E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Razem czy osobno?

2017-10-05 13:00:52   Autor: Redakcja


Razem czy osobno? Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?

Dopóki kierowcy nie są zainteresowani zakupem haka holowniczego, kojarzy im się on jedynie z wystającą poza obręb pojazdu kulą holownicza. Nie przywiązują oni jeszcze wtedy wagi do niewidocznej belki zaczepu. Jest to metalowa konstrukcja w kształcie litery "u". To w niej zamontowane jest gniazdo, w które przykręca się lub wpina kulę zaczepu. Nie stanowi więc wątpliwości, iż jest to element zestawu równie ważny jak wspominana części wystająca. Choć są to wydarzenia sporadyczne, jednak niekiedy dochodzi do sytuacji, w której na sprzedaż wystawiana jest jedynie belka, natomiast kula zostaje w ofercie pominięta. Klient jest wówczas zmuszony dokupić brakujący element najczęściej u tego samego sprzedawcy, aby mieć pewność, że będzie pasować do nabytej już belki.

Valeo 22.10.2017

REKLAMA




"Tego typu sprzedaż zdarza się najczęściej w przypadku nowych produktów. Jesteśmy jedynym krajem w Europie, gdzie praktyki związane z oszukiwaniem klientów są na tyle częste, że jeden z największych sklepów internetowych wprowadził specjalną kategorię produktów o nazwie "Kompletne haki holownicze (belka + kula)". Jest to kolejny powód, aby decydować się na wybór haka od renomowanego producenta czy dostawcy" – podkreśla Robert Lichocki, dyrektor sprzedaży Brink Group w Polsce. "Obecnie na rynku dostępnych jest wiele modeli zaczepu, które odpowiadają możliwościom finansowym każdej zainteresowanej kupnem osoby. Oprócz kompletnego zestawu, belki, kuli, śrub do montowania, zyskujemy również pewność, iż hak przeszedł wszystkie niezbędne testy, co zawarte jest w wieloletniej gwarancji produktu" – dodaje Lichocki. 


Przeglądając katalogi producentów haków, osoby zainteresowane zakupem zaczepu holowniczego spotkają się z ich 3 typami. Są to haki przykręcane na 2 śruby, wpinane pionowo lub poziomo, a także chowane pod zderzak auta. Każdy z typów posiada swoje zalety oraz wady. Wielu kierowców decyduje się na pierwsze rozwiązanie ze względu na jego niską cenę. Nie jest to jednak hak odpowiedni dla osób, które sporadycznie by z niego korzystały oraz dla tych, dla których istotny jest niezmieniony wygląd samochodu. Lepszym wyborem byłby dla nich hak wpinany poziomo lub pionowo. Wiąże się z nim wyższy koszt zakupu, jednak dzięki temu zyskują możliwość poruszania się bez kuli zaczepu, kiedy nie jest ona używana. Proces wypinania oraz wpinania trwa zaledwie kilka chwil. W dwóch prostych ruchach zwalniających kulę z jej gniazda bez wysiłku można wypiąć wystający element zaczepu i bezpiecznie przewozić go w samochodzie. Wystarczy jedynie docisnąć i przekręcić dźwignię.

Podobnie łatwe jest wpięcie kuli – wymaga ono umieszczenia elementu w gnieździe i dociśnięcia. Zabezpieczeniem przed niepożądanym wypięciem się kuli jest zamek haka. Ostatnim typem zaczepu dostępnym na rynku jest hak chowany. Jest to zaczep, w którym wykorzystany został mechanizm umożliwiający schowanie wystającej kuli pod zderzak samochodu jednym ruchem ręki. W momencie, kiedy występuje potrzeba skorzystania z haka wystarczy jedynie zwolnić mechanizm blokujący hak pod zderzakiem, naprowadzić kulę w odpowiednie miejsce oraz lekko docisnąć, w celu zablokowania elementu. Ze względu na wykorzystanie najbardziej zaawansowanego mechanizmu, jest to najdroższy typ zaczepu na rynku. 


Eksperci z dziedziny haków holowniczych nieustannie apelują do kierowców o rozwagę przy podejmowanych decyzjach. Zakup haka holowniczego jest jednorazowo dużym wydatkiem, jednak będzie on służył przez wiele lat. Z tego względu nie powinno oszczędzać się na jakości oraz bezpieczeństwie naszym, a także pozostałych użytkowników dróg, szczególnie przy tak dużej różnorodności dostępnych na rynku produktów oraz producentów.

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: