E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Instalacja LPG

2017-05-09 10:12:31   Autor: Adrian Januszkiewicz


Instalacja LPG Rynek instalacji LPG z wtryskiem pośrednim jest zdominowany przez te stanowiące mieszankę komponentów od różnych producentów. Jednak czy jest to dobre rozwiązanie dla silnika?

Obecny rynek instalacji LPG do pojazdów z wtryskiem pośrednim jest dojrzały, nasycony i bardzo konkurencyjny. Dostępnych jest wiele różnorakich systemów i niezliczona ilość podzespołów. Na co zatem się zdecydować? Gotowy front kit od jednego producenta czy miks komponentów różnych producentów - tzw. "składak"?

 

Co masz pod maską? 


Na rynku, a tym samym pod maskami aut, najczęściej spotykane instalacje to tzw. "składaki" - każdy element spod innej marki. Niestety ich niekompetentna konfiguracja i brak zestrojenia podzespołów są przyczyną niewydajności wielu instalacji LPG, a częstokroć także wadliwego działania lub całkowitego defektu.


Instalacje Optima 


Jedynie kitom przednim, które posiadają wszystkie podzespoły wyprodukowane przez jedną firmę, nie grozi ten problem. Ich podstawową i nieocenioną zaletą są specjalnie dobrane i zestrojone ze sobą podzespoły. Gwarantują one bezproblemową i spójną pracę wszystkich elementów instalacji - elektroniki sterującej, reduktora i wtryskiwaczy. Wiele bowiem funkcji elektroniki sterującej - takich, jak np. wbudowana korekta od ciśnienia, ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy producent dokładnie zna konstrukcję i budowę wtryskiwacza. Równie ważny jest tzw. czas reakcji reduktora na zmiany obciążenia, który jest znany wyłącznie producentom. 


Firma Alex Sp. z o.o. skupiła się na prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych. Ich celem jest osiągnięcie najbardziej efektywnego współdziałania produktów, prostej kalibracji i niezawodnej jakości. Tak właśnie stworzono "front kity" Optima nano i Optima Expert. Są to kompletne zestawy montażowe składające się z elektroniki Optima nano lub Optima Expert wraz z reduktorami Shark 1200/Shark 1500/Turbot, wtryskiwaczami Barracuda i filtrami Ultra360°. Wszystkie te podzespoły są autorskimi produktami jednej firmy. Powszechnie ceniona jest trwałość i bezawaryjność reduktorów Shark oraz wtryskiwaczy Barracuda, które zostały tak dobrane pod kątem programowym oraz mechanicznym, aby w coraz bardziej skomplikowanych silnikach nowoczesnych samochodów zachowywały się w sposób spójny i przewidywalny. 


Jakie parametry? 


Sterowniki Optima nano i Optima Expert cechuje ponadprzeciętna oszczędność, nowatorski algorytm sterujący, intuicyjność obsługi, precyzyjny oscyloskop i możliwość ustawienia inteligentnych dotrysków Pb (ochrona gniazd zaworowych). Jako pierwszy w Polsce system LPG spełnia wymogi restrykcyjnej normy spalin EURO 6. Optima nano skierowana jest zarówno do pojazdów z prostymi, jak i rozbudowanymi systemami pośredniego wtrysku paliwa na 3 i 4 cylindry. Optima Expert to obecnie najbardziej zaawansowany technicznie, profesjonalny sterownik z wbudowanym modułem obsługi OBD oraz wbudowanym emulatorem czuj­nika ciśnienia paliwa. Obsługuje silniki 4-, 5-, 6- i 8-cylindrowe. 


Reduktory Shark i Turbot przeznaczone są do sekwencyjnych układów wtrysku gazu i posiadają zintegrowany elektrozawór odci­nający. Ich zadaniem jest utrzymanie odpo­wiedniego ciśnienia paliwa i odparowanie gazu zasilającego silnik. Shark 1200 obsługuje samochody z mocą do 150 KM i ma wejście gazu na 6 mm, Shark 1500 dedykowany jest do mocy do 200 KM, a wejście gazu to 8 mm. Mają zintegrowany filtr gazu w fazie ciekłej. Reduktor Turbot to parownik obsługujący silniki o mocy do 320 KM z wejściem na 8 mm. 


Wtryskiwacze Barracuda LPG dostępne są w wersji do pojedynczego montażu, jak i w listwach 2-, 3- i 4-cylindrowych. Wkręcana dysza kalibracyjna umożliwia płynną regulację przepływu gazu i wtryskiwacza - od 20 do 50 KM na cylinder. Mają konstrukcję nurnikową (tłoczkową) i mogą być dowolnie konfigurowane dzięki adapterom i magistralom.

 

Źródło: Inter Cars

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl
  Targi Inter Cars - od teraz co dwa lata
  'Strefa Ciężka' 15.Targów Inter Cars - relacja Motofaktor.pl
  15.Targi Inter Cars - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: doceń swojego mechanika!
  Inter Cars: Strefa Rozwoju na wrześniowych targach
  Inter Cars: promocja e-faktur w programie Premia Cash wydłużona
  Inter Cars: Motointegrator do końca roku bezpłatny dla wszystkich warsztatów
  Inter Cars: ruszył Master Mechanik 2017

WARSZTAT 24/7

  Zwrotnica koła
  Poduszki silnika
  Układ zapłonowy
  Leasing w warsztacie

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Kategorie dobrego rzemiosła

    Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.
  • Zwrotnica koła

    Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.
  • Tak samo wyglądające paski

    Dobór właściwego paska do obsługiwanego auta lub określenie, czy wybrany pasek zamienny jest odpowiedni do koła pasowego nie należy do najłatwiejszych czynności. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów pasków. Nawet w ramach oferty jednego producenta można znaleźć paski, które wyglądają tak samo, a mimo to mają różne numery katalogowe. Czy to oznacza, że można je stosować wymiennie?
  • Awarie rozrusznika

    Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do startu silnika.
  • Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

    W samochodach z suchym sprzęgłem siła na pedale musi być wzmocniona przy użyciu układu wysprzęglania. Producenci samochodów stosują różne rozwiązania dla tego układu, takie jak systemy hydrauliczne lub hydrauliczno-pneumatyczne. Eksperci marki LuK radzą, jak rozpoznać usterki i jak sobie z nimi poradzić.
  • Nowoczesne układy hamulcowe TRW

    Układ hamulcowy bezsprzecznie zaliczyć możemy do układów mających zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, a co za tym idzie - podróżujących nim osób. Powoduje to konieczność stałego rozwoju jego elementów składowych oraz jego  funkcjonalności m.in. poprzez zapewnienie współpracy z innymi układami w samochodzie.
  • Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika

    Bez wątpienia najlepszym sposobem na utrzymanie pojazdu w idealnym stanie jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów. Oznacza to również regularną wymianę filtra kabinowego. Niestety, w trakcie rutynowej kontroli pojazdów, klienci często myślą przede wszystkim o wymianie oleju, filtrów powietrza, itp. Pozostałe elementy mogą być czasem postrzegane jako niepotrzebny wydatek, zwłaszcza gdy ich wpływ na wydajność pojazdu może nie być natychmiast widoczny. Dlatego też użytkownicy pojazdów najczęściej decydują się na pominięcie wymiany filtrów kabinowych w trakcie czynności serwisowych.
  • Awaria układu ładowania

    Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Lauber przedstawia 6 przykładów.
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Firma KYB radzi na co zwracać uwagę podczas wakacyjnego przeglądu amortyzatorów i układu zawieszenia.
  • Wymiana pompy wody

    Eksperci Gates radzą jak uniknąć 9 typowych błędów, które zdarzają się przy wymianie pompy wody.
  • Tarcza sprzęgłowa

    Tarcza sprzęgłowa znajduje się pomiędzy dociskiem, a kołem zamachowym. Ma za zadanie przenosić moment obrotowy do skrzyni biegów. Eksperci marki LuK radzą, jak diagnozować jej uszkodzenia.
  • Klienci wybierają jakość

    "Na sposób i kulturę obsługi klienci zwracają coraz większą uwagę" - mówi Radosław Sobolewski, właściciel Bosch Car Service Carexpert z Ełku.
  • Auta wyposażone w system TPMS

    Producenci opon i eksperci motoryzacyjni od dawna rekomendują kierowcom systematyczne monitorowanie ciśnienia w oponach. Pomocny jest tu TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli system monitorujący ciśnienie w oponach, który podobnie jak każdy inny system, by właściwie spełniał swoją rolę musi być odpowiednio serwisowany.
  • Ewolucja konstrukcji świecy zapłonowej

    Silniki benzynowe są wciąż rozwijane. Jeszcze w VW Golf II z silnika 1,6 uzyskiwano moc 70 KM. W VW Golf VII z silnikiem 1.4 TSI jest to już 122 KM. Wraz z całą konstrukcją silnika zmieniła się też budowa świecy zapłonowej.
  • Przednie amortyzatory Peugeota 407

    Ze względu na złożoność wymiany przednich amortyzatorów w Peugeot 407 firma KYB postanowiła opublikować instruktaż jak ją prawidłowo wykonać.
  • Brud w układzie klimatyzacji

    Sezon na serwisowanie klimatyzacji w pełni, ale kierowcy wciąż zamiast dbać o nią przez cały rok, przeważnie udają się do warsztatu dopiero, kiedy zrobi się ciepło i zauważą, że układ nie pracuje jak trzeba. Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto zdawać sobie sprawę z tego, co z reguły jest ich przyczyną.
  • Docisk sprzęgła

    Płyta dociskowa wraz z kołem zamachowym i tarczą tworzą połączenie cierne, które jest przykręcone do wału korbowego i umożliwia przepływ momentu do skrzyni biegów.
  • Usterki sprężarki klimatyzacji

    Jak uniknąć usterek sprężarki klimatyzacji - najlepsze praktyki według ekspertów firmy Delphi.
  • Diagnostyka układów klimatyzacji

    Sprężarka klimatyzacji jest sercem układu klimatyzacji. Na jej prawidłowe działanie oraz trwałość mają wpływ zarówno poprawny montaż, jak i prawidłowe działanie pozostałych elementów układu klimatyzacji oraz serwisowanie.
  • Układy sprzęgieł w pojazdach użytkowych

    Silniki spalinowe są w stanie zapewnić wymagane osiągi tylko w określonym zakresie. Aby móc efektywnie korzystać z możliwości silnika przy różnych prędkościach, potrzebna jest skrzynia biegów. Zanim omówimy diagnozę uszkodzeń sprzęgła, warto zapoznać się z jego budową i działaniem.



KOMENTARZE: