Newsletter   E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych

2013-04-19 23:00:56   Autor: artykuł sponsorowany przez Axalta


Renowacja trójwarstwowych powłok lakierniczych Coraz więcej samochodów dla lepszego efektu wizualnego ma fabrycznie nakładany lakier w trzech warstwach. Eksperci marki Standox radzą w jaki sposób należy lakierować takie elementy w czasie napraw powypadkowych tak, by auto nie straciło swojego unikalnego wyglądu.

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV. W przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy muszą być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, doradcy techniczni marki Standox przygotowali opis procesu naprawy koloru Rouge Flamme. Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
 

 

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives: Transparent Red i Light Red.

 

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

 

 

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy: naprawa całego elementu i/lub części zamiennych oraz cieniowanie w obrębie  elementu lub elementu sąsiadującego.


Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:  

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.

13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy niebarwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack.

 

 

 

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Układy wspomagania TRW Aftermarket

    W dzisiejszych czasach, od producentów pojazdów na całym świecie oczekuje się zmniejszenia ich masy, obniżenia ich kosztów eksploatacji oraz redukcji emisji spalin. To z kolei przekłada się na producentów części i systemów, którzy opracowują coraz to bardziej zaawansowane technologie oszczędzania paliwa, jak również modyfikują te istniejące.
  • Kompleksowa wymiana amortyzatorów

    Wymiana amortyzatorów powinna iść w parze z montażem nowych sprężyn. Pominięcie tej czynności zamiast oczekiwanej poprawy może przynieść niezadowolenie klienta.
  • Pompy cieczy chłodzącej

    Producenci współczesnych samochodów zalecają, aby pompę cieczy chłodzącej wymieniać każdorazowo podczas wymiany układu rozrządu.
  • Ruszyły kontrole, posypały się mandaty

    Warszawska straż miejska kontroluje warsztaty samochodowe pod kątem gospodarki odpadami. Do 18 maja 2016 roku przeprowadzono 28 takich kontroli, część z nich zakończyła się nałożeniem mandatu.
  • Kiedy wymienić wycieraczki?

    Gdyby pióra wycieraczek potrafiły mówić, na pewno skarżyłyby się głośno na to, jak są traktowane przez kierowcę zimą. Nie wierzycie? Poczekajcie do najbliższej wiosennej burzy i przekonajcie się jak "mażą" po szybie wycieraczki bezlitośnie eksploatowane zimą.
  • Paski rozrządu

    Zerwanie paska rozrządu lub jego "przeskoczenie" z reguły kończą się małym remontem silnika, co dla kierowcy oznacza duży i nieprzewidziany wydatek. A przecież można tego uniknąć stosując zalecane procedury montażowe, używając markowych części najwyższej jakości i przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych.
  • O połowę więcej klientów

    Po czterech miesiącach od zakończenia akcji Warsztatowa (r)ewolucja odwiedziliśmy Tomar w Warszawie, żeby sprawdzić jak w praktyce, działania naszych Partnerów przełożyły się na pracę warsztatu. Efekt przerósł nasze oczekiwania. 
  • Klocek hamucowy musi się ścierać

    Gdy klocek hamulcowy ściera się zbyt szybko, świadczy to o błędzie - albo mechanika montującego klocki w samochodzie, albo użytkownika, który nadmiernie obciąża układ hamulcowy.
  • Klocki hamulcowe przyjazne środowisku

    Miedź należy do sześciu podstawowych grup materiałowych z których produkuje się klocki hamulcowe. Stanowi od 5 do 20 proc. masy materiału ciernego bezazbestowych klocków organicznych i skutecznie ogranicza ich zużycie, zmniejsza hałas i wibracje. Z pozoru to materiał idealny, jednak dla środowiska jest bardzo niebezpieczny. Dlatego wprowadzono regulacje prawne ograniczające użycie tego materiału w przemyśle motoryzacyjnym.
  • Pompy wody

    Wysoka trwałość dzięki prostej konstrukcji i coraz mniejsze wymiary - inżynierowie firmy SKF mieli duży wpływ na to, jak dziś wyglądają pompy wody. Jeśli pompy wody zawodzą, to zwykle z powodu błędów w montażu i eksploatacji. Przeczytaj jak ich uniknąć.
  • Ostatni dzwonek!

    Zbliżająca się majówka to ostatni już ostatni moment na wykonanie pozimowego przglądu samochodu.
  • Uwaga na podrabiane testery

    Obsługa szeregu modeli samochodów osobowych i użytkowych i ponad 90 tys. systemów zastosowanych w pojazdach oraz innowacyjne funkcje to tylko część zalet testera diagnostycznego Delphi DS150 NEW VCI, który firma zaprezentowała dziennikarzom na spotkaniu zorganizowanym w swoim oddziale w Błoniu. Producent przestrzegał jednocześnie przed podróbkami urządzenia, których ostatnio sporo pojawia się na rynku.
  • Pompy cieczy chłodzącej Bosch

    Pompy cieczy chłodzącej oferowane wraz z zestawami rozrządu Boscha są wyposażane w nowy, trwalszy typ uszczelnień.
  • Używany samochód bez tajemnic

    Kupno używanego samochodu w dobrym stanie to nie lada wyzwanie. Możemy natrafić na auto kradzione lub powypadkowe, ze sfałszowaną książką serwisową lub z cofniętym licznikiem. Metod stosowanych przez nieuczciwych sprzedawców, aby tylko przyciągnąć klienta, jest wiele. Jak je w porę wykryć samemu, a co sprawdzić w autoryzowanym warsztacie?
  • Recykling akumulatora

    Podstawowym surowcem wykorzystywanym do budowy akumulatora jest ołów, który jest pierwiastkiem silnie trującym, ale jednocześnie w pełni przetwarzalnym. Związki ołowiu wpływają negatywnie na stan zdrowia organizmów żywych, na rozwój roślin oraz na wszelkie procesy zachodzące w środowisku wodnym. Ponadto w sposób negatywny na środowisko naturalne wpływa kwas siarkowy o silnym stężeniu, który wypełnia akumulator oraz tworzywa sztuczne stanowiące obudowę akumulatora.
  • Zintegrowana piasta kół HBU 2.1

    Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie - w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażonych w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy.
  • Tester diagnostyczny Delphi DS150E - aktualizacja

    Baza danych powiększyła się o szereg nowych pojazdów i funkcjonalności zarówno dla samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Ulepszona została współpraca programu DS150E z bazą danych Hayness Pro. Teraz wszyscy posiadacze aktywnej rocznej licencji mają dostęp do bazy danych Hayness Pro w wersji Basic z poziomu programu. Wraz z pojawieniem się najnowszej wersji oprogramowania, zmianie uległ też sposób aktualizacji oraz wsparcie dla starszych wersji i modeli testerów.
  • Filtr kabinowy - pójdź krok dalej

    Jaka część samochodu jest najbliższa kierowcy? Nie, nie kierownica - to filtr kabinowy, przez który przepływa powietrze, którym oddychają wszyscy podróżujący autem. Można wybrać zwykły filtr, ale warto pójść krok dalej i wybrać Valeo ClimFilter Supreme.
  • Płyny hamulcowe TRW

    Powszechnie wiadomo, iż wykorzystywanie w czasie przeglądów okresowych części zamiennych o wysokiej jakości jest bardzo istotne. Jakość użytych do naprawy części staje się szczególnie istotna w czasie obsługi układów bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo takich jak np. układ hamulcowy. Warto wspomnieć przy tej okazji o konieczności okresowej kontroli i wymianie płynu hamulcowego.
  • Od półwiecza w czołówce

    To właśnie marka Textar jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe przeznaczone dla samochodów osobowych. I choć na pierwszy rzut oka tarcza hamulcowa z lat 50. ubiegłego wieku i współczesna mogą wyglądać bardzo podobnie, to metalurgiczny wyścig producentów wciąż trwa - a Textar jest na jego czele.



KOMENTARZE: