Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Homokinetyczne przeguby napędowe

    Jak każda inna maszyna stworzona przez człowieka, również samochody uległy ogromnemu rozwojowi, a wszelkie zmiany dotyczą wszystkich podzespołów samochodowych. W szczególności radykalnym zmianom uległa konstrukcja układu zawieszenia oraz przeniesienia napędu, który przede wszystkim odpowiada za przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła.
  • Groźne podróbki filtrów

    Coraz częściej warsztaty i kierowcy samochodów są konfrontowani z poważnym uszkodzeniem silnika. Przyczyną jest często montaż filtra oleju, który na skutek braku drobnego detalu nie działa w sposób właściwy.
  • Układy klimatyzacji - typowe usterki

    Istnieje błędne przekonanie, że zakup stosunkowo taniej, automatycznej stacji klimatyzacji w zupełności wystarcza, by zapewnić klientom dobre usługi serwisowe przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. To jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez warsztaty samochodowe.
  • Podwójne sprzęgło suche...

    Dwusprzęgłowe skrzynie biegów to większy komfort jazdy, niższe zużucie paliwa i lepsze osiągi samochodu. Z technicznego punktu widzenia są to jakby dwie skrzynie biegów zawarte w jednej.
  • Jak profesjonalnie wymieć amortyzator.

    Dział techniczny KYB Europe opracował kolejne filmy instruktażowe, które przedstawiają szczegółowo całą procedurę wymiany amortyzatorów.
  • Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop

    System Start-Stop wyłącza i uruchamia silnik samochodu tak, by ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2. Do prawidłowego działania takiego systemu potrzebny jest jednak odpowiedni akumulator, a w warsztacie warto mieć dedykowane urządzenie do diagnostyki systemów Start-Stop - Varta VSSP 2.1.
  • Olej w układzie klimatyzacji

    Jak dobrać właściwy olej do sprężarki klimatyzacji? Na co należy zwrócić uwagę podczas wymiany oleju? Eksperci Denso przygotowali krótki poradnik, w którym omówiono rolę oleju w układzie klimatyzacji.
  • Systematyczna kontrola amortyzatorów

    Wymiana opon zimowych na letnie powinna być pretekstem do sprawdzenia stanu technicznego auta. Nie ograniczajmy się przy tym do oświetlenia i płynów eksploatacyjnych.
  • Resory powietrzne dla cieżarówek, naczep i autobusów

    Pełna oferta DT Spare Parts obejmuje ponad 380 referencji, które mają łącznie około 1900 zastosowań. 
  • Dziwne odgłosy po wymianie filtra paliwa?

    Klienci stwierdzają występowanie dziwnego zjawiska: odgłosu buczenia z obszaru wkładu filtra po wymianie filtra KL 82.
  • Najczęstsze usterki zaworów EGR i czujników EGT

    System sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa modułu sterującego (Electronic Control Unit, ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas.
  • Ciężarówka na alufelgach

    Początki marki Speedline Truck sięgają lat 80. Wtedy właśnie zaczęto produkować komponent, który do dziś przynosi wymierne korzyści dla wymagającej branży transportowej – aluminiowe felgi do samochodów ciężarowych. Nieustannie ewoluują one pod okiem wybitnych fachowców, by stać się nie tylko najlepszym dostępnym produktem, ale przede wszystkim rozwiązaniem, o którym myśli się, szukając dobrej jakości przynoszącej wymierną oszczędność.  
  • Nowe technologie łożysk kół

    Łożysko koła to bardzo stary wynalazek, a jednak nawet obecnie elementy te przechodzą diametralne zmiany. Firma FAG, należąca do Grupy Schaeffler, stworzyła technologię czterorzędowych kulkowych łożysk skośnych o nazwie “Twin Tandem”.  
  • Obsługa opon RunFlat

    O tym, jak sobie radzić z trudnymi oponami, mówi Barbara Madajczak, specjalista do spraw sprzedaży firmy Best Products, 
  • Niebezpieczne modyfikacje

    Większość kierowców zdaje sobie sprawę, że im nowocześniejsza zastosowana technologia (np. lampy ksenonowe, LED), tym bardziej skuteczne, jaśniejsze i trwalsze będzie światło wytwarzane przez reflektory. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, lecz także na bezpieczeństwo. Mimo to, wybierając nowy lub używany samochód, spora część osób „zapomina” zwrócić na to uwagę lub chce uniknąć dodatkowych kosztów. Skutkiem może być niezadowolenie z zasięgu reflektorów. 
  • By oszczędzać paliwo, warto zmienić olej

    Paliwo stanowi ponad 30 proc. kosztów firmy transportowej. Spalanie mogą ograniczyć inwestycje w nowoczesny tabor, szkolenia z ekonomicznej jazdy, ale także stosowanie olejów silnikowych o specjalnej paliwoowszczędnej formulacji – wynika z badania Mobil Delvac 1. 
  • Pył aluminiowy - sekret lakiernika

    Klient warsztatu blacharsko-lakierniczego zainteresowany jest zwykle finalnym efektem pracy lakiernika. Jednak specjaliści doskonale wiedzą, że profesjonalne położenie powłoki lakierniczej w taki sposób, by nie było widać różnicy w porównaniu z elementami malowanymi fabrycznie, możliwe jest tylko przy umiejętnym przygotowaniu malowanej powierzchni. Dotyczy to także tych mniej wyeksponowanych powierzchni, na przykład w komorze silnika.  
  • Sprawdź amortyzatory przed zimą

    Kierowcy nie zdają sobie sprawy z konsekwencji niesprawnych amortyzatorów, które zwłaszcza zimą mogą mocno dać się we znaki. Dlatego to właśnie mechanik powinien zachęcić swoich klientów do sprawdzenia stanu amortyzatorów przed zimowym wyjazdem.
  • Zimówki - zimą konieczne!

    Jazda na oponach zimowych w zimową pogodę jest mniej ryzykowna niż na oponach letnich. Nie dajmy się zaskoczyć zimie. Ewentualna stłuczka spowodowana dłuższą drogą hamowania na pewno będzie droższa niż komplet dobrych opon zimowych.
  • Zimowa apteczka kierowcy

    Późna jesień ma swoją kolej rzeczy - cofamy wskazówki zegarków o godzinę, temperatura w nocy spada poniżej zera, częściej pada deszcz, więc zapobiegliwi kupują witaminy i lekarstwa na przeziębienie. Tymczasem samochód - w końcu najlepszy przyjaciel kierowcy - też wymaga, by o niego zadbać. Zbuduj więc apteczkę samochodu wraz z Liqui Moly!



KOMENTARZE: