E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Kategorie dobrego rzemiosła

2017-07-20 09:25:27   Autor: Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch


Kategorie dobrego rzemiosła Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.

Dawniej pierwszy warsztat mechaniki pojazdowej w Knurowie. Dziś wnuk prekursora rzemiosła motoryzacyjnego w swoim mieście śmiało konkuruje o względy zmotoryzowanych na całym Górnym Śląsku. Zrealizowane  inwestycje   robią   wrażenie,  a poziom satysfakcji klientów stawia firmę w rzędzie wzorcowych punktów korzystających z autoryzacji firmy Bosch. Geneza wysokich kompetencji to nie jedyny powód, dla którego nazwisko Szymecki cieszy się ogromnym zaufaniem klientów. Magnesem dla goszczących w Auto Serwis Szymecki jest niebywale wysoki standard obsługi. Tu  każdy pojazd, zanim trafi w ręce mechaników czy elektryków, bada się na ścieżce diagnostycznej. Gratisowa usługa dotyczy też mycia pojazdu.

"Przelotowa SKP gwarantuje nam szybką weryfikację układów kierowniczego, hamulcowego, stanu zawieszenia, ogumienia, oświetlenia, płynów - całą operację realizujemy w ciągu kwadransa. Po wykonaniu usługi doradca serwisowy, któremu powierzono samochód, oddaje klientowi raport ze szczegółowymi informacjami na temat zakresu koniecznych prac i transparentny kosztorys, stanowiący kalkulację czynności ryczałtowych według stawki 100 zł/rbg i wynikający z czasów operacji przewidzianych przez producentów w programie Integra Car 7. U nas nie ma mowy o wyciąganiu cen z kapelusza" - wyjaśnia Tomasz Szymecki, właściciel firmy.

Samochód przygotowany do wydania otrzymuje zawieszkę, którą umieszcza się pod lusterkiem wstecznym - jest ona jednocześnie kuponem na bezpłatną kontrolę pojazdów. Promocja jest aktualna przez pół roku. Kierowcy bardzo chętnie korzystają z propozycji gratisowego przeglądu, zwłaszcza w okresach wakacyjnych czy przedświątecznych podróży.

Serwis oferuje samochody zastępcze na czas naprawy. Park pojazdów do dyspozycji klientów knurowskiego punktu Bosch Car Service to prócz Forda, także dwa nowe Volkswageny i Skoda Superb. Białe kombi zarezerwowano dla klientów premium, którzy stanowią 50 proc. kierowców korzystających z usług warsztatu.

Ponad 100 proc. normy

Załogę stanowi: 5 mechaników i 3 diagnostów (wśród nich właściciel). Dwie osoby obsługują punkt przyjęcia klientów, gdzie także diagności pełnią rolę doradców serwisowych. Za magazyn części  i logistykę odpowiada żona właściciela warsztatu. Eliminację błędów gwarantuje dobór części (tylko oryginalnych) wyłącznie za pośrednictwem dedykowanego programu komputerowego.

"Przeprowadzone audyty dowodzą, że moglibyśmy obsługiwać jeszcze więcej samochodów, podnosząc po prostu zatrudnienie, ale akceptuję tylko taki scenariusz rozwoju firmy, gdy nie ucierpi na tym jakość prac" – wyjaśnia Tomasz Szymecki. "Największa bariera do rozwoju to obecnie brak wykwalifikowanej kadry młodych ludzi. Co z tego,  że mnóstwo CV trafia na moje biurko, gdy okres próbny dla terminujących w zawodzie weryfikuje niski poziom szkolnictwa zawodowego. Owszem, jestem  bardzo wymagającym pracodawcą, ale też adekwatnie do zaangażowania wynagradzam, a ambitnych pracowników wspieram w doskonaleniu umiejętności czy rozwoju kariery zawodowej. Na marginesie – rotacja wśród praktykantów jest u mnie największa, podczas gdy trzon załogi stanowią ludzie z kilkunastoletnim stażem pracy".

Tradycja  zobowiązuje

Warsztat samochodowy w Knurowie  na  długo przed autoryzacją sieci Bosch Car Service cieszył się renomą na lokalnym rynku. "Mój dziadek założył pierwszy w Knurowie warsztat mechaniki pojazdowej, był także właścicielem jednego z pierwszych aut w mieście" - wspomina Tomasz   Szymecki. "Samochód marki DKW składał sam, bo mowa o czasach powojennych. Do dziś chętnie sięgam pamięcią wstecz, jak to wałęsając się po podwórku postanowiłem kultywować tradycje rodzinne. Punktem zwrotnym był rok 2000, kiedy warsztat mojego ojca spoczął  na moich barkach, bo kwestie inwestycyjne powierzono właśnie mnie, osobie, która jednocześnie studiowała na kierunku transport na Politechnice Śląskiej w Katowicach. Droga od jednostanowiskowego warsztatu do nowoczesnego centrum motoryzacyjnego była wyboista. Dokupiłem tyle terenu, ile tylko się wtedy dało. Dodatkowe 1500 m kw. działki stanowiło punkt wyjścia dla poszukiwań marki, której rozpoznawalność,  wysokie  kompetencje,  a przede wszystkim dżentelmeńska polityka zagwarantują mi precyzyjną ścieżkę rozwoju w ramach punktu korzystającego z autoryzacji organizatora sieci".

Był rok 2003, gdy właściciel  podpisał  list  intencyjny  z przedstawicielami firmy Bosch, dołączając do sieci autoryzowanych stacji obsługi Bosch Car Service. Od tego czasu firma oferuje pełen zakres usług z dziedziny: diagnostyki, elektromechaniki, elektroniki, obsługi klimatyzacji, napraw mechanicznych, świadcząc też profesjonalne usługi naprawy nowoczesnej aparatury paliwowej silników Diesla oraz benzynowych. Wysokie kompetencje gwarantuje własna pracownia naprawy wtryskiwaczy i pomp układów common rail, a przede wszystkim wykwalifikowany personel, który stale podnosi swoje kwalifikacje na szkoleniach  w kraju i za granicą. "Wisienką na torcie" są wspomniane już przeglądy okresowe, realizowane tu od roku 2011. W tym samym roku firma Auto  Serwis  Szymecki zdobyła II miejsce w ogólnopolskim teście tajemniczego klienta, organizowanym w sieci Bosch Car Service, a w roku 2015 - I miejsce w ogólnopolskim konkursie na Najlepszy Warsztat w Polsce.



Bosch, bo…

"Na pytanie o powody, dla których związałem się akurat z firmą Bosch, odpowiadam – bo wówczas i obecnie marka ta jest najbardziej rozpoznawalna na rynku aftermarketowym" – tłumaczy Tomasz  Szymecki. "Najważniejszym powodem mojego zadowolenia po dziś dzień jest fakt, że współpraca odbywa się na bardzo partnerskich i uczciwych zasadach, a jej zakres jest bardzo szeroki – od możliwości szkoleń technicznych czy tzw. miękkich, przez audyty, na konsultacjach dotyczących działań wizerunkowych skończywszy. Z perspektywy lat podjętą decyzję oceniam jako bardzo trafną".

W pełni komfortowe biuro obsługi klienta na powierzchni 60 m kw., ekspres do kawy, wygodne fotele w poczekalni, wi-fi, eleganckie toalety - trudniej oszacować, jak bardzo pomysły obliczone na budowanie przewagi konkurencyjnej za sprawą wysokiego standardu usług  sprzyjają rentowności firmy. Jedno jest  za to pewne. Sytuacje sporne na płaszczyźnie klient – warsztat wyeliminowano tu całkowicie wraz z wdrożeniem nowatorskich narzędzi IT. "Punkt przyjęcia klientów wzbogaciłem o duży telewizor i kilka tabletów" – mówi właściciel firmy. "Gdy tylko przyjdzie nam konsultować zakres sugerowanych napraw z bardzo, ale to bardzo nieprzejednanym klientem, siadamy w wygodnych fotelach i prezentujemy materiał zdjęciowy czy filmowy, który stanowi "dowód w sprawie" niezbędnie koniecznych, oczywiście wyższych kosztów usługi. Mam fioła na punkcie sterylnych warunków pracy mojej załogi. Robert Dzierżanowski - opiekun naszej sieci - śmieje się czasem, że pewnie nie ma bardziej zielonego Boscha – zieleń to kolor urządzeń diagnostycznych Bosch – jak punkt w Knurowie, a mnie satysfakcjonuje fakt, że gościmy klientów z grupy wiekowej 30 plus. Statystyczny zmotoryzowany w moim warsztacie to ten dobrze zarabiający, dla którego liczą się czas i jakość usług".



Plany na przyszłość?

Z myślą o transparentności usług kolejnym pomysłem do realizacji będzie monitoring stref warsztatowych, by obraz  w czasie rzeczywistym mógł oglądać klient, z założenia oddalony od swego cacka, które trafiło w ręce załogi. Właściciel chciałby także rozbudować warsztat o typowe dla punktów ASO stanowisko "aktywnej recepcji" – punkt, w którym w obecności kierowcy dokonuje się inspekcji karoserii.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości przystąpienia do sieci Bosch Service można znaleźć na stronie www.warsztatybosch.pl oraz pisząc na adres mailowy: Robert.dzierzanowski@pl.bosch.com.




Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Bosch: badanie Connected Car Effect 2025
  Bosch: motocykl połączony z siecią
  Bosch: Internet rzeczy przyszłością motoryzacji
  Bosch: 17. rajd Bosch Boxberg Klassik
  Bosch: nowy numer kwartalnika Bosch Autospec

WARSZTAT 24/7

  Kompleksowa obsługa to podstawa
  Klienci wybierają jakość
  K. Modzelewski: Chcemy się rozwijać
  Wymiana filtra kabinowego


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: