E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Instalacja LPG

2017-05-09 10:12:31   Autor: Adrian Januszkiewicz


Instalacja LPG Rynek instalacji LPG z wtryskiem pośrednim jest zdominowany przez te stanowiące mieszankę komponentów od różnych producentów. Jednak czy jest to dobre rozwiązanie dla silnika?

Obecny rynek instalacji LPG do pojazdów z wtryskiem pośrednim jest dojrzały, nasycony i bardzo konkurencyjny. Dostępnych jest wiele różnorakich systemów i niezliczona ilość podzespołów. Na co zatem się zdecydować? Gotowy front kit od jednego producenta czy miks komponentów różnych producentów - tzw. "składak"?

 

Co masz pod maską? 


Na rynku, a tym samym pod maskami aut, najczęściej spotykane instalacje to tzw. "składaki" - każdy element spod innej marki. Niestety ich niekompetentna konfiguracja i brak zestrojenia podzespołów są przyczyną niewydajności wielu instalacji LPG, a częstokroć także wadliwego działania lub całkowitego defektu.

SKF 1.10.2017

REKLAMA



Instalacje Optima 


Jedynie kitom przednim, które posiadają wszystkie podzespoły wyprodukowane przez jedną firmę, nie grozi ten problem. Ich podstawową i nieocenioną zaletą są specjalnie dobrane i zestrojone ze sobą podzespoły. Gwarantują one bezproblemową i spójną pracę wszystkich elementów instalacji - elektroniki sterującej, reduktora i wtryskiwaczy. Wiele bowiem funkcji elektroniki sterującej - takich, jak np. wbudowana korekta od ciśnienia, ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy producent dokładnie zna konstrukcję i budowę wtryskiwacza. Równie ważny jest tzw. czas reakcji reduktora na zmiany obciążenia, który jest znany wyłącznie producentom. 


Firma Alex Sp. z o.o. skupiła się na prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych. Ich celem jest osiągnięcie najbardziej efektywnego współdziałania produktów, prostej kalibracji i niezawodnej jakości. Tak właśnie stworzono "front kity" Optima nano i Optima Expert. Są to kompletne zestawy montażowe składające się z elektroniki Optima nano lub Optima Expert wraz z reduktorami Shark 1200/Shark 1500/Turbot, wtryskiwaczami Barracuda i filtrami Ultra360°. Wszystkie te podzespoły są autorskimi produktami jednej firmy. Powszechnie ceniona jest trwałość i bezawaryjność reduktorów Shark oraz wtryskiwaczy Barracuda, które zostały tak dobrane pod kątem programowym oraz mechanicznym, aby w coraz bardziej skomplikowanych silnikach nowoczesnych samochodów zachowywały się w sposób spójny i przewidywalny. 


Jakie parametry? 


Sterowniki Optima nano i Optima Expert cechuje ponadprzeciętna oszczędność, nowatorski algorytm sterujący, intuicyjność obsługi, precyzyjny oscyloskop i możliwość ustawienia inteligentnych dotrysków Pb (ochrona gniazd zaworowych). Jako pierwszy w Polsce system LPG spełnia wymogi restrykcyjnej normy spalin EURO 6. Optima nano skierowana jest zarówno do pojazdów z prostymi, jak i rozbudowanymi systemami pośredniego wtrysku paliwa na 3 i 4 cylindry. Optima Expert to obecnie najbardziej zaawansowany technicznie, profesjonalny sterownik z wbudowanym modułem obsługi OBD oraz wbudowanym emulatorem czuj­nika ciśnienia paliwa. Obsługuje silniki 4-, 5-, 6- i 8-cylindrowe. 


Reduktory Shark i Turbot przeznaczone są do sekwencyjnych układów wtrysku gazu i posiadają zintegrowany elektrozawór odci­nający. Ich zadaniem jest utrzymanie odpo­wiedniego ciśnienia paliwa i odparowanie gazu zasilającego silnik. Shark 1200 obsługuje samochody z mocą do 150 KM i ma wejście gazu na 6 mm, Shark 1500 dedykowany jest do mocy do 200 KM, a wejście gazu to 8 mm. Mają zintegrowany filtr gazu w fazie ciekłej. Reduktor Turbot to parownik obsługujący silniki o mocy do 320 KM z wejściem na 8 mm. 


Wtryskiwacze Barracuda LPG dostępne są w wersji do pojedynczego montażu, jak i w listwach 2-, 3- i 4-cylindrowych. Wkręcana dysza kalibracyjna umożliwia płynną regulację przepływu gazu i wtryskiwacza - od 20 do 50 KM na cylinder. Mają konstrukcję nurnikową (tłoczkową) i mogą być dowolnie konfigurowane dzięki adapterom i magistralom.

 

Źródło: Inter Cars

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Ruszają 16. Targi Inter Cars
  Michelin: najnowsze opony i auta Macieja Dreszera na targach IC 2017
  Filmowa zapowiedź 16. Targów Inter Cars
  Dayco: elementy układu rozrządu na Targach IC
  Osram: nowe trendy i aktualności z oferty na Targach IC 2017

WARSZTAT 24/7

  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła
  Poduszki silnika

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.
  • Felga w Motorsporcie

    Standardowo, gdy dyskutuje się o felgach, porównuje się wady i zalety popularnych stalówek z produktami ze stopów aluminiowych. Zwyczajowo obala się mit o "miękkiej" feldze aluminiowej i mylne przekonanie o trwałości stalówki. Tradycyjnie zwraca się uwagę na bezpieczeństwo i estetykę, gwarantowane przez obręcze ze stopów aluminiowych. Kierowcy stają się coraz to bardziej świadomi. Jednak jak wygląda kwestia felgi w motorsporcie?
  • Kompleksowa obsługa to podstawa

    Staramy się zachować najwyższe standardy obsługi, począwszy od prowadzenia historii napraw, po obsługę klienta - mówi Michał Racis z Bosch Service Racis.
  • Oznaczenia szyb samochodowych

    Każda szyba w samochodzie opisana jest zestawem znaków, które często są źle interpretowane nawet przez specjalistów. Zatem jak poprawnie sprawdzić np. kraj produkcji szyby?
  • Łożyska stożkowe FAG SmartSET

    Dział aftermarketowy marki Schaeffler opracował rewolucyjny zestaw łożyska stożkowego FAG SmartSET, który swoją konstrukcją i sposobem montażu znacząco ułatwia obsługę i eksploatację tego elementu półosi pojazdu.
  • Olej do sprężarek i czynnik chłodniczy

    Na europejski rynek wprowadzono nowy czynnik chłodniczy - R1234yf. Które mieszanki oleju do sprężarek i nowego czynnika chłodniczego są prawidłowe? Jak uniknąć kosztownych uszkodzeń układu klimatyzacji spowodowanych stosowaniem niewłaściwego oleju? Eksperci Denso odpowiadają na najczęstsze pytania warsztatowców.
  • Mechanizm rozrządu

    Dla zapewnienia płynnej pracy silnika niezbędna jest pełna synchronizacja napędu mechanizmu rozrządu niezależnie od tego, czy w silniku zastosowano pasek zębaty, czy też łańcuch rozrządu.
  • Elektromobilność - technologia jutra

    W ramach cyklu "Elektromobilność - technologia jutra" Ministerstwo Energii wyjaśnia najważniejsze funkcjonujące obecnie skróty odnoszące się do pojazdów elektrycznych.
  • Filtry powietrza Blue Print

    Silniki spalinowe mają ogromne zapotrzebowanie na powietrze. Przeciętny silnik benzynowy do spalenia 1 litra paliwa potrzebuje 10 000 litrów powietrza.
  • Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa

    Aby zrozumieć różnicę pomiędzy fabryczną regeneracją przekładni kierowniczej, a naprawą warsztatową warto prześledzić, jak wygląda krok po kroku proces regeneracji.
  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.



KOMENTARZE: