Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Nowoczesne technologie w lakiernictwie

    Dwadzieścia lat temu Spies Hecker zaoferował warsztatom lakierniczym swój pierwszy spektrofotometr. Obecnie w użyciu jest 5 tys. urządzeń ColorDialog w całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA) 
  • Kontrola zawieszenia...

    Sezon wakacyjnych wyjazdów to wyjątkowo wyczerpujący test wytrzymałości dla samochodów osobowych. Długie podróże w wysokich temperaturach i przy zwiększonym obciążeniu dają się we znaki wszystkim układom mechanicznym, a w skutek braku regularnych przeglądów, wymarzona podróż może zakończyć się znacznie wcześniej. Nieskontrolowane uszkodzenia zawieszenia mogą mieć jeszcze gorsze konsekwencje w sytuacjach awaryjnych, a ich niewłaściwe działanie może odbić się na komforcie jazdy nawet w nowoczesnych pojazdach z zaawansowanymi systemami wspierającymi kierowcę. Dlatego eksperci firmy ZF Services rekomendują kontrolę kluczowych elementów zawieszenia przed wyruszeniem w dłuższa podróż.
  • Naprawa aluminiowych przewodów klimatyzacji.

    Obserwując rynek motoryzacyjny w Polsce łatwo zauważyć, że w ostatnich latach lawinowo wzrosła liczba samochodów wyposażonych w klimatyzację.
  • Przygotowanie auta do podróży

    Wakacje to moment, gdy częściej wsiadamy za kierownicę i przemierzamy długie trasy. Wtedy też nasze bagażniki wypełnione są wieloma niezbędnymi przedmiotami. Jednym słowem jedziemy wiele godzin, w wysokich temperaturach z mocno obciążonym samochodem. Jak o niego zadbać, aby bezpiecznie dotrzeć do letniego kurortu?
  • Pewność rozruchu silnika na każdą kieszeń

    Polscy kierowcy bardzo często uważają, że markowe części są dla nich za drogie. Jeśli w dodatku sami jeżdżą starszym i tanim samochodem, inwestycję w markowe części traktują jako ekstrawagancję. Odrzucając ofertę części dobrych jakościowo bez sprawdzenia ceny, szukają tańszych alternatyw, często z fatalnym skutkiem. 
  • Okresowy przegląd ogumienia

    Okresowe przeglądy ogumienia flot pojazdów ciężarowych mają znaczący wpływ na efektywność pracy firmy transportowej. Przed operatorami stoją wyzwania związane z zarządzaniem terminami, miejscami oraz doborem właściwych narzędzi i wykonawców kontroli opon. Mnogość tych obowiązków sprawia, że menedżerowie coraz częściej korzystają z usług zewnętrznych partnerów.
  • Jak prawidłowo dokręcić koło

    W każdym warsztacie samochodowym mamy do czynienia z odkręcaniem kół, a następnie z ich dokręcaniem. Jest to jedna z najprostszych czynności wykonywanych w ramach każdego przeglądu okresowego oraz napraw układu hamulcowego, przeniesienia napędu, zawieszenia i innych. Samo odkręcenie śrub mocujących koła nie stanowi problemu dla mechanika. Ważniejszą czynnością, w większości przypadków wykonywaną nieprawidłowo, jest dokręcanie śrub, czy nakrętek mocujących koła. 
  • Nietypowe szkody parkingowe

    Każdy użytkownik pojazdu podświadomie liczy się z możliwością uszkodzenia przez innych zaparkowanego auta. Są jednak przypadki, w których ujawnienie sprawcy potrafi nas kompletnie zaskoczyć.
  • Cewki zapłonowe Delphi

    Cewki zapłonowe firmy Delphi charakteryzują precyzyjne ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu, zapewniające bardziej ekonomiczne zużycie paliwa oraz sprawniejszy rozruch. Dzięki dostarczaniu odpowiedniej ilości energii elektrycznej, potrzebnej do wytworzenia napięcia w świecy zapłonowej, cewki zapłonowe firmy Delphi zwiększają osiągi silnika, dopasowując się do warunków jazdy i warunków środowiskowych.
  • Auto gotowe do drogi

    Bez względu na to, czy samochód jest stosunkowo nowy, czy ma już kilkuletni staż, warto uczulić klientów warsztatów, by sprawdzili jego stan techniczny przed długą podróżą.
  • Ważne jest to, czego nie widać

    Ideą tuningu jest zmiana parametrów auta poprzez ingerencję w jego fabryczną budowę. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę wypaczając jego sens poprzez doklejenie kilku błyskotek.
  • Blenda przeciwsłoneczna dla bezpieczeństwa

    Szacuje się, że w związku z oślepieniem słońcem na Polskich drogach co roku śmierć ponosi aż 45 osób, a 830 zostaje rannych. Aż 3 tys. wypadków rocznie spowodowanych zostało przez oślepienie kierowcy słońcem. Z raportów umieszczonych w Bazie Zderzeń Drogowych jasno wynika – w skutek oślepienia przez słońce zdarza się więcej wypadków niż z powodu złej pogody czy oślepienie przez inne pojazdy. Dlatego warto uświadomić klientom warsztatów, by zadbali o swoje bezpieczeństwo.
  • Renowacja zamiast wymiany

    Dziś stłuczka nie oznacza już konieczności wymiany wszystkich uszkodzonych części plastikowych. Przy pomocy odpowiedniego, poprawnie zaaplikowanego produktu możliwe jest wykonanie renowacji lakieru na elemencie plastikowym.
  • Odpowiedzialny mechanik

    Na przestrzeni ostatnich 25 lat w Polsce blisko trzykrotnie wzrosła liczba zarejestrowanych pojazdów, a ich średni wiek to około 12 lat. W utrzymaniu ich sprawnego stanu technicznego kluczową rolę odgrywają pracownicy warsztatów samochodowych.
  • Zalety elektrycznej klimatyzacji postojowej

    Montaż elektrycznej klimatyzacji w pojeździe ciężarowym powoduje zmniejszenie zużycia paliwa dzięki możliwości pracy urządzenia podczas wyłączonego silnika.
  • Zadbaj o zdrowie w czasie prac lakierniczych

    Dzięki międzynarodowej dyrektywie VOC (lotne związki organiczne), wiele potencjalnie szkodliwych substancji zostało całkowicie wyeliminowanych z obecnie stosowanych produktów lakierniczych lub ich zawartość została ograniczona w znacznym stopniu. Mimo to, podczas wykonywania prac lakierniczych obowiązkowe jest stosowanie środków ochrony osobistej.
  • Audyt i dobór opon dla flot pojazdów ciężarowych

    Doświadczenie firm transportowych pokazuje, że odpowiednio dobrane opony znacząco obniżają koszty funkcjonowania flot. Dlatego umiejętność doboru właściwego ogumienia jest tak istotna, że coraz więcej menedżerów przedsiębiorstw transportowych korzysta z pomocy specjalistów w tym zakresie.
  • Regenerowane wtryskiwacze CR Bosch eXchange

    Elektrycznie sterowane wtryskiwacze to jedne z najważniejszych elementów systemu wtryskowego Common Rail. Produkty te dostępne są również jako regenerowane fabrycznie - Bosch eXchange (BX).
  • Sondy lambda

    Każdy nowy samochód oraz większość pojazdów produkowanych od roku 1980 posiada sondę lambda. Zazwyczaj jest ona umieszczona w rurze wydechowej pojazdu przed katalizatorem (jest to sonda regulacyjna). Sonda umieszczona za katalizatorem jest nazywana sondą diagnostyczną. Dokładne umiejscowienie sondy lambda jest jednak różne i zależy od tego, czy silnik posiada układ wydechowy przy silniku widlastym lub rzędowym, jak również od modelu i marki pojazdu. Najpewniejszym źródłem informacji jest dokumentacja producenta pojazdu.
  • Jak prawidłowo wymienić pompę wody

    Podczas naprawy pojazdu, w którym pompa wody znajduje się w napędzie rozrządu, powinna ona zostać każdorazowo wymieniona wraz z paskiem i kompletem rolek. Szeroka oferta zestawów INA KIT z pompą wody pozwala na kompletną wymianę zestawu rozrządu oraz daje pewność montażu komponentów wysokiej jakości.



KOMENTARZE: