E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Zamiennik o jakości OE?

    Po wydłużeniu gwarancji na produkty MOOG do 3 lat, Federal-Mogul prezentuje teraz przykładowe udoskonalenia produktów, które mają dorównać lub nawet przewyższyć jakością części używane na pierwszy montaż.
  • Wymiana lamp ksenonowych

    Chociaż w Internecie nie brakuje dobrych rad jak samodzielnie wymienić lampę ksenonową, w praktyce będzie o wiele bezpieczniej dla kierowcy i samochodu, gdy wymianą zajmie się profesjonalny warsztat.
  • Poduszki silnika

    Poduszka silnika ma duży wpływ na komfort podróżowania samochodem. Dziś w nowych pojazdach możemy znaleźć m.in. poduszki hydrauliczne lub hydrauliczno-elektryczne.
  • 10 najczęstszych błędów przy obsłudze klimatyzacji

    Układ klimatyzacji samochodowej może pracować niezawodnie przez długie lata. Warunkiem jest jego odpowiednia eksploatacja oraz właściwy serwis.
  • Typy reflektorów ksenonowych

    Reflektory ksenonowe to element standardowego wyposażenia wielu samochodów - tych starszych, młodszych, luksusowych i popularnych. Pojęcie lampy ksenonowej mimo, że powszechnie używane, nie jest jednolite. Kryją się pod nim różne rozwiązania techniczne i rodzaje emisji światła oraz odmienne sposoby budowy reflektora.
  • Kompresor klimatyzacji

    Znaczna część usterek uniemożliwiających poprawną pracę klimatyzacji samochodowej jest związana z kompresorem. Element ten pełni odpowiedzialne zadanie dystrybucji czynnika chłodzącego po całym układzie klimatyzacji. Powodów jego niewłaściwej pracy może być kilka.
  • Układ zapłonowy

    Elektroniczne układy zapłonowe niemal całkowicie wyparły już klasyczne rozwiązania z wykorzystaniem rozdzielacza zapłonu. Producenci już do nich nie wrócą, a współczesne auta są wyposażone w nowsze rozwiązania korzystające z cewek zapłonowych.
  • K. Modzelewski: Chcemy się rozwijać

    Wywiad z Krzysztofem Modzelewskim (na zdjęciu pierwszy z lewej), właścicielem Bosch Service Modzelewscy.
  • Awaria pompy cieczy chłodzącej

    Awaria pompy cieczy chłodzącej może nie tylko spowodować przegrzanie silnika, ale w niektórych przypadkach także zerwać pasek rozrządu. Dlatego tak ważne jest wczesne wykrycie usterki. Eksperci firmy SKF radzą jak to zrobić.
  • Kontrola używanego auta przed zakupem

    W ubiegłym roku, za sprawą prywatnego importu, trafiła do Polski rekordowa liczba samochodów używanych. Przed zakupem takiego auta warto poświęcić więcej czasu na poznanie jego historii i stanu technicznego.
  • Układy hamulcowe Delphi

    Firma Delphi w znaczący sposób zmodyfikowała ostatnio swoją ofertę elementów układów hamulcowych, począwszy od gamy płynów hamulcowych o poprawionych parametrach, poprzez smar hamulcowy, całkowicie pokrywane / malowane tarcze, pozbawione miedzi klocki hamulcowe, po nowe opakowania płynu hamulcowego oraz tarcze z łożyskami.
  • Wymiana amortyzatorów

    Dobór odpowiedniej referencji nowych amortyzatorów gwarantuje wykonanie sprawnej i prawidłowej ich wymiany. Trzeba też wyjaśnić kierowcy powód wymiany wszystkich elementów mocujących.
  • Zestawy rozrządu

    Zestawy rozrządu Bosch z trzema rodzajami śruby centralnej wału korbowego do benzynowych silników Forda o pojemnościach 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l.
  • Wymieniasz opony?

    To przyczepność opon do nawierzchni ma kluczowe znaczenie dla skuteczności hamowania. Jednak nawet najlepsze opony nie zapewnią bezpieczeństwa, gdy tarcze i klocki hamulcowe są zużyte. Dlatego wymieniając opony na letnie, warto skontrolować stan układu hamulcowego.
  • Reflektory ksenonowe

    Technika oświetlenia ksenonowego, zarezerwowana do niedawna wyłącznie dla samochodów luksusowych, coraz częściej stosowana jest również w modelach popularnych.
  • Przegląd auta z LPG

    Serwis pozimowy samochodu z instalacją gazową zweryfikuje jego stan techniczny oraz przygotuje pojazd do wiosennych i letnich wyjazdów.
  • Hałas podczas hamowania

    Cisza wewnątrz pojazdu ma decydujący wpływ na komfort podróży. Hałas źle spasowanych plastików lub skrzypiący pedał sprzęgła skutecznie odbierają przyjemność z jazdy.
  • Leasing w warsztacie

    Warto wykorzystać okres przed sezonem, aby warsztat mógł wystartować pełną parą, sprawdzić stan urządzeń i ewentualnie rozważyć skorzystanie z leasingu.
  • Zimowe problemy z akumulatorem nie kończą się wiosną

    Jeśli jedna mroźna noc przyczyniła się do problemów z akumulatorem, może to oznaczać jego techniczne zużycie. W tej sytuacji doładowanie okaże się działaniem na krótką metę i nawet w letni dzień samochód może odmówić posłuszeństwa.
  • Wymiana filtra kabinowego

    W związku z rozpoczynającym się sezonem wiosennym Bosch przypomina o wymianie filtrów kabinowych.



KOMENTARZE: