Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Bez zaświadczenia nie obsłużysz klimatyzacji

    Przez brak rozporządzenia ministra środowiska warsztaty obsługujące samochodowe klimatyzacje nie mogły przygotować się do zmiany przepisów regulujących tę działalność. Teraz za brak zaświadczenia o odbyciu specjalnego szkolenia grożą dotkliwe kary. 
  • Diesel słabo odpala w mrozie?

    Styczeń zaskakuje nas ekstremalnie niskimi temperaturami. Siarczyste mrozy to doskonały sprawdzian dla akumulatora i rozrusznika. Wyzwania stawiają również gęstszy olej silnikowy, niedrożne filtry oraz przypadłości typowe dla wysłużonego serca pojazdu - zbyt niska kompresja w cylindrach lub niesprawne wtryskiwacze, które zimą stają się bardziej dokuczliwe. Jeżeli samochód jest używany sporadycznie i nie zdążyliśmy zatankować tzw. paliwa zimowego o niższej temperaturze krzepnięcia, źródłem problemu może być również olej napędowy. 
  • Sondy lambda - diagnoza usterek

    Aby ocenić, czy sonda lambda pracuje prawidłowo, należy przeprowadzić pełną kontrolę wizualną oraz testy działania. Eksperci Denso radzą, w jaki sposób na podstawie wyglądu sondy można ocenić przyczynę jej usterki.
  • Ciężarówka - z prawem jazdy kat. B

    Wsiadając za kierownicę Hyundaia H350 czuć, że żarty się kończą – podobnie jak możliwości kierowcy z prawem jazdy kat. B, który cięższym pojazdem po prostu nie może już kierować. W jakich warunkach w naszej branży sprawdziłby się tak duży dostawczak? Bardziej niż do warsztatu nadaje się do rozwożenia zamówień z filii – szczególnie na najdłuższych trasach dystrybucyjnych. 
  • Jak efektywnie przywrócić sprawność silnika diesla?

    Po zrównaniu cen oleju napędowego z benzyną, właściciele samochodów z silnikami diesla mogą jeszcze liczyć na oszczędności wynikające z mniejszego zużycia paliwa. Jednak wielu z nich to się nie udaje i to w dużej mierze przez własne, drobne zaniedbania.
  • Tuleje cylindrowa z wymiennym pierścieniem ogniowym

    W silnikach spalinowych, pracujących z dużymi obciążeniami, producenci stosują tuleje cylindrowe z pierścieniem ogniowym.
  • Jak poprawić lepkość oleju w niskich temperaturach otoczenia?

    Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy olej silnikowy wymieniano dwa razy w roku. Są jednak sytuacje, gdy warto spytać kierowcę na czym aktualnie jeździ. 
  • Modyfikacja czy wymiana?

    Nawet do tego samego egzemplarza samochodu może pasować kilka referencji amortyzatora jednego producenta. Wszystko zależy od tego jaki efekt końcowy chcemy uzyskać. 
  • Warsztatowa (r)ewolucja - zakończenie

    Właściciele warsztatu Tomar w Warszawie mogą już spokojnie myśleć o przygotowaniach świątecznych, bo zakończyły się już zmiany w ich miejscu pracy. Dzięki wspólnemu wysiłkowi partnerów akcji warsztat na warszawskiej Białołęce został katapultowany z przeciętności do członkostwa w prężnej sieci warsztatowej. 
  • Sprawdź stan płynu hamulcowego zanim nadejdą mrozy

    Sprawny układ hamulcowy to nie tylko dobre klocki i tarcze, lecz także płyn hamulcowy. Bardzo ważna dla naszego bezpieczeństwa jest kontrola jego stanu i okresowa wymiana. Zanim nadejdą mrozy warto sprawdzić kondycję płynu hamulcowego.
  • Przyszłość należy do warsztatów sieciowych

    Po każdym z tekstów naszego cyklu „Warsztatowa (r)ewolucja” eksperci czekali na Wasze pytania – wystarczyło przysłać je nam mailem na adres rewolucja@motofaktor.pl. Poniżej Wojciech Pytka, zastępca dyrektora sprzedaży Inter-Team ds. współpracy z warsztatami, odpowiada na najciekawsze pytania, które wybraliśmy spośród nadesłanych przez Was po ósmym i ostatnim odcinku cyklu.  
  • Akumulator do recyklingu

    Akumulator, tak jak wszystkie inne baterie, to odpad niebezpieczny. Zawiera ołów, który jest silnie trującym pierwiastkiem. Dlatego zamiast wyrzucać go na śmietnik albo trzymać latami w piwnicy, należy oddać akumulator do recyklingu.
  • Przyszłość należy do warsztatów sieciowych

    Konieczność stałego rozwoju w warunkach ostrej konkurencji na rynku sprawia, że w dłuższej perspektywie tylko warsztaty działające w sieciach mają szansę na przetrwanie. Dlatego Tomar, który zmieniliśmy w ramach akcji „Warsztatowa (r)ewolucja”, przystąpił właśnie do sieci O.K. Serwis. 
  • AD Serwis - w grupie siła!

    Europejska sieć AD Serwis stale się rozrasta - to już ponad 4 tys. warsztatów samochodowych, z czego 165 funkcjonuje w Polsce. Ich właścicielom przynależność do sieci zapewnia rozpoznawalność i pomaga utrzymać się na rynku. Klienci mają natomiast gwarancję wysokiej jakości usług.
  • Korzyści ze współpracy z dużym partnerem

    Po każdym z tekstów naszego cyklu „Warsztatowa (r)ewolucja” eksperci czekają na Wasze pytania – wystarczy przysłać je nam mailem na adres rewolucja@motofaktor.pl. Poniżej Paweł Walewski, kierownik ds. rozwoju oddziałów i koordynacji sprzedaży Inter-Team, odpowiada na najciekawsze pytania, które wybraliśmy spośród nadesłanych przez Was po siódmym odcinku cyklu. 
  • Korzyści ze współpracy z dużym partnerem

    Do tej pory w trakcie „Warsztatowej (r)ewolucji” skupialiśmy się na zmianach w samym warsztacie i kompetencjach jego współwłaścicieli. Teraz – w przedostatnim odcinku cyklu – czas wyjść poza warsztat i zwrócić uwagę na to, jakie znaczenie ma to z kim warsztat współpracuje.  
  • Prosty sposób na...

    Głównym zadaniem układu chłodzenia silnika samochodowego jest odprowadzenie nadmiaru ciepła powstającego podczas spalania mieszanki paliwowo - powietrznej. Gdy panują niskie temperatury część tego ciepła wykorzystuje się do ogrzewania wnętrza samochodu. Wraz ze wzrostem przejechanego dystansu i upływem czasu układ traci swoją efektywność, co nie pozostaje obojętne dla elementów. Do najczęstszych usterek należą wszelkiego rodzaju wycieki, przegrzewanie się czy też niedogrzanie silnika. 
  • Elastyczne przewody hamulcowe TRW

    Elastyczne przewody hamulcowe stanowią kluczowy element bezpieczeństwa w samochodzie. Są intensywnie eksploatowane i w konsekwencji szczególnie narażone na zużycie. Ich stan należy regularnie kontrolować, gdyż zużyty przewód hamulcowy może doprowadzić do nagłej utraty płynu hamulcowego, a w efekcie spadku ciśnienia w układzie i wystąpienia awarii hamulców zagrażającej bezpieczeństwu. 
  • Tester diagnostyczny - niezbędny w warsztacie

    Po każdym z tekstów naszego cyklu „Warsztatowa (r)ewolucja” eksperci czekają na Wasze pytania – wystarczy przysłać je nam mailem na adres rewolucja@motofaktor.pl. Poniżej Zenon Rudak, szef Centrum Technicznego Hella Polska, odpowiada na najciekawsze pytania, które wybraliśmy spośród nadesłanych przez Was po szóstym odcinku cyklu.  
  • Zmień olej przed zimą...

    Podczas eksploatacji w silniku olej traci swoje właściwości i może się okazać, że nie sprawdzi się w czasie dużych wahań temperatury oraz przy wysokiej wilgotności powietrza. Dlatego, mimo że od lat nie ma potrzeby sezonowej wymiany oleju, warto go zmienić przed zimą. 



KOMENTARZE: