E-katalogi

Partner
merytoryczny
total

WARSZTAT 24/7


Instalacja LPG

2017-05-09 10:12:31   Autor: Adrian Januszkiewicz


Instalacja LPG Rynek instalacji LPG z wtryskiem pośrednim jest zdominowany przez te stanowiące mieszankę komponentów od różnych producentów. Jednak czy jest to dobre rozwiązanie dla silnika?

Obecny rynek instalacji LPG do pojazdów z wtryskiem pośrednim jest dojrzały, nasycony i bardzo konkurencyjny. Dostępnych jest wiele różnorakich systemów i niezliczona ilość podzespołów. Na co zatem się zdecydować? Gotowy front kit od jednego producenta czy miks komponentów różnych producentów - tzw. "składak"?

 

Co masz pod maską? 


Na rynku, a tym samym pod maskami aut, najczęściej spotykane instalacje to tzw. "składaki" - każdy element spod innej marki. Niestety ich niekompetentna konfiguracja i brak zestrojenia podzespołów są przyczyną niewydajności wielu instalacji LPG, a częstokroć także wadliwego działania lub całkowitego defektu.

NTN-SNR 19.11.2017

REKLAMA



Instalacje Optima 


Jedynie kitom przednim, które posiadają wszystkie podzespoły wyprodukowane przez jedną firmę, nie grozi ten problem. Ich podstawową i nieocenioną zaletą są specjalnie dobrane i zestrojone ze sobą podzespoły. Gwarantują one bezproblemową i spójną pracę wszystkich elementów instalacji - elektroniki sterującej, reduktora i wtryskiwaczy. Wiele bowiem funkcji elektroniki sterującej - takich, jak np. wbudowana korekta od ciśnienia, ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy producent dokładnie zna konstrukcję i budowę wtryskiwacza. Równie ważny jest tzw. czas reakcji reduktora na zmiany obciążenia, który jest znany wyłącznie producentom. 


Firma Alex Sp. z o.o. skupiła się na prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych. Ich celem jest osiągnięcie najbardziej efektywnego współdziałania produktów, prostej kalibracji i niezawodnej jakości. Tak właśnie stworzono "front kity" Optima nano i Optima Expert. Są to kompletne zestawy montażowe składające się z elektroniki Optima nano lub Optima Expert wraz z reduktorami Shark 1200/Shark 1500/Turbot, wtryskiwaczami Barracuda i filtrami Ultra360°. Wszystkie te podzespoły są autorskimi produktami jednej firmy. Powszechnie ceniona jest trwałość i bezawaryjność reduktorów Shark oraz wtryskiwaczy Barracuda, które zostały tak dobrane pod kątem programowym oraz mechanicznym, aby w coraz bardziej skomplikowanych silnikach nowoczesnych samochodów zachowywały się w sposób spójny i przewidywalny. 


Jakie parametry? 


Sterowniki Optima nano i Optima Expert cechuje ponadprzeciętna oszczędność, nowatorski algorytm sterujący, intuicyjność obsługi, precyzyjny oscyloskop i możliwość ustawienia inteligentnych dotrysków Pb (ochrona gniazd zaworowych). Jako pierwszy w Polsce system LPG spełnia wymogi restrykcyjnej normy spalin EURO 6. Optima nano skierowana jest zarówno do pojazdów z prostymi, jak i rozbudowanymi systemami pośredniego wtrysku paliwa na 3 i 4 cylindry. Optima Expert to obecnie najbardziej zaawansowany technicznie, profesjonalny sterownik z wbudowanym modułem obsługi OBD oraz wbudowanym emulatorem czuj­nika ciśnienia paliwa. Obsługuje silniki 4-, 5-, 6- i 8-cylindrowe. 


Reduktory Shark i Turbot przeznaczone są do sekwencyjnych układów wtrysku gazu i posiadają zintegrowany elektrozawór odci­nający. Ich zadaniem jest utrzymanie odpo­wiedniego ciśnienia paliwa i odparowanie gazu zasilającego silnik. Shark 1200 obsługuje samochody z mocą do 150 KM i ma wejście gazu na 6 mm, Shark 1500 dedykowany jest do mocy do 200 KM, a wejście gazu to 8 mm. Mają zintegrowany filtr gazu w fazie ciekłej. Reduktor Turbot to parownik obsługujący silniki o mocy do 320 KM z wejściem na 8 mm. 


Wtryskiwacze Barracuda LPG dostępne są w wersji do pojedynczego montażu, jak i w listwach 2-, 3- i 4-cylindrowych. Wkręcana dysza kalibracyjna umożliwia płynną regulację przepływu gazu i wtryskiwacza - od 20 do 50 KM na cylinder. Mają konstrukcję nurnikową (tłoczkową) i mogą być dowolnie konfigurowane dzięki adapterom i magistralom.

 

Źródło: Inter Cars

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - części zamienne - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: Premia Cash - bitcoin Katalogu Online
  Inter Cars: turbosprężarki BorgWarner do silników Ingenium
  Inter Cars: markowe szyby Pilkington w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży w październiku 2017
  Inter Cars: filmowa relacja z finału Master Mechanika 2017

WARSZTAT 24/7

  Awaria przekładni kierowniczej
  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła

PRODUKTY

  Power Truck: debiut alternatorów i rozruszników marki na polskim rynku
  Moto Remo: turbosprężarka Garrett VNT do silnika benzynowego
  Meyle: łożyska kół o niskiej ścieralności Meyle-Original
  Inter Cars: lampy robocze M-Tech


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Opony zimowe to nie wszystko

    Sezonowa wymiana opon zawsze powinna być okazją do oględzin stanu amortyzatorów. Wykonaniem tej prostej czynności każdy mechanik samochodowy może przyczynić się do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze.
  • Żarówka samochodowa

    Dalszy rozwój i inwestowanie w tradycyjne żarówki samochodowe jest wciąż opłacalne - przekonują eksperci firmy Magneti Marelli.
  • Czujniki do pomiaru kąta skrętu kierownicy

    Firma febi przedstawia zastosowanie, rodzaje i metodę adaptacji czujników do pomiaru kąta skrętu kierownicy.
  • Mały serwis może więcej

    Wywiad z Małgorzatą Pawlak, współwłaścicielką Mobiltop AutoCrew z Chełmka.
  • Zasada działania silnika wysokoprężnego

    Jak działają samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi oraz ich najważniejszymi elementami wspomagającymi rozruch, czyli świecami żarowymi - wyjaśniają eksperci firmy NGK Spark Plug Europe. 
  • Zerwanie wieloklinu

    Eksperci firmy Schaeffler wyjaśniają jak dochodzi do zerwania wieloklinu przy sprzęgle z dwumasowym kołem zamachowym (DKZ) stosowanym m.in. w samochodach marki Opel z silnikiem wysokoprężnym.
  • Żarówki skrojone na miarę

    Inaczej ubieramy się do pracy, inaczej do opery, a jeszcze w innym stroju uprawiamy sport – bo ubiór powinien być dopasowany do charakteru naszej aktywności. Podobnie pozornie standardową żarówkę halogenową można dobrać do rodzaju samochodu i specyfiki jazdy danego kierowcy.
  • Przedwczesne uszkodzenie piast kół

    Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących aktualnie po polskich drogach, bardzo popularnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami na piastę. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW Audi Skoda oraz Ford Mazda Volvo.
  • Ubytek oleju

    Ubytek oleju z silnika może mieć kilka przyczyn. Jednak niezależnie od powodu, zjawisko to niesie za sobą bardzo poważne i kosztowne konsekwencje.
  • Kontrola rozrządu

    Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 roku sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF. 
  • Sprzęgło z DKZ w Skodzie Octavii I

    Jak naprawić nietypową usterkę w układzie napędowym Skody Octavii I z dwumasowym kołem zamachowym - porady ekspertów firmy Schaeffler.
  • Napinacze hydrauliczne Gates

    Czy kiedykolwiek zwróciliście uwagę na oznaczenie "Tą stroną do góry" ("This side up") na opakowaniach napinaczy hydraulicznych oraz zestawów z napinaczami hydraulicznymi firmy Gates?
  • Tarcze hamulcowe Textar

    Od początku historii kształt tarczy hamulcowej pozostaje bez zmian. Nie oznacza to jednak, że każda z nich została zaprojektowana w ten sam sposób czy też wykonana z identycznego materiału.
  • Korzystanie z markowych środków smarnych

    Warsztat samochodowy może otrzymywać od producentów pojazdów rekomendacje dotyczące użycia olejów konkretnych marek. Niektórzy mogą nawet zobligować warsztat do stosowania określonej marki. Co mówi jednak na ten temat prawo? 
  • Dwumasowe koło zamachowe ze sprzęgłem zrywnym ITL

    Eksperci Schaeffler wyjaśniają, jak wygląda budowa, zasada działania i obsługa dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem zrywnym ITL na przykładzie produktu marki LuK.
  • Jedź bezpiecznie zimą

    Jak pokazują badania, zatrzymanie pojazdu na śliskiej nawierzchni w zimie trwa dziesięć razy dłużej. ZF Aftermarket podkreśla, dlaczego coroczna kontrola przed zimą jest zdecydowanie zalecana i niezwykle ważna dla bezpiecznego zachowania pojazdu w ruchu drogowym. Właściwy czas na przeprowadzenie przeglądu zimowego trwa do końca października – jest to też odpowiedni czas na zmianę opon na zimowe.
  • Kolumny amortyzatorów w Alfie Romeo Mito

    Ze względu na złożoność wymiany kolumn amortyzatorów w Alfie Romeo Mito firma KYB postanowiła opublikować instruktaż prawidłowego wykonania.
  • Prawidłowa wymiana osłony przegubu

    Firma SKF jest także producentem osłon gumowych, które chronią newralgiczne połączenia podzespołów samochodu. Aby spełniły swoją rolę równie ważny jest ich prawidłowy montaż.
  • Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła

    Hydrauliczne układy sterowania sprzęgła są bardzo komfortowe dla użytkownika pojazdu. Tłumią drgania na pedale sprzęgła, zmniejszają hałas w przedziale pasażerskim, nie wymagają użycia przez kierowcę dużej siły do załączenia i rozłączenia sprzęgła i przy prawidłowej obsłudze są bezawaryjne. Jeśli chodzi o obsługę warsztatową, to nie wymagają specjalnego oprzyrządowania, są proste w montażu, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na zalecenia producenta części.
  • Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych od 1 stycznia 2019?

    Z tradycyjnych kas fiskalnych będzie można korzystać w warsztatach samochodowych do końca 2018 r. Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), który znajduje się w konsultacjach publicznych.



KOMENTARZE: