E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Wymiana filtra kabinowego

    W związku z rozpoczynającym się sezonem wiosennym Bosch przypomina o wymianie filtrów kabinowych.
  • Odpady w warsztacie

    Projekt nowelizacji ustawy o odpadach zakłada zmiany w prowadzeniu ewidencji odpadów, która ma być prowadzona tylko w formie elektronicznej. Nowe przepisy miałyby zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.
  • Jak często wymieniać olej silnikowy

    Czy faktycznie wystarczy wymieniać olej zgodnie z instrukcją obsługi auta? Czy można bezpiecznie pokonać nawet 30 tys. km pomiędzy wymianami? Ekspert Total Polska wyjaśnia jak jest naprawdę.
  • Zadbaj o czystość powietrza w samochodzie

    W mediach nieustannie pojawiają się alarmujące komunikaty o pogarszającej się jakości powietrza w miastach. W tej sytuacji warto zwrócić uwagę na stan filtra kabinowego w samochodzie.
  • Dmuchawa kabinowa

    Po zimie warto wymienić filtr kabinowy - ale to nie jedyny element układu wentylacji, który wymaga uwagi. Dlatego warto przeprowadzić także szybki test sprawności dmuchawy kabinowej.
  • Bosch Service - alternatywa dla ASO

    Wsparcie merytoryczne, promocja, udział w szkoleniach i motywację do rozwoju - to tylko część zalet wynikających z przynależności do sieci warsztatów samochodowych Bosch Service. Przekonali się o tym Karolina i Tomasz Polanowscy, prowadzący Centrum Obsługi Pojazdów Bosch Service Polanowski w Toruniu.
  • Obsługa klimatyzacji

    Przez ostatnie lata klimatyzacja stała się standardowym elementem wyposażenia wielu pojazdów, jednak pewne elementy jej działania uległy zmianie, co wymaga na właścicielach serwisów klimatyzacji ich doposażenia czy też poszerzenia własnej wiedzy w zakresie ich naprawy. O tym, jakim nowym wyzwaniom muszą stawić czoła serwisanci klimatyzacji, wyjaśniają eksperci Inter Cars.
  • Wtryskiwacze Common Rail

    Technologia Common Rail (CR) podbiła świat diesli już kilkanaście lat temu. Dziś trudno znaleźć samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonym w inny system wtrysku paliwa. Kluczem do wydajnej pracy jednostki napędowej są sprawne wtryskiwacze CR.
  • Ekologiczna zmiana w układzie klimatyzacji

    Zgodnie z unijnymi przepisami, we wszystkich fabrycznie nowych samochodach z kategorii M1 i N1 nie można już stosować czynnika chłodniczego R134a. Jak odnaleźć się w nowej sytuacji radzi Inter Cars.
  • Nowoczesne zawieszenia pneumatyczne

    Już niedługo zawieszenia pneumatyczne Bilstein B4 będą stosowane również w modelach aut z segmentu popularnych. Do ich serwisowania potrzebna jest dodatkowa wiedza i zestaw narzędzi, o co również zadbał Bilstein.
  • Filtry kabinowe

    Jeszcze 10 lat temu niewiele osób zdawało sobie sprawę z tego, jak ważną rolę spełniają w naszych samochodach filtry kabinowe. Dziś większość Polaków stara się utrzymać filtry kabinowe w dobrym stanie, a ich regularne serwisowanie przestaje być rzadkością. Skąd ta zmiana?
  • Reflektory jak nowe

    Pierwsze mycie i woskowanie samochodu po zimie: błyszczący lakier to powód do dumy każdego właściciela samochodu, ale co zrobić z matowymi i pożółkłymi kloszami reflektorów, które zdradzają wiek i przebieg samochodu? Philips ma na to sposób – zestaw do renowacji.
  • Rozwiązanie szyte na miarę

    Warsztaty obsługują więcej niż jedną markę pojazdu lub jeden typ  klienta - dlatego Delphi chce im zapewnić więcej niż jedno rozwiązanie.
  • Boisz się smogu?

    Valeo nie ustaje w wysiłkach na rzecz globalnego obniżenia emisji CO2, jednak nie przyniesie to natychmiastowego rozwiązania problemu smogu, który zimą spowija polskie miasta. Co gorsza, jakość powietrza w kabinie pojazdu może być nawet 3-5 razy gorsza niż na zewnątrz. Rozwiązaniem jest stosowanie wysokiej jakości filtrów kabinowych.
  • Rozładowany akumulator

    Po kilku miesiącach zimowej eksploatacji samochodu wsiadasz, przekręcasz kluczyk i… silnik nie reaguje. Tymczasem w pracy czeka szef, po południu trzeba odebrać dziecko ze szkoły… Adam Klimek z Team Total podpowiada, jak poradzić sobie w takiej sytuacji, a najlepiej – jak jej uniknąć.
  • Świece żarowe GN z funkcją dogrzewania

    Po poznaniu podstawowych wymagań wobec świec żarowych oraz specyfiki pracy silnika wysokoprężnego, kolejna część cyklu poradnikowego marki Beru dotyczy korzyści wynikających z funkcji dogrzewania i samoregulacji temperaturowej w świecach żarowych oraz metodę szybkiej i prostej ich diagnostyki.
  • Nowa technologia Metelli

    HybriX to nazwa nowej mieszanki zastosowanej w klockach hamulcowych Metelli Group, wyprodukowanej i wprowadzonej na rynek pod markami Metelli, Cifam, Trusting i Fri.Tech.
  • Obniżanie zawieszenia

    Amortyzatory Bilstein z serii Performance umożliwiają obniżenie zawieszenia. Taka modyfikacja zmienia właściwości jezdne, dlatego powinna być dokonana z zachowaniem wszystkich wytycznych producenta samochodu.
  • Czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu

    Wtryskiwacze to jeden z najbardziej newralgicznych elementów współczesnych silników, zarówno wysokoprężnych, jak i najnowszych jednostek benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
  • Pamiętaj o sprężynach!

    Sprężyny zawieszenia spełniają bardzo ważną rolę w układzie jezdnym. Utrzymują masę pojazdu i łagodzą drgania wynikające z poruszania się pojazdu po nierównej nawierzchni. Amortyzatory ograniczają niekontrolowane drgania sprężyn zawieszenia, i wraz z nimi odpowiadają za utrzymanie styczności kół z nawierzchnią drogi.



KOMENTARZE: