E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Poduszki silnika

2017-04-19 09:55:56   Autor: Tomasz Mirowski - specjalista ds. produktu Inter Cars, Robert Kaczorek - specjalista ds. produktu Inter Cars


Poduszki silnika Poduszka silnika ma duży wpływ na komfort podróżowania samochodem. Dziś w nowych pojazdach możemy znaleźć m.in. poduszki hydrauliczne lub hydrauliczno-elektryczne.

Silnik nie jest umocowany do nadwozia auta na sztywno, lecz za pomocą elementów tłumiących drgania. W starych pojazdach była to poduszka metalowo-gumowa, jednak w miarę upływu czasu część ta ewoluowała. Dziś w nowych samochodach możemy znaleźć poduszki hydrauliczne oraz hydrauliczno-elektryczne. Inter Cars w swojej ofercie posiada produkty kilku dostawców pierwszo-montażowych i aftermarketowych poduszek silnika: Febi, Hutchinson, Corteco, Lemforder, Fortuna Line, Yamato. Mają oni w asortymencie poduszki zarówno do aut ponad 20-letnich, jak i kilkuletnich oraz nowych.


Co proponują dostawcy


Przykładowo Hutchinson jest dostawcą pierwszomontażowym do takich marek, jak: Peugeot, Citroen, Renault, Nissan, BMW, Ford, Volvo. Dzięki temu Inter Cars może zaoferować klientom artykuły o jakości OE. Przykładem takiej poduszki mogą być indeksy: HU586300, HU586624 - marka Ford i Volvo, HU586667 - marka Renault.


Następny dostawca Inter Cars, Lemforder, posiada bardzo szeroką ofertę poduszek silnika do parku samochodowego, jaki występuje w Polsce. Dostarcza on swoje produkty na linie montażowe m.in. takich producentów, jak: VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz. Dzięki temu w asortymencie Inter Cars są referencje do aut z ostatnich lat produkcji, np.: LMI37294, LMI37429 - marka BMW; LMI37161 - marki VW, Audi, Skoda; LMI37539, LMI37739 - marka Mercedes-Benz.


Z kolei firma Febi dąży do tego, aby jej produkty spełniały jakość i wymagania części OE. Pomaga jej w tym długoletnie doświadczenie oraz stosowanie przy produkcji części zamiennych najnowocześniejszych technologii. W ofercie Inter Cars można znaleźć m.in. artykuły: FE43705, FE43703 - marka Audi, FE45589, FE45590 - marka BMW.


Oferta dla pojazdów azjatyckich i amerykańskich


W ostatnim czasie coraz lepiej rozpoznawalny na rynku staje się producent Yamato, który dynamicznie poszerza swój asortyment. W poprzednim roku do oferty Inter Cars wprowadzono 200 pozycji poduszek silnika przeznaczonych dla pojazdów azjatyckich. To jednak nie wszystko. W związku z licznymi zapytaniami asortyment spółki został również rozszerzony o poduszki silnika do pojazdów amerykańskich (ofertę Fortune Line powiększono o 30 pozycji).


Poduszki łączone, zwane potocznie lizakami


Specjaliści ds. produktu w Inter Cars otrzymują wiele zapytań dotyczących poduszek łączących typu (torque mount), odpowiedzialnych za działanie sił dynamicznych. Ich żywotność w porównaniu z pozostałymi poduszkami silnika jest znacznie krótsza. Ten rodzaj łączników zwykle występuje w pojazdach z przednim napędem. Jedna tuleja przymocowana jest do silnika, a druga przykręcona do nadwozia. To bardzo istotny element zawieszenia silnika, który spełnia szereg funkcji, takich jak tłumienie drgań i hałasu przechodzących z silnika na nadwozie. Podczas pracy silnika ogranicza jego wychył do przodu i do tyłu. Jego zadaniem jest również zmniejszenie nacisku na pozostałe poduszki silnika.


Co w przypadku uszkodzenia?


Kiedy dojdzie do uszkodzenia jednej z tulei, usłyszymy stuki, głośniejszą pracę jednostki napędowej oraz wibracje przechodzące na nadwozie. W trakcie prowadzenia pojazdu, gdy silnik jest obciążony, wibracje wyczujemy na każdym biegu przy tej samej wartości obrotów. Również podczas wzrostu obrotów możemy zaobserwować zbyt duże wychylenie silnika. Z czasem objawy zaczną narastać i przy gwałtownym wzroście obrotów lub przy gwałtownym odpuszczeniu pedału gazu usłyszymy niepokojące stukanie. 


Po uszkodzeniu tego rodzaju poduszki nie możemy zwlekać z jej wymianą. W konsekwencji pozostałe poduszki silnika będą narażone na większe działanie sił dynamicznych. W przypadku, gdy decydujemy się na poruszanie pojazdem z wadliwą poduszką silnika, możemy doprowadzić do szybszego zużycia pozostałych poduszek. W niedługim czasie będziemy musieli wydać znacznie większą kwotę na pozostałe poduszki silnika, jak również ich wymianę. Uszkodzenia poduszki silnika mogą objawiać się również poprzez drgania lewarka dźwigni zmiany biegów lub drgania odczuwalne na kole kierownicy.


Aby uniknąć uszkodzeń, Inter Cars poleca tylko wyroby najwyższej jakości od najlepszych dostawców. To daje gwarancje satysfakcji i zadowolenia klienta, a także pewność, iż produkt spełni jego oczekiwania, a bezpieczeństwo podróżowania autem nie zmieni się.


Pełen asortyment poduszek silnika znaleźć można w IC Katalogu Online. Informacje na ten temat uzyskać można również w filiach Inter Cars w całej Polsce.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: informator 'Zasilanie i sterowanie pracą silnika'
  Inter Cars: nagroda filmowa w Cannes
  Meyle: udane zakończenie sezonu ETRC dla zespołu tankpool24 Racing Team
  Inter Cars: produkty Monroe w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wrześniu 2017

WARSZTAT 24/7

  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła
  Instalacja LPG

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: