E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Kategorie dobrego rzemiosła

2017-07-20 09:25:27   Autor: Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch


Kategorie dobrego rzemiosła Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.

Dawniej pierwszy warsztat mechaniki pojazdowej w Knurowie. Dziś wnuk prekursora rzemiosła motoryzacyjnego w swoim mieście śmiało konkuruje o względy zmotoryzowanych na całym Górnym Śląsku. Zrealizowane  inwestycje   robią   wrażenie,  a poziom satysfakcji klientów stawia firmę w rzędzie wzorcowych punktów korzystających z autoryzacji firmy Bosch. Geneza wysokich kompetencji to nie jedyny powód, dla którego nazwisko Szymecki cieszy się ogromnym zaufaniem klientów. Magnesem dla goszczących w Auto Serwis Szymecki jest niebywale wysoki standard obsługi. Tu  każdy pojazd, zanim trafi w ręce mechaników czy elektryków, bada się na ścieżce diagnostycznej. Gratisowa usługa dotyczy też mycia pojazdu.

"Przelotowa SKP gwarantuje nam szybką weryfikację układów kierowniczego, hamulcowego, stanu zawieszenia, ogumienia, oświetlenia, płynów - całą operację realizujemy w ciągu kwadransa. Po wykonaniu usługi doradca serwisowy, któremu powierzono samochód, oddaje klientowi raport ze szczegółowymi informacjami na temat zakresu koniecznych prac i transparentny kosztorys, stanowiący kalkulację czynności ryczałtowych według stawki 100 zł/rbg i wynikający z czasów operacji przewidzianych przez producentów w programie Integra Car 7. U nas nie ma mowy o wyciąganiu cen z kapelusza" - wyjaśnia Tomasz Szymecki, właściciel firmy.

Samochód przygotowany do wydania otrzymuje zawieszkę, którą umieszcza się pod lusterkiem wstecznym - jest ona jednocześnie kuponem na bezpłatną kontrolę pojazdów. Promocja jest aktualna przez pół roku. Kierowcy bardzo chętnie korzystają z propozycji gratisowego przeglądu, zwłaszcza w okresach wakacyjnych czy przedświątecznych podróży.

Serwis oferuje samochody zastępcze na czas naprawy. Park pojazdów do dyspozycji klientów knurowskiego punktu Bosch Car Service to prócz Forda, także dwa nowe Volkswageny i Skoda Superb. Białe kombi zarezerwowano dla klientów premium, którzy stanowią 50 proc. kierowców korzystających z usług warsztatu.

Ponad 100 proc. normy

Załogę stanowi: 5 mechaników i 3 diagnostów (wśród nich właściciel). Dwie osoby obsługują punkt przyjęcia klientów, gdzie także diagności pełnią rolę doradców serwisowych. Za magazyn części  i logistykę odpowiada żona właściciela warsztatu. Eliminację błędów gwarantuje dobór części (tylko oryginalnych) wyłącznie za pośrednictwem dedykowanego programu komputerowego.

"Przeprowadzone audyty dowodzą, że moglibyśmy obsługiwać jeszcze więcej samochodów, podnosząc po prostu zatrudnienie, ale akceptuję tylko taki scenariusz rozwoju firmy, gdy nie ucierpi na tym jakość prac" – wyjaśnia Tomasz Szymecki. "Największa bariera do rozwoju to obecnie brak wykwalifikowanej kadry młodych ludzi. Co z tego,  że mnóstwo CV trafia na moje biurko, gdy okres próbny dla terminujących w zawodzie weryfikuje niski poziom szkolnictwa zawodowego. Owszem, jestem  bardzo wymagającym pracodawcą, ale też adekwatnie do zaangażowania wynagradzam, a ambitnych pracowników wspieram w doskonaleniu umiejętności czy rozwoju kariery zawodowej. Na marginesie – rotacja wśród praktykantów jest u mnie największa, podczas gdy trzon załogi stanowią ludzie z kilkunastoletnim stażem pracy".

Tradycja  zobowiązuje

Warsztat samochodowy w Knurowie  na  długo przed autoryzacją sieci Bosch Car Service cieszył się renomą na lokalnym rynku. "Mój dziadek założył pierwszy w Knurowie warsztat mechaniki pojazdowej, był także właścicielem jednego z pierwszych aut w mieście" - wspomina Tomasz   Szymecki. "Samochód marki DKW składał sam, bo mowa o czasach powojennych. Do dziś chętnie sięgam pamięcią wstecz, jak to wałęsając się po podwórku postanowiłem kultywować tradycje rodzinne. Punktem zwrotnym był rok 2000, kiedy warsztat mojego ojca spoczął  na moich barkach, bo kwestie inwestycyjne powierzono właśnie mnie, osobie, która jednocześnie studiowała na kierunku transport na Politechnice Śląskiej w Katowicach. Droga od jednostanowiskowego warsztatu do nowoczesnego centrum motoryzacyjnego była wyboista. Dokupiłem tyle terenu, ile tylko się wtedy dało. Dodatkowe 1500 m kw. działki stanowiło punkt wyjścia dla poszukiwań marki, której rozpoznawalność,  wysokie  kompetencje,  a przede wszystkim dżentelmeńska polityka zagwarantują mi precyzyjną ścieżkę rozwoju w ramach punktu korzystającego z autoryzacji organizatora sieci".

Był rok 2003, gdy właściciel  podpisał  list  intencyjny  z przedstawicielami firmy Bosch, dołączając do sieci autoryzowanych stacji obsługi Bosch Car Service. Od tego czasu firma oferuje pełen zakres usług z dziedziny: diagnostyki, elektromechaniki, elektroniki, obsługi klimatyzacji, napraw mechanicznych, świadcząc też profesjonalne usługi naprawy nowoczesnej aparatury paliwowej silników Diesla oraz benzynowych. Wysokie kompetencje gwarantuje własna pracownia naprawy wtryskiwaczy i pomp układów common rail, a przede wszystkim wykwalifikowany personel, który stale podnosi swoje kwalifikacje na szkoleniach  w kraju i za granicą. "Wisienką na torcie" są wspomniane już przeglądy okresowe, realizowane tu od roku 2011. W tym samym roku firma Auto  Serwis  Szymecki zdobyła II miejsce w ogólnopolskim teście tajemniczego klienta, organizowanym w sieci Bosch Car Service, a w roku 2015 - I miejsce w ogólnopolskim konkursie na Najlepszy Warsztat w Polsce.



Bosch, bo…

"Na pytanie o powody, dla których związałem się akurat z firmą Bosch, odpowiadam – bo wówczas i obecnie marka ta jest najbardziej rozpoznawalna na rynku aftermarketowym" – tłumaczy Tomasz  Szymecki. "Najważniejszym powodem mojego zadowolenia po dziś dzień jest fakt, że współpraca odbywa się na bardzo partnerskich i uczciwych zasadach, a jej zakres jest bardzo szeroki – od możliwości szkoleń technicznych czy tzw. miękkich, przez audyty, na konsultacjach dotyczących działań wizerunkowych skończywszy. Z perspektywy lat podjętą decyzję oceniam jako bardzo trafną".

W pełni komfortowe biuro obsługi klienta na powierzchni 60 m kw., ekspres do kawy, wygodne fotele w poczekalni, wi-fi, eleganckie toalety - trudniej oszacować, jak bardzo pomysły obliczone na budowanie przewagi konkurencyjnej za sprawą wysokiego standardu usług  sprzyjają rentowności firmy. Jedno jest  za to pewne. Sytuacje sporne na płaszczyźnie klient – warsztat wyeliminowano tu całkowicie wraz z wdrożeniem nowatorskich narzędzi IT. "Punkt przyjęcia klientów wzbogaciłem o duży telewizor i kilka tabletów" – mówi właściciel firmy. "Gdy tylko przyjdzie nam konsultować zakres sugerowanych napraw z bardzo, ale to bardzo nieprzejednanym klientem, siadamy w wygodnych fotelach i prezentujemy materiał zdjęciowy czy filmowy, który stanowi "dowód w sprawie" niezbędnie koniecznych, oczywiście wyższych kosztów usługi. Mam fioła na punkcie sterylnych warunków pracy mojej załogi. Robert Dzierżanowski - opiekun naszej sieci - śmieje się czasem, że pewnie nie ma bardziej zielonego Boscha – zieleń to kolor urządzeń diagnostycznych Bosch – jak punkt w Knurowie, a mnie satysfakcjonuje fakt, że gościmy klientów z grupy wiekowej 30 plus. Statystyczny zmotoryzowany w moim warsztacie to ten dobrze zarabiający, dla którego liczą się czas i jakość usług".



Plany na przyszłość?

Z myślą o transparentności usług kolejnym pomysłem do realizacji będzie monitoring stref warsztatowych, by obraz  w czasie rzeczywistym mógł oglądać klient, z założenia oddalony od swego cacka, które trafiło w ręce załogi. Właściciel chciałby także rozbudować warsztat o typowe dla punktów ASO stanowisko "aktywnej recepcji" – punkt, w którym w obecności kierowcy dokonuje się inspekcji karoserii.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości przystąpienia do sieci Bosch Service można znaleźć na stronie www.warsztatybosch.pl oraz pisząc na adres mailowy: Robert.dzierzanowski@pl.bosch.com.




Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Bosch: badanie Connected Car Effect 2025
  Bosch: motocykl połączony z siecią
  Bosch: Internet rzeczy przyszłością motoryzacji
  Bosch: 17. rajd Bosch Boxberg Klassik
  Bosch: nowy numer kwartalnika Bosch Autospec

WARSZTAT 24/7

  Klienci wybierają jakość
  K. Modzelewski: Chcemy się rozwijać
  Wymiana filtra kabinowego
  Bosch Service - alternatywa dla ASO


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.
  • Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

    Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.
  • Kategorie dobrego rzemiosła

    Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.
  • Zwrotnica koła

    Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.
  • Tak samo wyglądające paski

    Dobór właściwego paska do obsługiwanego auta lub określenie, czy wybrany pasek zamienny jest odpowiedni do koła pasowego nie należy do najłatwiejszych czynności. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów pasków. Nawet w ramach oferty jednego producenta można znaleźć paski, które wyglądają tak samo, a mimo to mają różne numery katalogowe. Czy to oznacza, że można je stosować wymiennie?
  • Awarie rozrusznika

    Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do startu silnika.
  • Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

    W samochodach z suchym sprzęgłem siła na pedale musi być wzmocniona przy użyciu układu wysprzęglania. Producenci samochodów stosują różne rozwiązania dla tego układu, takie jak systemy hydrauliczne lub hydrauliczno-pneumatyczne. Eksperci marki LuK radzą, jak rozpoznać usterki i jak sobie z nimi poradzić.
  • Nowoczesne układy hamulcowe TRW

    Układ hamulcowy bezsprzecznie zaliczyć możemy do układów mających zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, a co za tym idzie - podróżujących nim osób. Powoduje to konieczność stałego rozwoju jego elementów składowych oraz jego  funkcjonalności m.in. poprzez zapewnienie współpracy z innymi układami w samochodzie.
  • Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika

    Bez wątpienia najlepszym sposobem na utrzymanie pojazdu w idealnym stanie jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów. Oznacza to również regularną wymianę filtra kabinowego. Niestety, w trakcie rutynowej kontroli pojazdów, klienci często myślą przede wszystkim o wymianie oleju, filtrów powietrza, itp. Pozostałe elementy mogą być czasem postrzegane jako niepotrzebny wydatek, zwłaszcza gdy ich wpływ na wydajność pojazdu może nie być natychmiast widoczny. Dlatego też użytkownicy pojazdów najczęściej decydują się na pominięcie wymiany filtrów kabinowych w trakcie czynności serwisowych.
  • Awaria układu ładowania

    Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Lauber przedstawia 6 przykładów.
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Firma KYB radzi na co zwracać uwagę podczas wakacyjnego przeglądu amortyzatorów i układu zawieszenia.
  • Wymiana pompy wody

    Eksperci Gates radzą jak uniknąć 9 typowych błędów, które zdarzają się przy wymianie pompy wody.
  • Tarcza sprzęgłowa

    Tarcza sprzęgłowa znajduje się pomiędzy dociskiem, a kołem zamachowym. Ma za zadanie przenosić moment obrotowy do skrzyni biegów. Eksperci marki LuK radzą, jak diagnozować jej uszkodzenia.
  • Klienci wybierają jakość

    "Na sposób i kulturę obsługi klienci zwracają coraz większą uwagę" - mówi Radosław Sobolewski, właściciel Bosch Car Service Carexpert z Ełku.
  • Auta wyposażone w system TPMS

    Producenci opon i eksperci motoryzacyjni od dawna rekomendują kierowcom systematyczne monitorowanie ciśnienia w oponach. Pomocny jest tu TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli system monitorujący ciśnienie w oponach, który podobnie jak każdy inny system, by właściwie spełniał swoją rolę musi być odpowiednio serwisowany.
  • Ewolucja konstrukcji świecy zapłonowej

    Silniki benzynowe są wciąż rozwijane. Jeszcze w VW Golf II z silnika 1,6 uzyskiwano moc 70 KM. W VW Golf VII z silnikiem 1.4 TSI jest to już 122 KM. Wraz z całą konstrukcją silnika zmieniła się też budowa świecy zapłonowej.
  • Przednie amortyzatory Peugeota 407

    Ze względu na złożoność wymiany przednich amortyzatorów w Peugeot 407 firma KYB postanowiła opublikować instruktaż jak ją prawidłowo wykonać.
  • Brud w układzie klimatyzacji

    Sezon na serwisowanie klimatyzacji w pełni, ale kierowcy wciąż zamiast dbać o nią przez cały rok, przeważnie udają się do warsztatu dopiero, kiedy zrobi się ciepło i zauważą, że układ nie pracuje jak trzeba. Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto zdawać sobie sprawę z tego, co z reguły jest ich przyczyną.



KOMENTARZE: