5 powodów, dla których warto kupować opony przez Internet

    Nawet najlepsze opony ulegają zużyciu – wolniej lub szybciej, w zależności od intensywności podróżowania. O ile na oponach nie ma widocznych śladów uszkodzeń (pęknięć czy wybrzuszeń), o momencie wymiany decyduje zużycie bieżnika. Ponieważ opony w dużej mierze wpływają na bezpieczeństwo jazdy, nie można ich kosztem redukować wydatków. Dlatego szukając oszczędności, warto skorzystać z oferty sklepów internetowych, która jest kompromisem pomiędzy ceną a jakością.
  • Poprawne działanie klimatyzacji zależy od kompresora

    Na rynku od wielu lat istnieją firmy zajmujące się zarówno produkcją nowych, jak i profesjonalną regeneracją wymontowanych kompresorów klimatyzacji. Ale to od klienta zależy, który produkt zaspokoi jego potrzeby. Inter Cars poleca ze swojej oferty kompresory regenerowane Denso Genuine Repaired oraz Thermotec Reman.
  • Masowe przepływomierze powietrza (MAF) - najczęstsze usterki

    Zanieczyszczenie lub uszkodzenie czujnika MAF to najczęściej efekt złego stanu lub nieprawidłowej instalacji filtra powietrza. Uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik MAF może nadal działać, ale zmiany w jego charakterystyce mogą spowodować wiele problemów w prawidłowej pracy silnika.
  • Przyczyny porażek akcji promocyjnych w warsztacie samochodowym

    Zanim zabierzemy się do wdrażania akcji, może warto by się dowiedzieć, czego się wystrzegać, by nie ponieść porażki. Poniżej przedstawiamy typowe przyczyny niepowodzeń promocji sprzedaży w warsztacie.
  • Sprawna klimatyzacja to wygoda i bezpieczeństwo

    Warto przekonać kierowców, by po zimie zdecydowali się na przegląd techniczny klimatyzacji. Jej prawidłowe działanie poprawia samopoczucie i pozwala na zachowanie maksymalnego skupienia uwagi za kierownicą przez dłuższy czas.
  • Wysokiej jakości oleje przekładniowe - to się opłaca

    Przekładnie stosowane w nowoczesnych pojazdach użytkowych są niezwykle złożonymi mechanizmami, które muszą sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym niezawodności, wygody użytkowania oraz trwałości. Wysokiej jakości oleje przekładniowe ZF Services przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji i serwisowania.
  • Pompy paliwa - najczęstsze usterki

    Zanieczyszczenie zbiornika paliwa brudem i rdzą oraz niesprawne połączenia elektryczne to najczęściej występujące przyczyny awarii elektrycznej pompy paliwa.
  • Gwarancja na usługę

    Prędzej czy później warsztatowiec będzie zmuszony do konfrontacji z obowiązującymi przepisami w zakresie odpowiedzialności wobec klienta. I co wtedy?
  • Wiosenny przegląd wycieraczek samochodowych

    Większość kierowców uważa, że zmiana opon zimowych na letnie wyczerpuje temat wiosennego przeglądu auta. Tymczasem na bezpieczeństwo jazdy ma wpływ nie tylko stan ogumienia i zawieszenia samochodu, ale także widoczność zza kierownicy.
  • Problemy z turbosprężarką w dieslu BMW lub VW?

    Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej silnika BMW M47D20 lub 2.5 TDI grupy VW przyczyną problemów z turbosprężarką.
  • W Internecie znajdziesz wszystko

    Wiosną każdy promyk słońca jest na wagę złota. Dlatego nie ma co tracić czasu i stać w kolejce do wymiany opon. Internet ma nam wiele do zaoferowania w tej dziedzinie. Obecnie w sieci znajduje się wiele serwisów dających drugie życie używanym sprzętom czy przedmiotom. Jednak zanim wpiszemy cokolwiek w wyszukiwarkę musimy zastanowić się nad paroma kwestiami.
  • Diagnostyka uszkodzeń i wymiana sprężarki klimatyzacji

    Sercem każdego układu klimatyzacji jest sprężarka. Dzięki dostarczonej do niej energii mechanicznej możliwe jest sprężenie czynnika chłodniczego, który po schłodzeniu w skraplaczu jest kierowany przez zawór rozprężny (lub dyszę) do parownika i ponownie wraca do sprężarki. Dzięki przemianom termodynamicznym zachodzącym w czasie takiego obiegu możliwe jest obniżenie temperatury wewnątrz samochodu. Oczywiste jest więc, że warunkiem poprawnej pracy klimatyzacji jest odpowiednia sprawność sprężarki.
  • 100 proc. ochrony od nowości aż do wymiany

    Pomyślny wynik testu działania zużytych filtrów Mann-Filter jest dowodem na to, że do momentu zalecanej wymiany produkt zachowuje jakość oryginalnego wyposażenia.
  • Hella: odświeżona gama stacji do klimatyzacji

    Stacje do klimatyzacji Husky 150 i 3500 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnie łatwej i przyjaznej obsłudze w warsztacie.



KOMENTARZE: