E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

2017-09-11 10:37:09   Autor: Adrian Januszkiewicz


Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.

"Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 to przełom w procesie aplikacji lakierów. Produkt znacząco skraca czas pracy, co jest szczególnie ważne dla warsztatów o dużej przepustowości. Stosowanie wypełniacza razem z lakierem Standocryl VOC Xtreme Clear K9580 pozwala oszczędzić czas i przynosi doskonałe efekty" – mówi Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox.





Przed wprowadzeniem wypełniacza na rynek przeprowadzono szczegółowe testy. Dostarczyły one dogłębnej wiedzy dotyczącej aplikacji wypełniacza, która została zawarta w metryczkach technicznych. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek:

Wskazówka nr 1: stosuj się do zaleceń zawartych w metryczkach technicznych 


Aplikacja wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 zasadniczo różni się od aplikacji innych wypełniaczy o wysokiej zawartości części stałych. Po pierwsze zabezpieczamy element przed korozją za pomocą ściereczek, po drugie element szlifujemy już po 20–40 minutach schnięcia w temperaturze otoczenia (zależnie od wilgotności powietrza). Dla doświadczonych lakierników powyższe zalecenia mogą się wydawać nietypowe. Jednak, aby osiągnąć jak najlepszy efekt, należy postępować zgodnie z informacjami zawartymi w metryczkach technicznych.


Wskazówka nr 2: wybierz mniejszą dyszę

Wielu lakierników przeprowadza aplikację wypełniacza w miejscu, gdzie odbywa się przygotowanie podłoża. Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 charakteryzuje się niską lepkością i wysoką zawartością części stałych, dzięki czemu można go aplikować dyszą o mniejszej średnicy, np. 1,4 mm, i pod mniejszym ciśnieniem. W ten sposób otrzymujemy płaski strumień i ograniczamy mgłę natryskową do minimum, co ułatwia szlifowanie.


Wskazówka nr 3: aplikuj cienką warstwę w miejscach wypełnionych szpachlą


Na niewielkie powierzchnie pokryte szpachlą należy aplikować cienką warstwę wypełniacza, którą suszymy do zmatowienia. Potem możemy aplikować do trzech warstw wypełniacza bez odparowania międzywarstwowego.


Wskazówka nr 4: zwróć uwagę na czas schnięcia 

Ogromną zaletą wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 jest możliwość nieprzerwanej i szybkiej pracy. To również oznacza, że nie należy pozostawiać elementów do suszenia przez weekend jak w przypadku innych wypełniaczy. Wypełniacz stwardnieje na tyle, że szlifowanie będzie trudne, a papier ścierny będzie zużywał się szybciej. Wypełniacz powinien być pokryty kolejną warstwą w ciągu 72 godzin.


Wskazówka nr 5: stosuj rozważnie

Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 został opracowany z myślą o optymalizacji pracy i obniżeniu kosztów. Jest to szczególnie ważne dla warsztatów stawiających na wysoką wydajność lub wykonujących codziennie dużo małych napraw. W przypadku renowacji, które nie muszą zostać wykonane szybko, jak np. naprawa samochodów klasycznych, zaleca się stosowanie innych produktów marki Standox, np. wypełniacza VOC Xtra Filler U7560.

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Opony zimowe to nie wszystko

    Sezonowa wymiana opon zawsze powinna być okazją do oględzin stanu amortyzatorów. Wykonaniem tej prostej czynności każdy mechanik samochodowy może przyczynić się do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze.
  • Żarówka samochodowa

    Dalszy rozwój i inwestowanie w tradycyjne żarówki samochodowe jest wciąż opłacalne - przekonują eksperci firmy Magneti Marelli.
  • Czujniki do pomiaru kąta skrętu kierownicy

    Firma febi przedstawia zastosowanie, rodzaje i metodę adaptacji czujników do pomiaru kąta skrętu kierownicy.
  • Mały serwis może więcej

    Wywiad z Małgorzatą Pawlak, współwłaścicielką Mobiltop AutoCrew z Chełmka.
  • Zasada działania silnika wysokoprężnego

    Jak działają samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi oraz ich najważniejszymi elementami wspomagającymi rozruch, czyli świecami żarowymi - wyjaśniają eksperci firmy NGK Spark Plug Europe. 
  • Zerwanie wieloklinu

    Eksperci firmy Schaeffler wyjaśniają jak dochodzi do zerwania wieloklinu przy sprzęgle z dwumasowym kołem zamachowym (DKZ) stosowanym m.in. w samochodach marki Opel z silnikiem wysokoprężnym.
  • Żarówki skrojone na miarę

    Inaczej ubieramy się do pracy, inaczej do opery, a jeszcze w innym stroju uprawiamy sport – bo ubiór powinien być dopasowany do charakteru naszej aktywności. Podobnie pozornie standardową żarówkę halogenową można dobrać do rodzaju samochodu i specyfiki jazdy danego kierowcy.
  • Przedwczesne uszkodzenie piast kół

    Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW Audi Skoda oraz Ford Mazda Volvo.
  • Ubytek oleju

    Ubytek oleju z silnika może mieć kilka przyczyn. Jednak niezależnie od powodu, zjawisko to niesie za sobą bardzo poważne i kosztowne konsekwencje.
  • Kontrola rozrządu

    Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 roku sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF. 
  • Sprzęgło z DKZ w Skodzie Octavii I

    Jak naprawić nietypową usterkę w układzie napędowym Skody Octavii I z dwumasowym kołem zamachowym - porady ekspertów firmy Schaeffler.
  • Napinacze hydrauliczne Gates

    Czy kiedykolwiek zwróciliście uwagę na oznaczenie "Tą stroną do góry" ("This side up") na opakowaniach napinaczy hydraulicznych oraz zestawów z napinaczami hydraulicznymi firmy Gates?
  • Tarcze hamulcowe Textar

    Od początku historii kształt tarczy hamulcowej pozostaje bez zmian. Nie oznacza to jednak, że każda z nich została zaprojektowana w ten sam sposób czy też wykonana z identycznego materiału.
  • Korzystanie z markowych środków smarnych

    Warsztat samochodowy może otrzymywać od producentów pojazdów rekomendacje dotyczące użycia olejów konkretnych marek. Niektórzy mogą nawet zobligować warsztat do stosowania określonej marki. Co mówi jednak na ten temat prawo? 
  • Dwumasowe koło zamachowe ze sprzęgłem zrywnym ITL

    Eksperci Schaeffler wyjaśniają, jak wygląda budowa, zasada działania i obsługa dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem zrywnym ITL na przykładzie produktu marki LuK.
  • Jedź bezpiecznie zimą

    Jak pokazują badania, zatrzymanie pojazdu na śliskiej nawierzchni w zimie trwa dziesięć razy dłużej. ZF Aftermarket podkreśla, dlaczego coroczna kontrola przed zimą jest zdecydowanie zalecana i niezwykle ważna dla bezpiecznego zachowania pojazdu w ruchu drogowym. Właściwy czas na przeprowadzenie przeglądu zimowego trwa do końca października – jest to też odpowiedni czas na zmianę opon na zimowe.
  • Kolumny amortyzatorów w Alfie Romeo Mito

    Ze względu na złożoność wymiany kolumn amortyzatorów w Alfie Romeo Mito firma KYB postanowiła opublikować instruktaż prawidłowego wykonania.
  • Prawidłowa wymiana osłony przegubu

    Firma SKF jest także producentem osłon gumowych, które chronią newralgiczne połączenia podzespołów samochodu. Aby spełniły swoją rolę równie ważny jest ich prawidłowy montaż.
  • Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła

    Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła są bardzo komfortowe dla użytkownika pojazdu. Tłumią drgania na pedale sprzęgła, zmniejszają hałas w przedziale pasażerskim, nie wymagają użycia przez kierowcę dużej siły do załączenia i rozłączenia sprzęgła i przy prawidłowej obsłudze są bezawaryjne. Jeśli chodzi o obsługę warsztatową, to nie wymagają specjalnego oprzyrządowania, są proste w montażu, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na zalecenia producenta części.
  • Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych od 1 stycznia 2019?

    Z tradycyjnych kas fiskalnych będzie można korzystać w warsztatach samochodowych do końca 2018 r. Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), który znajduje się w konsultacjach publicznych.



KOMENTARZE: