E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

2017-09-11 10:37:09   Autor: Adrian Januszkiewicz


Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.

"Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 to przełom w procesie aplikacji lakierów. Produkt znacząco skraca czas pracy, co jest szczególnie ważne dla warsztatów o dużej przepustowości. Stosowanie wypełniacza razem z lakierem Standocryl VOC Xtreme Clear K9580 pozwala oszczędzić czas i przynosi doskonałe efekty" – mówi Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox.





Przed wprowadzeniem wypełniacza na rynek przeprowadzono szczegółowe testy. Dostarczyły one dogłębnej wiedzy dotyczącej aplikacji wypełniacza, która została zawarta w metryczkach technicznych. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek:

Wskazówka nr 1: stosuj się do zaleceń zawartych w metryczkach technicznych 


Aplikacja wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 zasadniczo różni się od aplikacji innych wypełniaczy o wysokiej zawartości części stałych. Po pierwsze zabezpieczamy element przed korozją za pomocą ściereczek, po drugie element szlifujemy już po 20–40 minutach schnięcia w temperaturze otoczenia (zależnie od wilgotności powietrza). Dla doświadczonych lakierników powyższe zalecenia mogą się wydawać nietypowe. Jednak, aby osiągnąć jak najlepszy efekt, należy postępować zgodnie z informacjami zawartymi w metryczkach technicznych.


Wskazówka nr 2: wybierz mniejszą dyszę

Wielu lakierników przeprowadza aplikację wypełniacza w miejscu, gdzie odbywa się przygotowanie podłoża. Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 charakteryzuje się niską lepkością i wysoką zawartością części stałych, dzięki czemu można go aplikować dyszą o mniejszej średnicy, np. 1,4 mm, i pod mniejszym ciśnieniem. W ten sposób otrzymujemy płaski strumień i ograniczamy mgłę natryskową do minimum, co ułatwia szlifowanie.


Wskazówka nr 3: aplikuj cienką warstwę w miejscach wypełnionych szpachlą


Na niewielkie powierzchnie pokryte szpachlą należy aplikować cienką warstwę wypełniacza, którą suszymy do zmatowienia. Potem możemy aplikować do trzech warstw wypełniacza bez odparowania międzywarstwowego.


Wskazówka nr 4: zwróć uwagę na czas schnięcia 

Ogromną zaletą wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 jest możliwość nieprzerwanej i szybkiej pracy. To również oznacza, że nie należy pozostawiać elementów do suszenia przez weekend jak w przypadku innych wypełniaczy. Wypełniacz stwardnieje na tyle, że szlifowanie będzie trudne, a papier ścierny będzie zużywał się szybciej. Wypełniacz powinien być pokryty kolejną warstwą w ciągu 72 godzin.


Wskazówka nr 5: stosuj rozważnie

Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 został opracowany z myślą o optymalizacji pracy i obniżeniu kosztów. Jest to szczególnie ważne dla warsztatów stawiających na wysoką wydajność lub wykonujących codziennie dużo małych napraw. W przypadku renowacji, które nie muszą zostać wykonane szybko, jak np. naprawa samochodów klasycznych, zaleca się stosowanie innych produktów marki Standox, np. wypełniacza VOC Xtra Filler U7560.

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.
  • Felga w Motorsporcie

    Standardowo, gdy dyskutuje się o felgach, porównuje się wady i zalety popularnych stalówek z produktami ze stopów aluminiowych. Zwyczajowo obala się mit o "miękkiej" feldze aluminiowej i mylne przekonanie o trwałości stalówki. Tradycyjnie zwraca się uwagę na bezpieczeństwo i estetykę, gwarantowane przez obręcze ze stopów aluminiowych. Kierowcy stają się coraz to bardziej świadomi. Jednak jak wygląda kwestia felgi w motorsporcie?
  • Kompleksowa obsługa to podstawa

    Staramy się zachować najwyższe standardy obsługi, począwszy od prowadzenia historii napraw, po obsługę klienta - mówi Michał Racis z Bosch Service Racis.
  • Oznaczenia szyb samochodowych

    Każda szyba w samochodzie opisana jest zestawem znaków, które często są źle interpretowane nawet przez specjalistów. Zatem jak poprawnie sprawdzić np. kraj produkcji szyby?
  • Łożyska stożkowe FAG SmartSET

    Dział aftermarketowy marki Schaeffler opracował rewolucyjny zestaw łożyska stożkowego FAG SmartSET, który swoją konstrukcją i sposobem montażu znacząco ułatwia obsługę i eksploatację tego elementu półosi pojazdu.
  • Olej do sprężarek i czynnik chłodniczy

    Na europejski rynek wprowadzono nowy czynnik chłodniczy - R1234yf. Które mieszanki oleju do sprężarek i nowego czynnika chłodniczego są prawidłowe? Jak uniknąć kosztownych uszkodzeń układu klimatyzacji spowodowanych stosowaniem niewłaściwego oleju? Eksperci Denso odpowiadają na najczęstsze pytania warsztatowców.
  • Mechanizm rozrządu

    Dla zapewnienia płynnej pracy silnika niezbędna jest pełna synchronizacja napędu mechanizmu rozrządu niezależnie od tego, czy w silniku zastosowano pasek zębaty, czy też łańcuch rozrządu.
  • Elektromobilność - technologia jutra

    W ramach cyklu "Elektromobilność - technologia jutra" Ministerstwo Energii wyjaśnia najważniejsze funkcjonujące obecnie skróty odnoszące się do pojazdów elektrycznych.
  • Filtry powietrza Blue Print

    Silniki spalinowe mają ogromne zapotrzebowanie na powietrze. Przeciętny silnik benzynowy do spalenia 1 litra paliwa potrzebuje 10 000 litrów powietrza.
  • Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa

    Aby zrozumieć różnicę pomiędzy fabryczną regeneracją przekładni kierowniczej, a naprawą warsztatową warto prześledzić, jak wygląda krok po kroku proces regeneracji.
  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.



KOMENTARZE: