Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Filtry Sogefi w technologii Diesel3Tech

    Zaawansowane technologicznie trójwarstwowe filtry Sogefi Diesel3Tech zapewniają najlepszą na rynku wydajność filtracji i doskonale spełniają swoje zadanie w temperaturach poniżej zera.
  • Zwycięzcy testów zimowych opon

    Continental, Dunlop, Nokian oraz Pirelli – opony tych czterech producentów były najczęściej nagradzane w testach opon zimowych na sezon 2014/2015.
  • Nieszczelności zagrażające bezpieczeństwu - zimowe porady ZF Services

    Przedzimowe kontrole stanu technicznego pojazdów mają istotny wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Oprócz sprawdzenia stanu opon zimowych, akumulatora czy poziomu płynów eksploatacyjnych, eksperci ZF Services doradzają równie gruntowną kontrolę wszystkich elementów podwozia.
  • Zarządzanie kolorem krok po kroku

    Spies Hecker, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, dzieli się swoim ponad 130-letnim doświadczeniem w branży lakierniczej, chcąc ułatwić lakiernikom ich codzienną pracę.
  • Ogrzewanie postojowe DEFA

    Niezależne, elektryczne ogrzewanie postojowe DEFA składa się z trzech niezależnych modułów (ogrzewanie silnika, ogrzewanie wnętrza, ładowanie akumulatorów). Dużą zaletą jest to, że można składać je w dowolnej kompletacji w zależności od zapotrzebowania ostatecznego odbiorcy.
  • Wymiana paska rozrządu w Fiacie 500 1.2

    Eksperci firmy ContiTech pokazują, jak uniknąć błędów przy wymianie paska rozrządu w Fiacie 500 z benzynowym silnikiem 1.2 (kod silnika 169 A4.000).
  • Innowacje oświetlenia Hella

    Na przestrzeni lat oświetlenie pojazdów jeżdżących po drogach uległo znacznej ewolucji. Zmiany dotyczą zarówno konstrukcji lamp, jak i źródeł światła w nich zamontowanych. Wymuszają je coraz większe wymagania związane z bezpieczeństwem jazdy oraz dbałość o komfort kierowcy. Nie bez znaczenia są też względy estetyczne – lampy stanowią nieodłączny element tworzący stylistykę pojazdu.
  • Skrzynie biegów do pojazdów użytkowych

    Firma ZF jest wiodącym na świecie koncernem technologicznym w branży układów przeniesienia napędu i techniki układów jezdnych, oferowanych na rynku wtórnym pod uznanymi markami, takimi jak Sachs, Lemförder, Boge, ZF Lenksysteme i ZF Parts. Jedną z wiodących części produkcji koncernu są skrzynie biegów do pojazdów użytkowych.
  • Rewolucyjny system klocków hamulcowych do pojazdów dostawczych

    Opatentowana lekka płyta mocująca marki Textar do samochodów użytkowych.
  • Dobry reflektor to gwarancja bezpieczeństwa

    Reflektor to element, który stosunkowo często ulega uszkodzeniu podczas eksploatacji samochodu. Może to nastąpić w wyniku wypadku, niewielkiej stłuczki czy uderzenia kamieniem. Z kolei w starszych pojazdach może wystąpić zmatowienie klosza czy odbłyśnika, znacznie pogarszające własności świetlne reflektora.
  • Czujniki temperatury spalin NTK

    Czujniki temperatury spalin (EGTS) marki NTK są instalowane jako oryginalne wyposażenie co trzeciego samochodu na świecie. Wyłącznym dostawcą czujnika do każdego z tych samochodów jest firma NGK Spark Plug. Teraz firma NGK wprowadziła asortyment czujników temperatury spalin także na rynek wtórny.
  • Łożyska w układzie zawieszenia

    W każdym samochodzie znajduje się wiele podzespołów, w których zachodzi konieczność redukowania tarcia występującego między poruszającymi się elementami. Zadanie to doskonale spełniają łożyska toczne. Zależnie od miejsca zabudowy i rodzaju przenoszonych sił łożyska możemy podzielić na szereg rodzajów.
  • Co jest przyczyną zjawiska 'backfire'?

    Wysokie ceny benzyny skłaniają wielu kierowców do poszukiwania tańszych paliw mogących służyć do napędzania silników spalinowych. W silnikach z zapłonem iskrowym takimi alternatywnymi paliwami mogą być LPG i CNG. Obydwa te paliwa wymagają wprowadzenia pewnych modyfikacji w układach zasilania silników przeznaczonych do spalania benzyny.
  • Tak ważne, tak zaniedbane

    Na zlecenie firmy Osram Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie stanu wiedzy polskich kierowców na temat oświetlenia samochodowego. Okazało się, że Polacy wciąż nie wiedzą jak zadbać o światła swoich samochodów.
  • TPMS - wyzwanie dla warsztatów oponiarskich?

    Zbyt niskie ciśnienie powietrza przyczynia się do zwiększonego zużycia paliwa, jak również do zmniejszenia żywotności opon o ponad 45 proc. Ma wpływ również na bezpieczeństwo.
  • Żeby klocki hamulcowe nie piszczały

    Wymagania dyktowane potrzebami bezpieczeństwa i komfortu jazdy wpływają w sposób bardzo znaczący na budowę współczesnych układów hamulcowych. Hamulce odgrywają dominującą rolę nie tylko w zakresie bezpieczeństwa, ale również w określony sposób wpływają na ocenę komfortu prowadzenia pojazdu.
  • Norma Euro VI - środki smarne a wydajność pojazdów

    Od 1 stycznia 2014 roku silniki wszystkich nowo rejestrowanych na terenie UE ciężarówek i autobusów muszą spełniać normę Euro VI.
  • Usterki amortyzatorów

    Amortyzator samochodowy podobnie jak inne elementy zawieszenia może ulec zarówno eksploatacyjnemu zużyciu, jak i nagłej awarii. Ze względów bezpieczeństwa bardzo istotne jest, aby wszelkie niedomagania tych podzespołów zostały w miarę wcześnie wykryte.
  • Idzie jesień, sprawdź przewody

    Nawet najnowocześniejszy samochód z silnikiem benzynowym może zostać - dosłownie i w przenośni - uziemiony, jeśli w zużytych przewodach zapłonowych jest przebicie i do świec zapłonowych nie dotrze prąd o odpowiednim natężeniu.
  • Sprzęgiełka jednokierunkowe alternatora NTN-SNR

    Proste rozwiązanie zwiększające żywotność paska klinowego.



KOMENTARZE: