Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Problemy z turbosprężarką w dieslu BMW lub VW?

    Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej silnika BMW M47D20 lub 2.5 TDI grupy VW przyczyną problemów z turbosprężarką.
  • W Internecie znajdziesz wszystko

    Wiosną każdy promyk słońca jest na wagę złota. Dlatego nie ma co tracić czasu i stać w kolejce do wymiany opon. Internet ma nam wiele do zaoferowania w tej dziedzinie. Obecnie w sieci znajduje się wiele serwisów dających drugie życie używanym sprzętom czy przedmiotom. Jednak zanim wpiszemy cokolwiek w wyszukiwarkę musimy zastanowić się nad paroma kwestiami.
  • Diagnostyka uszkodzeń i wymiana sprężarki klimatyzacji

    Sercem każdego układu klimatyzacji jest sprężarka. Dzięki dostarczonej do niej energii mechanicznej możliwe jest sprężenie czynnika chłodniczego, który po schłodzeniu w skraplaczu jest kierowany przez zawór rozprężny (lub dyszę) do parownika i ponownie wraca do sprężarki. Dzięki przemianom termodynamicznym zachodzącym w czasie takiego obiegu możliwe jest obniżenie temperatury wewnątrz samochodu. Oczywiste jest więc, że warunkiem poprawnej pracy klimatyzacji jest odpowiednia sprawność sprężarki.
  • 100 proc. ochrony od nowości aż do wymiany

    Pomyślny wynik testu działania zużytych filtrów Mann-Filter jest dowodem na to, że do momentu zalecanej wymiany produkt zachowuje jakość oryginalnego wyposażenia.
  • Hella: odświeżona gama stacji do klimatyzacji

    Stacje do klimatyzacji Husky 150 i 3500 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnie łatwej i przyjaznej obsłudze w warsztacie.
  • Lakier bezbarwny APP Quartz

    „Naprawa powinna być wykonana szybko, a efekt końcowy ma robić wrażenie” - takie podejście ma zdecydowana większość profesjonalistów w branży blacharsko-lakierniczej. Z myślą o nich firma APP stworzyła nową linię produktów Premium Quartz o najwyższych parametrach użytkowych i funkcjonalnych. 
  • Prosty sposób na filtr cząstek stałych DPF

    Do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie Prawo ochrony środowiska, który zakłada ograniczenie wjazdu do centrów miast pojazdów niespełniających norm emisji spalin.
  • Elektromobilność według Boscha

    Fakty na temat akumulatorów do napędów hybrydowych i elektrycznych.
  • Uszkodzenia czujnika ABS podczas demontażu łożyska koła

    Wymiana łożyska koła to operacja często wykonywana w warsztatach samochodowych. Przyczyny awarii łożysk nie wynikają z ich niskiej trwałości, lecz ze sposobu eksploatacji.
  • Amortyzator lewy, amortyzator prawy

    Chociaż część kierowców upatruje w tym źródło niepotrzebnych kosztów, to jednak wymianę amortyzatorów zawsze powinno wykonywać się parami, na tej samej osi.
  • Kalibracja kamer systemów wspomagania kierowcy

    Hella Gutmann Solutions jako pierwsza dostarcza niezależnym warsztatom możliwość kalibracji kamer, które są częścią systemów wspomagających kierowcę i ostrzegających przez kolizją. Stanowisko CSC-Tool, w połączeniu z testerem mega macs, umożliwia przeprowadzenie całej operacji w maksymalnie 20 minut.
  • Poczuj wiosnę!

    Zanieczyszczony lub zatkany filtr kabinowy obniża jakość powietrza wewnątrz samochodu, może też być siedliskiem pleśni i bakterii wywołujących alergie. Wiosenny przegląd auta jest dobrą okazją, by ten filtr wymienić.
  • Nie wiesz, gdzie kupić opony letnie?

    Nowe opony ze sklepu stacjonarnego, internetowego, a może używane od zaprzyjaźnionego mechanika? Oponeo.pl przygotowało raport, z którego dowiedzieć się można, czy na wymianie ogumienia rzeczywiście da się zaoszczędzić i jak nie wpaść w pułapkę taniego kompletu z drugiej ręki.
  • Sprzęgła samonastawne S.A.T. Valeo

    Rozwiązanie Valeo podnosi komfort użytkowania samochodu.
  • Homokinetyczne przeguby napędowe

    Jak każda inna maszyna stworzona przez człowieka, również samochody uległy ogromnemu rozwojowi, a wszelkie zmiany dotyczą wszystkich podzespołów samochodowych. W szczególności radykalnym zmianom uległa konstrukcja układu zawieszenia oraz przeniesienia napędu, który przede wszystkim odpowiada za przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła.
  • Groźne podróbki filtrów

    Coraz częściej warsztaty i kierowcy samochodów są konfrontowani z poważnym uszkodzeniem silnika. Przyczyną jest często montaż filtra oleju, który na skutek braku drobnego detalu nie działa w sposób właściwy.
  • Układy klimatyzacji - typowe usterki

    Istnieje błędne przekonanie, że zakup stosunkowo taniej, automatycznej stacji klimatyzacji w zupełności wystarcza, by zapewnić klientom dobre usługi serwisowe przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. To jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez warsztaty samochodowe.
  • Podwójne sprzęgło suche...

    Dwusprzęgłowe skrzynie biegów to większy komfort jazdy, niższe zużucie paliwa i lepsze osiągi samochodu. Z technicznego punktu widzenia są to jakby dwie skrzynie biegów zawarte w jednej.
  • Jak profesjonalnie wymienić amortyzator

    Dział techniczny KYB Europe opracował kolejne filmy instruktażowe, które przedstawiają szczegółowo całą procedurę wymiany amortyzatorów.
  • Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop

    System Start-Stop wyłącza i uruchamia silnik samochodu tak, by ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2. Do prawidłowego działania takiego systemu potrzebny jest jednak odpowiedni akumulator, a w warsztacie warto mieć dedykowane urządzenie do diagnostyki systemów Start-Stop - Varta VSSP 2.1.



KOMENTARZE: