E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Moim skarbem są ludzie

2017-10-03 08:28:45   Autor: artykuł sponsorowany przez firmę Bosch


Moim skarbem są ludzie Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.

Droga krajowa nr 97 (DK97), łącząca autostradę A4 (węzeł Rzeszów Wschód) z Rzeszowem, pierwotnie kończyła się na skrzyżowaniu z ulicą Rzecha. Z końcem 2014 r. jej przebieg został wydłużony od ronda im. Jacka Kuronia do skrzyżowania z drogą krajową nr 94 (Rondo Pobitno). Odtąd korzystający z obwodnicy stolicy Podkarpacia częściej mają okazję widywać potężny bilbord punktu serwisowego Anmar w Rzeszowie. Od wspomnianego ronda wiedzie ulica Załęska. Mijamy siedziby kilku instytucji i firm pracujących na rzecz branży automotive, by po kilku kilometrach zobaczyć okazały front budynku.

Dobra znajomość rynku lokalnego pozwala na dostosowanie zakresu usług wykonywanych przez firmę Anmar dla klientów z okolicy – głosi slogan na witrynie firmy (www.Anmar.bosch-service.pl). „Aż 95 proc. naszych klientów stanowią firmy. Przyjąłem strategię, że połowa sukcesu serwisu samochodowego to lokalizacja – możliwie jak najbardziej dogodna dla obsługi floty pojazdów; dodajmy o dmc do 6 ton, bo limituje nas tylko i wyłącznie udźwig naszych podnośników” – wyjaśnia właściciel warsztatu Artur Burtan. „Celowo więc, projektując nową siedzibę dla serwisu, rozglądałem się w Rzeszowie za działką przy łączniku autostradowym, tak by podświetlany nocą baner przykuwał uwagę zmotoryzowanych”.

Rekomendacja dystrybutora części

Artur Burtan jest przedsiębiorcą z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Od początku aktywny na rynku podkarpackim, choć poszukując niszy, zaczynał od firmy zaangażowanej w logistykę części do... sprzętu AGD, by krótko potem zaangażować się w handel częściami do samochodów. Na początku sklep, a potem warsztat – każdy kolejny rok zapisuje się rosnącą sprzedażą części, których montaż wymaga zaangażowania o wiele większej liczby personelu niż skromne zaplecze serwisu w centrum Rzeszowa.

„Kierownik regionalny firmy będącej znaczącym dystrybutorem części zamiennych i akcesoriów samochodowych oraz wyposażenia warsztatów, wiedząc o moich przymiarkach do budowy nowego serwisu, polecił mnie przedstawicielom firmy Bosch” – wspomina kulisy nawiązania współpracy Artur Burtan. „Korzyści z pracy w sieci gwarantującej rozpoznawalność. Wymagania dotyczące wysokich standardów jakości odczytałem jako wskazówkę do organizowania warsztatu, a dostęp do szkoleń stanowił niejako wybawienie w sytuacji poszukiwania przyszłej kadry. Nie licząc dwóch kierowników, kilkunastoosobowa załoga, to u mnie zupełnie świeży narybek – młodzież, którą skrupulatnie wybrałem według jednego klucza: chęci zdobycia zawodu!”.

U źródeł ambitnych planów

Dobra znajomość rynku lokalnego pozwala na dostosowanie zakresu usług wykonywanych przez firmę Anmar do oczekiwań klientów. Od spotkania z Robertem Dzierżanowskim, kierownikiem ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Bosch, prace nad realizacją pomysłu stworzenia serwisu samochodowego z prawdziwego zdarzenia nabrały tempa.

„Zaczęliśmy rozmowy zimą 2012 roku, a w czerwcu roku 2013 ruszyły roboty budowlane, by po rekordowo krótkim czasie 8 miesięcy 54-arową działkę „uzbroić” w zabudowania o powierzchni 850 m kw., z czego „tylko” 500 m kw. na potrzeby warsztatu” – opowiada Artur Burtan. „Tu wypada wyjaśnić, co stanowi magnes dla klientów mojego warsztatu i gdzie szukałbym przewagi nad konkurencją. To przestronna strefa przyjęć klienta. Tego oczekuje się od punktów sieci Bosch Car Service, ale ja poszedłem o krok dalej. Oczywiście dodatkowe udogodnienia mają robić na naszych klientach pozytywne wrażenie. Anegdotą stały się już historie pozyskiwania kolejnych firm flotowych, skuszonych bardzo sprawną obsługą” – dodaje Artur Burtan.

„Najlepszym wskaźnikiem efektywności załogi w gorącym okresie przekładki kół jest niedowierzanie... płci pięknej. Pani w szpilkach nie zdąży aktywować laptopa, kawa jest nadal gorąca, a tu ni stąd ni zowąd kierownik serwisu wręcza kluczyki, komunikując o możliwości kontynuowania podróży. Podczas kolejnej wizyty równie szybko likwidujemy uporczywą usterkę w aucie służbowym, a wspomniana bizneswoman odwdzięcza się deklaracją: od dziś pojazdy mojej firmy serwisujemy tylko i wyłącznie w BS Anmar!” – podsumowuje Artur Burtan.

Kierownicy regionalni, właściciele rzeszowskich firm, a nawet park pojazdów lokalnych instytucji – poczta, kurierzy, zakład karny... – rokroczny przyrost obsługiwanych pojazdów wynosi co najmniej 20 proc. Dodajmy, że w dużej mierze pozyskiwanie nowych klientów to efekt rekomendacji centrali Bosch, a możliwość wypracowania bonusu za zakup części marki Bosch stanowi dodatkowy impuls dla rozwoju firmy.

Podpisanie stałej umowy o współpracy daje klientom wiele korzyści i udogodnień, takich jak: rabaty na wykorzystane przy naprawach i serwisie części oraz materiały eksploatacyjne, odbiór samochodu od klienta (usługa door to door), a prócz możliwości rozliczeń okresowych przy fakturowaniu, pierwszeństwo w rezerwacji terminów napraw i przeglądów pojazdów.

Firma przygotowana jest do realizacji zamówień wynikających ze specyfikacji przetargowej w ramach zamówienia publicznego – mowa o tzw. drugiej obsłudze technicznej (OT-2), obejmującej czynności wchodzące w zakres pierwszej obsługi technicznej (OT-1), a ponadto przeglądy okresowe i wymianę elementów eksploatacyjnych.

Nie boją się roboty

O kompetencjach załogi wiele by pisać. Zakres usług obejmuje kompleksowe naprawy silników, układów: zawieszenia, kierowniczych, hamulcowych, wydechowych. Mocno rozbudowany jest też serwis klimatyzacji samochodowej i napraw układów termiki. W ramach serwisu opon realizowana jest pełna gama usług: od wymiany i wyważania kół, przez specjalistyczne naprawy wulkanizacyjne opon, na przechowalni ogumienia skończywszy. Do tego dochodzą naprawy układów elektrycznych – rozruszników i alternatorów oraz elementów komfortu (np. podnośników szyb samochodowych i centralnych zamków), a także diagnostyka układów elektronicznych.

„Park pojazdów? Dosłownie wszystko, co ma cztery koła, ponieważ wychodzę z założenia, że świat motoryzacji jest na tyle dynamiczny, że trzeba jak najszybciej dostosować się do ciągle zmieniających się trendów zarówno w designie, jak i mechanice” – dowodzi Artur Burtan. „Serwis Anmar zajmuje się kompleksową mechaniką samochodową. Wykonujemy zarówno standardowe usługi, jak również bardziej nietypowe zabiegi zlecone przez klientów. Poprzez ciągłe rozwijanie się, zaopatrywanie w coraz nowsze urządzenia do serwisowania samochodów i szkolenia pracowników potrafimy wyjść naprzeciw bardziej nietypowym oczekiwaniom klientów. Bez wsparcia w postaci szkoleń technicznych czy helpdesku Bosch Car Service nie moglibyśmy wyjść z tak szeroką ofertą usług. Dość powiedzieć, że nawet „za blacharkę się bierzemy” i to nie z pokusy odebrania łakomego kąska okolicznym konkurentom, ale właśnie z myślą o spełnieniu terminowości powierzonych nam prac z zakresu elektromechaniki pojazdowej. Nie może być inaczej, skoro gros stanowią pojazdy flotowe. Każdy ich przestój stanowiłby niepowetowaną stratę – tak dla firm, jak dla instytucji samorządowych czy zakładów komunalnych”.

Bosch niczym akcelerator

Jedno jest pewne. Z obsadzeniem kolejnych stanowisk osobami posiadającymi wiedzę techniczną w zakresie kompetencjach mechaników nie ma problemu. Dowodzi tego przyjęty system wynagradzania. Wszyscy pracują tu na prowizji. Ambicją każdego jest więc maksymalizacja dniówki. Obroty firmy rosną, a załga cieszy się rosnącymi wynagrodzeniami.

Właściciel warsztatu wolny czas poświęca na realizację swoich pasji. „Sztuką jest tak ułożyć relacje z kilkunastoosobową załogą, by podróżując po dalekich krajach z rodziną, ufać, że na miejscu wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, tyle że... szybciej. Mam to szczęście, że postawiłem na dobrych zawodników. Wszyscy moi mechanicy to młodzież, której ambitne podejście do podnoszenia swych kwalifikacji jest najlepszą rękojmią kondycji firmy. Wspólne akcje promocyjne w ramach działania w sieci Bosch Car Service, możliwość wymiany doświadczeń z serwisami z całej Polski czy wreszcie ciekawe konkursy, w których można wygrać fajne nagrody – to wszystko przekłada się na jakość obsługi klientów i wizerunek mojej firmy, a dostęp do szkoleń i pomoc techniczna realizowana z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy IT jest kluczem do spokojnego snu przedsiębiorcy” – mówi Artur Burtan.

Przyglądając się załodze, można odnieść wrażenie, że robota „pali się” im w rękach. W piątkowe popołudnie, kiedy wizytowaliśmy rzeszowski serwis, odbywało się szkolenie z diagnostyki samochodowej. Niewątpliwie młodzi ludzie celują w rozwijaniu swych umiejętności, skoro dobrze wiedzą, jak ambitne zadanie czekać może ich w niedalekiej przyszłości. I nie chodzi tu o zamysł budowy serwisu blacharsko-lakierniczego. Tutejsi mechanicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności z chwilą rozbudowy stanowisk dedykowanych serwisowi pojazdów hybrydowych. Nie inna jest też intencja szkoleń warszawskiego ośrodka Bosch, którego trenerzy koncentrują się na kursach z obsługi samochodów HV (hybrydowych i elektrycznych), zwieńczonych stosownymi certyfikatami.

Więcej informacji na temat autoryzacji Bosch na www.warsztatybosch.pl.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Bosch: badanie Connected Car Effect 2025
  Bosch: motocykl połączony z siecią
  Bosch: Internet rzeczy przyszłością motoryzacji
  Bosch: 17. rajd Bosch Boxberg Klassik
  Bosch: nowy numer kwartalnika Bosch Autospec

WARSZTAT 24/7

  Kompleksowa obsługa to podstawa
  Kategorie dobrego rzemiosła
  Klienci wybierają jakość
  K. Modzelewski: Chcemy się rozwijać
  Wymiana filtra kabinowego


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: