Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Czy Twój akumulator jest gotowy na wakacje?

    Dr Eberhard Meissner, ekspert do spraw akumulatorów w Johnson Controls, wyjaśnia dlaczego łagodna zima sprawia, że sprawdzenie akumulatora przed latem jest niezbędne, a także to, na co należy zwrócić uwagę w trakcie lata.
  • Poradnik kupującego felgi

    Na rynku wtórnym w Polsce mamy ogromny wybór felg aluminiowych, począwszy od bardzo znanych czołowych producentów po praktycznie nikomu nieznane marki.
  • Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

    Tłokowe silniki spalinowe są obecnie podstawowym źródłem napędu pojazdów mechanicznych. Obok wielu zalet posiadają też pewne wady, których skutki próbują zniwelować konstruktorzy przez stosowanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań.
  • Przygotuj auto do wakacji

    Okres wakacyjny to czas, kiedy wielu z nas decyduje się na wyjazdy urlopowe. Tak jak planujemy wypoczynek z wyprzedzeniem, tak też zaleca się przeprowadzić przegląd pojazdu odpowiednio wcześniej. Sprawny samochód to bezpieczeństwo na drodze i komfort podróżowania.
  • Sprężarki o zmiennej wydajności

    Zasady serwisowania i przyczyny uszkodzeń sprężarek.
  • Jak prawidłowo ustawić geometrię zawieszenia

    Odpowiednie oprzyrządowanie, wydzielone stanowisko w warsztacie, a przede wszystkim wiedza oraz doświadczenie – bez tego nie można mówić o  prawidłowym ustawieniu geometrii kół w samochodzie. Tymczasem pod wpływem nacisków klientów szukających oszczędności, część mechaników o tym zapomina i stosuje różne triki, by obniżyć koszty.
  • Amortyzatory TRW - innowacyjna technologia

    Zasada działania amortyzatorów hydraulicznych jest doskonale znana, jednak inżynierowie TRW zastosowali kilka ciekawych rozwiązań, które zwiększają trwałość i skuteczność działania amortyzatorów tej firmy.
  • Skraplacz klimatyzacji

    Zobacz jaką rolę pełni skraplacz w układzie klimatyzacji i jakie konsekwencje ma jego nieprawidłowe działanie.
  • Naprawa czy regeneracja fabryczna?

    Turbosprężarka zregenerowana fabrycznie czy w wyspecjalizowanym warsztacie? -  to pytanie zadają sobie kierowcy, którym przytrafiła się awaria tego urządzenia. Większość z nich decyduje się na ten drugi, tańszy sposób. Potwierdzają to dystrybutorzy maszyn do regeneracji turbin, którzy nie narzekają na brak zamówień. 
  • Czy twój warsztat jest rentowny?

    Nie wystarczy powiedzieć "nie muszę dokładać". Jeśli warsztat ma prawidłowo funkcjonować i się rozwijać, konieczne jest operowanie bardziej precyzyjnymi wynikami rentowności. 
  • Amortyzatory CDC

    Nowoczesne systemy tłumienia drgań w zawieszeniu pojazdów.
  • Ósemka - dlaczego warto?

    Polski producent artykułów chemicznych prezentuje produkty przydatne w warsztacie. 
  • Gwarancja stałej precyzji jazdy

    Konstrukcja nowoczesnych zawieszeń pojazdów jest coraz bardziej skomplikowana, a przy tym duże znaczenie mają zastosowane elementy metalowo-gumowe. Służą one przede wszystkim do elastycznego połączenia zawieszenia z karoserią w konstrukcjach wykorzystujących rozwiązania wielowahaczowe. Elementy metalowo-gumowe stosowane są jako łożyska wahaczy, stabilizatora, mocowania silnika i skrzyni biegów oraz kolumny amortyzatora. 
  • Serwis olejowy

    Jak prawidłowo zorganizować system wymiany oleju w warsztacie. 
  • Podróbki w motoryzacji - czy to już codzienność?

    W ciągu ostatnich dziesięciu lat produkcja podrobionych produktów na świecie wzrosła aż o 10 tys. procent. Wśród nich coraz częściej zdarzają się także części motoryzacyjne. Producenci działający w naszej branży  szukają sposobów ograniczenia tego procederu, który nie tylko godzi w ich zyski, ale także naraża na niebezpieczeństwo kierowców.
  • Błędy przy montażu amortyzatorów

    Zobacz co najczęściej jest powodem odrzucenia reklamacji.
  • Układ zawieszenia w samochodzie osobowym

    Wszystkie przydatne informacje na temat rodzajów zawieszeń stosowanych w samochodach osobowych zebranych w jednym tekście eksperckim firmy TRW.
  • Nadchodzi obowiązkowy TPMS

    Zobacz jakie urządzenia urządzenia do odczytu i programowania czujników są niezbędne przy serwisowaniu aut z TPMS.
  • Brembo dla profesjonalistów

    Wraz z powstaniem nowej strony internetowej dla specjalistów branży motoryzacyjnej włoski producent części układu hamulcowego uruchomił program szkoleń i certyfikacji warsztatów – Akademię Hamulcową Brembo.
  • Amortyzatory - produkcja i działanie

    Zobacz jaki wpływ na prowadzenie samochodu mają amortyzatory i w jaki sposób są produkowane dla zapewnienia ich najwyższej jakości. 



KOMENTARZE: