E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Regeneracja reflektorów

2017-09-08 10:51:02   Autor: Redakcja


Regeneracja reflektorów Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.

Z biegiem czasu reflektory w naszych samochodach matowieją. Wpływ mają na to głównie warunki atmosferyczne jakie spotykamy podczas jazdy, czyli promienie UV, sól drogowa, uderzenia drobnych kamyków, żwiru, piasku i innych zanieczyszczeń. Niestety tych czynników nie da się wyeliminować. Nowe reflektory zaś kosztują sporo pieniędzy. Najtańszym sposobem jest regeneracja reflektorów i jak najlepsze ich zabezpieczenie przed działaniem tych czynników.

NTN-SNR 19.11.2017

REKLAMA




Przed odświeżeniem reflektorów należy zabezpieczyć taśmą lakierniczą przyległe do nich elementy tj. zderzak, błotnik, czy maskę, które podczas szlifowania mogą się porysować i uszkodzić. Można również wymontować reflektory z samochodu i zająć się ich regeneracją na stojaku lub stole warsztatowym.


Przed szlifowaniem trzeba dokładnie przemyć reflektory, aby usunąć resztki asfaltu i inne zanieczyszczenia. Może w tym pomóc np. zmywacz antysilikonowy marki Polfill.


Nastepnie, papierem ściernym do szlifowania na mokro należy zeszlifować zmatowioną warstwę reflektora. Papier ścierny do ręcznego szlifowania na mokro znajduje bowiem zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest najwyższa jakość szlifowanej powierzchni. Jest impregnowany, bardzo elastyczny i odporny na rozerwania, o strukturze antypoślizgowej. Nie zwija się w wodzie i nie wymaga długotrwałego moczenia, a jednocześnie zapewnia wyjątkowo ostre i równomierne ścieranie powierzchni. Często stosowany jest przez lakierników, którzy muszą przygotować idealne podłoże pod lakier bazowy, czy nawierzchniowy.


Jeśli reflektory są bardzo zniszczone, szlifowanie należy zacząć od papieru o uziarnieniu P600 lub P800. Potem należy użyć papier o kolejnych gradacjach P1200, P1500, P2000, P3000. Jeśli reflektory nie są bardzo zniszczone, proces ten można zacząć od papieru o uziarnieniu P1500 lub nawet P2000. Warto pamiętać, że ostatni papier jaki trzeba użyć, musi być o gradacji co najmniej P3000. Ułatwi to później proces polerowania.


Po szlifowaniu, na reflektory należy nałożyć niewielką ilość pasty polerskiej lekko ściernej. Następnie polerujemy reflektory na niskich obrotach (ok. 900 obrotów/minutę) gąbką ścierną nałożoną na polerkę samochodową. Po wstępnym polerowaniu najlepiej przetrzeć reflektory szmatką z mikrofibrą i nałożyć kolejny raz pastę polerską. Reflektory ponownie polerujemy zwiększając obroty do ok. 1500 obrotów/minutę i na zakończenie przecieramy je szmatką z mikrofibrą. Na tym etapie można zakończyć regenerację reflektorów.


Jeśli chcemy, aby ten efekt utrzymał się dłużej, reflektory trzeba zabezpieczyć przed działaniem warunków atmosferycznych, których nie zniwelujemy. Możemy to zrobić na dwa sposoby:

  • stosując lakier bezbarwny, lecz najpierw reflektory trzeba dokładnie odtłuścić np. Zmywaczem Antysilikonowym Polfill, a następnie nałożyć bezbarwny Podkład na Plastiki Primer również marki Polfill, a dopiero wtedy pokryć je Akrylowym Lakierem Bezbarwnym np. Classic też marki Polfill, lub
  • zabezpieczyć odpowiednim preparatem. Środek do zabezpieczenia reflektorów nakładamy po ostatnim polerowaniu. Jednak sposób ten nie jest tak trwały jak w przypadku polakierowania lakierem bezbarwnym.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Polfill: tarnowski weekend z old- i youngtimerami za nami
  Polfill: legendy motoryzacji od czwartku w Tarnowie
  Lerg: firma z drugim Diamentem Forbesa
  Polfill: nowe etykiety
  Konkurs Polfill dla Czytelników Motofaktor.pl

WARSZTAT 24/7

  Pył aluminiowy - sekret lakiernika

PRODUKTY

  Polfill: podkład epoksydowy
  Polfill: szpachlówka Long Live
  Polfill: szpachlówka z micro włóknem szklanym
  Polfill: szpachlówka multifunkcyjna
  Polfill: nowość w ofercie


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Opony zimowe to nie wszystko

    Sezonowa wymiana opon zawsze powinna być okazją do oględzin stanu amortyzatorów. Wykonaniem tej prostej czynności każdy mechanik samochodowy może przyczynić się do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze.
  • Żarówka samochodowa

    Dalszy rozwój i inwestowanie w tradycyjne żarówki samochodowe jest wciąż opłacalne - przekonują eksperci firmy Magneti Marelli.
  • Czujniki do pomiaru kąta skrętu kierownicy

    Firma febi przedstawia zastosowanie, rodzaje i metodę adaptacji czujników do pomiaru kąta skrętu kierownicy.
  • Mały serwis może więcej

    Wywiad z Małgorzatą Pawlak, współwłaścicielką Mobiltop AutoCrew z Chełmka.
  • Zasada działania silnika wysokoprężnego

    Jak działają samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi oraz ich najważniejszymi elementami wspomagającymi rozruch, czyli świecami żarowymi - wyjaśniają eksperci firmy NGK Spark Plug Europe. 
  • Zerwanie wieloklinu

    Eksperci firmy Schaeffler wyjaśniają jak dochodzi do zerwania wieloklinu przy sprzęgle z dwumasowym kołem zamachowym (DKZ) stosowanym m.in. w samochodach marki Opel z silnikiem wysokoprężnym.
  • Żarówki skrojone na miarę

    Inaczej ubieramy się do pracy, inaczej do opery, a jeszcze w innym stroju uprawiamy sport – bo ubiór powinien być dopasowany do charakteru naszej aktywności. Podobnie pozornie standardową żarówkę halogenową można dobrać do rodzaju samochodu i specyfiki jazdy danego kierowcy.
  • Przedwczesne uszkodzenie piast kół

    Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW Audi Skoda oraz Ford Mazda Volvo.
  • Ubytek oleju

    Ubytek oleju z silnika może mieć kilka przyczyn. Jednak niezależnie od powodu, zjawisko to niesie za sobą bardzo poważne i kosztowne konsekwencje.
  • Kontrola rozrządu

    Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 roku sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF. 
  • Sprzęgło z DKZ w Skodzie Octavii I

    Jak naprawić nietypową usterkę w układzie napędowym Skody Octavii I z dwumasowym kołem zamachowym - porady ekspertów firmy Schaeffler.
  • Napinacze hydrauliczne Gates

    Czy kiedykolwiek zwróciliście uwagę na oznaczenie "Tą stroną do góry" ("This side up") na opakowaniach napinaczy hydraulicznych oraz zestawów z napinaczami hydraulicznymi firmy Gates?
  • Tarcze hamulcowe Textar

    Od początku historii kształt tarczy hamulcowej pozostaje bez zmian. Nie oznacza to jednak, że każda z nich została zaprojektowana w ten sam sposób czy też wykonana z identycznego materiału.
  • Korzystanie z markowych środków smarnych

    Warsztat samochodowy może otrzymywać od producentów pojazdów rekomendacje dotyczące użycia olejów konkretnych marek. Niektórzy mogą nawet zobligować warsztat do stosowania określonej marki. Co mówi jednak na ten temat prawo? 
  • Dwumasowe koło zamachowe ze sprzęgłem zrywnym ITL

    Eksperci Schaeffler wyjaśniają, jak wygląda budowa, zasada działania i obsługa dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem zrywnym ITL na przykładzie produktu marki LuK.
  • Jedź bezpiecznie zimą

    Jak pokazują badania, zatrzymanie pojazdu na śliskiej nawierzchni w zimie trwa dziesięć razy dłużej. ZF Aftermarket podkreśla, dlaczego coroczna kontrola przed zimą jest zdecydowanie zalecana i niezwykle ważna dla bezpiecznego zachowania pojazdu w ruchu drogowym. Właściwy czas na przeprowadzenie przeglądu zimowego trwa do końca października – jest to też odpowiedni czas na zmianę opon na zimowe.
  • Kolumny amortyzatorów w Alfie Romeo Mito

    Ze względu na złożoność wymiany kolumn amortyzatorów w Alfie Romeo Mito firma KYB postanowiła opublikować instruktaż prawidłowego wykonania.
  • Prawidłowa wymiana osłony przegubu

    Firma SKF jest także producentem osłon gumowych, które chronią newralgiczne połączenia podzespołów samochodu. Aby spełniły swoją rolę równie ważny jest ich prawidłowy montaż.
  • Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła

    Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła są bardzo komfortowe dla użytkownika pojazdu. Tłumią drgania na pedale sprzęgła, zmniejszają hałas w przedziale pasażerskim, nie wymagają użycia przez kierowcę dużej siły do załączenia i rozłączenia sprzęgła i przy prawidłowej obsłudze są bezawaryjne. Jeśli chodzi o obsługę warsztatową, to nie wymagają specjalnego oprzyrządowania, są proste w montażu, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na zalecenia producenta części.
  • Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych od 1 stycznia 2019?

    Z tradycyjnych kas fiskalnych będzie można korzystać w warsztatach samochodowych do końca 2018 r. Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), który znajduje się w konsultacjach publicznych.



KOMENTARZE: