E-katalogi
Newsletter

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Diagnozowanie regulatorów napięcia

    Poprawa efektywności różnych układów we współczesnych samochodach zależy w znacznej mierze od ich współpracy z tzw. inteligentnymi systemami ładowania, czyli wytwarzania i rozdziału energii elektrycznej.
  • Pozorne oszczędności, wątpliwa jakość

    Awaria chłodnicy to nie jest wydatek, który kierowca może odłożyć na później, bo bez chłodnicy samochód po prostu dalej nie pojedzie. Nie warto jednak montować używanych chłodnic lub tanich zamienników części oryginalnych typu "no name" - lepiej wybrać oryginalną część niezależnego producenta.
  • Brembo maluje w technologii UV

    Niesamowity wygląd, praktyczny montaż i troska o środowisko - trzy cechy wyznaczające nowe standardy dla malowanych tarcz hamulcowych.
  • Smary dla motoryzacji i transportu

    Oleje doskonale smarują silniki, przekładnie, łożyska czy układy hydrauliczne, ale czasem muszą je zastępować smary, czyli zmniejszające tarcie środki w postaci gęstych past lub stałych substancji plastycznych.
  • Skraplacz w instalacji klimatyzacyjnej

    Czy do naprawy samochodowej klimatyzacji warto użyć markowego skraplacza z oferty przeznaczonej na rynek części zamiennych? Jeżeli samochód ma służyć komfortowo przez długie lata, to na pewno tak! - przekonuje Roman Wierzbowski, product manager Valeo.
  • Zmieniasz opony? Sprawdź zawieszenie!

    Początek wiosny to dla kierowców czas wymiany opon zimowych na letnie. To również doskonały moment na sprawdzenie elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego, którym nie służy zimowa aura. Eksperci ZF zachęcają pracowników warsztatów do informowania klientów oraz przeprowadzania takich kontroli przy okazji zmiany ogumienia.
  • Filtry cząstek stałych

    Wymogi ochrony środowiska naturalnego wymuszają na producentach pojazdów ograniczanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Dlatego w układach wydechowych pojawiły się filtry cząstek stałych (DPF) 
  • Skrzynie automatyczne w Polsce

    Samochody z automatyczną skrzynią biegów stają się coraz bardziej popularne wśród polskich kierowców, choć pod względem ich upowszechnienia jeszcze wiele brakuje nam do naszych zachodnich sąsiadów 
  • Kontener SaCon

    Jak bezpiecznie przechowywać zabrudzone czyściwa w warsztacie.
  • Montażownica: tradycyjna czy kombajn?

    Typ warsztatu oraz rodzaj obsługiwanych przez niego samochodów to najważniejsze kryteria, jakimi należy się kierować przy wyborze montażownicy do kół.
  • Czyściwa tekstylne MEWA

    O czystość w Twoim warsztacie zadba zewnętrzny partner. 
  • Osiem rozwiązań Bosch

    Przykłady rozwiązań opracowanych przez firmę Bosch, bez których nie byłaby możliwa redukcja zużycia paliwa (a tym samym emisji CO2) we współczesnych samochodach.
  • Płyn niezamarzający SWAG

    Zobacz jakie możliwości daje zastosowanie najnowszych technologii chemicznych nawet w przypadku pozornie tak prostego produktu, jakim jest płyn chłodniczny.
  • Czy jesteś gotowy na Euro VI?

    Co dla warsztatów ciężarowych oznacza nowa norma czystości spalin.
  • Jak zadbać o akumulator zimą?

    Zimne i wilgotne miesiące to trudny czas dla akumulatorów samochodowych. Dlaczego tak jest i na co konkretnie kierowca powinien zwrócić uwagę? Dr Eberhard Meissner z firmy Johnson Controls, największego na świecie producenta kwasowo-ołowiowych akumulatorów samochodowych, odpowiada na cztery często zadawane pytania.
  • Jaki podnośnik wybrać do warsztatu samochodowego?

    Rodzaj prowadzonej działalności i warunki lokalowe warsztatu to najważniejsze kryteria, jakimi trzeba się kierować przy wyborze podnośnika.
  • PowerFrame: moc ukryta w akumulatorach VARTA

    O tym jak ogromną rolę pełni akumulator przekonał się każdy, kto w zimowy poranek nie mógł uruchomić silnika  z powodu złego stanu technicznego akumulatora.
  • Tańsze auto zastępcze dla warsztatu dzięki odpisowi VAT?

    Sprawdziliśmy czy zmiana zasad odliczania VAT od zakupu samochodów oznacza, że właśnie teraz warto taniej kupić auto zastępcze dla klientów warsztatu.
  • Wymiana łożysk kół w samochodach dostawczych

    Jak prawidłowo posługiwać się unikalnym przyrządem firmy Schaeffler.
  • Żużycie eksploatacyjne amortyzatorów

    Amortyzator jest nieodłącznym elementem zawieszenia pojazdu i ma realizować dwa główne zadania – tłumić ruchy koła toczącego się po nierównej nawierzchni i ograniczać przechyły nadwozia w czasie pokonywania zakrętów lub podczas hamowania.



KOMENTARZE: