E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

2017-08-03 15:07:24   Autor: Redakcja


Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – tak wygląda tryb pracy pojazdów użytkowych, które muszą przewozić ciężkie ładunki i służyć jak najdłużej. Zwłaszcza, że koszty stałe dla ich operatorów wciąż rosną. Te specjalne wymogi są motorem napędowym dla ekspertów Schaeffler ds. pojazdów użytkowych do opracowywania nowych rozwiązań oraz usług naprawczych dla motoryzacyjnego aftermarketu.  Jest to też punkt wyjściowy dla działu motoryzacyjnego aftermarketu Schaefflera w jego nowym celu. Nowo powstały Dział Pojazdów Użytkowych, ze zoptymalizowaną strukturą i strategią, przyczyni się do jeszcze bardziej skutecznego opracowywania i wdrażania rozwiązań, które pomogą wydłużyć czas pracy pojazdom użytkowym przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych. W ten sposób Schaeffler jeszcze bardziej rygorystycznie skupia swoją działalność na środowisku B2B. W tej chwili portfolio dla pojazdów użytkowych opiera się na 4 markach: LuK, INA, FAG i Ruville. Przy czym jest też wyraźny podział na segmenty. Oprócz części dla pojazdów cieżarowych oraz ciągników i maszyn rolniczych, pojawił się nowy segment części dla pojazdów dostawczych. Taki podział pozwoli na lepsze dostosowanie się do warunków rynkowych w przyszłości.


"W tym klasycznym środowisku B2B rozwiązania zmniejszające całkowite koszty utrzymania, zapewniające najwyższą niezawodność oraz czas pracy pojazdów w okresie ich użytkowania są kluczowe" - mówi Keith Leadbeater, Dyrektor ds. Pojazdów Użytkowych w Schaeffler Automotive Aftermarket.


W ten sposób firma reaguje zawczasu na prognozowane tendencje. Przykładowo Shell Commercial Vehicle Study 2016 przewiduje, że do 2040 roku transport towarów na drogach w Niemczech wzrośnie z 470 do ponad 670 mld tonokilometrów. Przy tym wymogi rządowe dotyczące zmniejszenia wpływu ruchu drogowego na środowisko będą coraz ostrzejsze. W 2020 r. Komisja Europejska zamierza wprowadzić limity emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych i autobusów. Dodatkowy wymagany sprzęt techniczny ma jeszcze bardziej zwiększyć presję cenową na firmach logistycznych.



Zapewnienie wysokiej sprawności pojazdów swoich klientów jest celem grupy Schaeffler.



Produkty i rozwiązania dla ciężkich pojazdów użytkowych


"Dla zarządzających flotą koszty części zamiennych są zazwyczaj mniej ważne. Ich udział w całkowitym koszcie użytkowania pojazdu jest stosunkowo niski, zaledwie 5 proc. Jednak wysokiej jakości części zamienne przyczyniają się w znaczący sposób do wydłużenia okresu użytkowania" - mówi Leadbeater. "To z kolei zwiększa sprawność pojazdów i minimalizuje liczbę wymaganych napraw. Dlatego właśnie kwestia, którą część zamienną zastosować, stanowi wysoki priorytet wśród większości menedżerów flot." W związku z tym celem segmentu pojazdów ciężarowych jest opracowanie inteligentnych rozwiązań naprawczych dla pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep. Te rozwiązania naprawcze powinny gwarantować sprawność i łatwość w obsłudze dla warsztatów, a przy tym oferować także oszczędności kosztów dla operatorów flot.


"W naszym nowo utworzonym dziale możemy w przyszłości realizować te cele z jeszcze większą orientacją na klienta. Klienci zawsze mogą być pewni, że otrzymują produkty i rozwiązania naprawcze dla swoich firm naprawczych w jakości i z know-how wiodącego partnera rozwoju i dostawcy usług OE" - mówi Leadbeater.


Portfolio tego segmentu obejmuje m.in.: sprzęgła LuK, elementy pasów i łożyska napędowe INA, łożyska kół i dyferencjały FAG. W tej chwili główny nacisk idzie na zestaw łożyskowy FAG SmartSET, który po swoim udanym debiucie w 2016 roku, ma być dostępny globalnie. To rozwiązanie naprawcze jest produkowane w fabryce Schaeffler w Berndorf w Austrii i może być stosowane do większości typów osi obecnie używanych przez pojazdy ciężarowe, autobusy i przyczepy. Wstępnie zmontowane, nasmarowane i ustawione łożysko w zestawie FAG SmartSET nie tylko charakteryzuje się znacznie dłuższą żywotnością niż standardowe łożyska stożkowe, ale również zmniejsza czas potrzebny na konserwację i naprawę hamulców do 2 godzin na każdej osi. Montaż tego łożyska jest prostszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek.



Wraz ze wzrostem konkurencji i presji cen, przewoźnicy koncentrują się coraz bardziej na całkowitym koszcie utrzymania. Schaeffler oferuje niezawodne rozwiązania naprawcze, które znacznie obniżają całkowite koszty utrzymania i wydłużają odstępy między przeglądami serwisowymi.



Za sprawą FAG Repair Insert Unit (RIU), Schaeffler zrealizował ideę wstępnie zmontowanego i stale nasmarowanego łożyska koła. FAG RIU jest w stanie zapewnić roboczy przebieg nawet miliona kilometrów.  Innym rozwiązaniem optymalizacji kosztów obsługi floty samochodowej jest rozwiązanie naprawcze LuK RepSet SmarTAC stosowane przy wymianie sprzęgła. Jego zastosowanie pozwala operatorom flot na oszczędności spowodowane brakiem konieczności naprawy sprzęgła.

Segment Pojazdów Dostawczych koncentruje się na operatorach flot


Głównym celem nowego segmentu jest także komercyjne wykorzystanie pojazdów, które najlepiej integruje się z ogólną strategią działalności segmentu Pojazdów Użytkowych. W celu szybkiej i łatwej naprawy pojazdów LCV, Schaeffler w Automotive Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów pod wszystkimi czterema markami: LuK, INA, FAG i Ruville. Portfolio obejmuje rozwiązania naprawcze dla przekładni, silnika i podwozia, które zapewniają łatwą instalację i krótki czas przestojów.


"Rynek pojazdów dostawczych ma ogromny potencjał" - mówi Keith Leadbeater. "Pojazdy muszą zapewniać maksymalną mobilność każdego dnia, w najtrudniejszych warunkach. Duże przebiegi i duże obciążenia powodują, że zużycie części jest znacząco wyższe niż w segmencie samochodów osobowych. Prowadzi to do większego wysiłku w zakresie naprawy w porównaniu z samochodami osobowymi." W związku z tym należy skoncentrować się na opracowaniu optymalnych kosztowo rozwiązań naprawczych dla menedżerów flot, ich operatorów i przedsiębiorców, a także zaoferowaniu im wielomarkowego portfolio dla najpopularniejszych modeli samochodów, takich jak Ford Transit i Mercedes-Benz Sprinter.


Przykładem tego jest rozwiązanie naprawy łożysk koła FAG dla modeli Mercedes-Benz Sprinter, Viano, Vito i Volkswagen Crafter. Dzięki opracowanemu przez Schaefflera specjalnemu narzędziu, wspornik zwrotnicy może pozostać nienaruszony na pojeździe. Mądry proces naprawy za pomocą tego rozwiązania pozwala zaoszczędzić kilka etapów pracy i skrócić czas potrzebny na pracę o 60 procent w porównaniu z tradycyjną naprawą łożyska koła.


Wielomarkowe portfolio dla ciągników i maszyn rolniczych


Segment Ciągników i Maszyn Rolniczych jest specjalnie dostosowany do specyficznych potrzeb ciągników. W odniesieniu do sprzęgieł, są one skonstruowane tak, że moc przenoszona z silnika na przekładnię przechodzi niemal bez hałasu i wibracji, a dodatkowo cechuje je długa żywotność, co pozwala na pracę w polu nawet przez całą dobę.


W kwestii sprzęgieł do ciągników, Schaeffler ze swoją marką LuK jest globalnym liderem. Celem rozszerzenia portfolio wszystkich marek będzie produkcja łożysk kół FAG, rozwiązań naprawczych firmy INA dla napędu pomocniczego z przodu (FEAD) oraz produktów Ruville dostępnych w przyszłości dla ciągników i maszyn rolniczych.



Produkty i rozwiązania naprawcze dla ciągników i maszyn rolniczych są również częścią nowo utworzonego działu Pojazdów Użytkowych



Doświadczenie rozwoju we wszystkich działach


Schaeffler ma sprawdzoną wiedzę w zakresie opracowywania efektywnych rozwiązań technicznych jako globalny partner i dostawca dla wiodących producentów pojazdów użytkowych. 


7 100 inżynierów w 17 ośrodkach badań i rozwoju współpracuje we wszystkich działach firmy w celu opracowania produktów i rozwiązań. Niezależnie od tego, czy jest to oryginalne wyposażenie, czy też dla motoryzacyjnego aftermarketu, wszystkie innowacje firmy Schaeffler oparte są na kompleksowym podejściu. Oznacza to, że produkty do przekładni, silnika i podwozia są zawsze uważane za skomplikowanie połączone ze sobą, co stanowi kolejną zaletę dla klientów segmentu pojazdów użytkowych.


Koncepcje usług i przepływ wiedzy


Zastosowania pojazdów stają się coraz bardziej złożone, a liczba modeli pojazdów wzrasta, co oznacza, że warsztaty stale napotykają trudne sytuacje naprawcze. Pod marką RepXpert, Schaeffler oferuje kompleksowy program usług dla swoich produktów i rozwiązań naprawczych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w segmentach dostawczych i ciężarowych oraz ciągnikach rolniczych. Niezależnie od tego, czy jest to portal online, serwisowa infolinia, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria szkoleniowe czy imprezy - warsztaty zyskują na stale aktualizowanych informacjach i bezpośrednim kontakcie z Repxpertem. Oprócz własnego programu usług Schaeffler w Automotive Aftermarket zainicjował także ważne koncepcje serwisowe z partnerami z branży, co przyczynia się do dostarczania informacji do warsztatów i dystrybutorów. 


Informacje o wszystkich usługach technicznych - w tym infolinię serwisową, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria i wydarzenia szkoleniowe - mogą znaleźć zarejestrowani użytkownicy na witrynie Repxpert.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Schaeffler: strategia 'Mobilność przyszłości'
  Schaeffler: OmniSteer ułatwi sterowanie samochodem
  Schaeffler: nagrodzony tytułem 'Dostawca Roku'
  Schaeffler: nowa generacja pomp płynu chłodzącego Ruville

WARSZTAT 24/7

  Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych
  Tarcza sprzęgłowa
  Docisk sprzęgła

PRODUKTY

  Schaeffler: zestawy naprawcze INA z paskiem rozrządu
  Schaeffler: zestaw naprawczy FAG SmartSET
  Schaeffler: zestaw naprawczy LuK RepSet 2CT
  Schaeffler: tarcza sprzęgła z odśrodkowym tłumikiem drgań typu wahadłowego
  Schaeffler: zestaw narzędzi do drążków skrętnych marki Ruville


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.
  • Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

    Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.
  • Kategorie dobrego rzemiosła

    Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.
  • Zwrotnica koła

    Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.
  • Tak samo wyglądające paski

    Dobór właściwego paska do obsługiwanego auta lub określenie, czy wybrany pasek zamienny jest odpowiedni do koła pasowego nie należy do najłatwiejszych czynności. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów pasków. Nawet w ramach oferty jednego producenta można znaleźć paski, które wyglądają tak samo, a mimo to mają różne numery katalogowe. Czy to oznacza, że można je stosować wymiennie?
  • Awarie rozrusznika

    Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do startu silnika.
  • Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

    W samochodach z suchym sprzęgłem siła na pedale musi być wzmocniona przy użyciu układu wysprzęglania. Producenci samochodów stosują różne rozwiązania dla tego układu, takie jak systemy hydrauliczne lub hydrauliczno-pneumatyczne. Eksperci marki LuK radzą, jak rozpoznać usterki i jak sobie z nimi poradzić.
  • Nowoczesne układy hamulcowe TRW

    Układ hamulcowy bezsprzecznie zaliczyć możemy do układów mających zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, a co za tym idzie - podróżujących nim osób. Powoduje to konieczność stałego rozwoju jego elementów składowych oraz jego  funkcjonalności m.in. poprzez zapewnienie współpracy z innymi układami w samochodzie.
  • Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika

    Bez wątpienia najlepszym sposobem na utrzymanie pojazdu w idealnym stanie jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów. Oznacza to również regularną wymianę filtra kabinowego. Niestety, w trakcie rutynowej kontroli pojazdów, klienci często myślą przede wszystkim o wymianie oleju, filtrów powietrza, itp. Pozostałe elementy mogą być czasem postrzegane jako niepotrzebny wydatek, zwłaszcza gdy ich wpływ na wydajność pojazdu może nie być natychmiast widoczny. Dlatego też użytkownicy pojazdów najczęściej decydują się na pominięcie wymiany filtrów kabinowych w trakcie czynności serwisowych.
  • Awaria układu ładowania

    Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Lauber przedstawia 6 przykładów.
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Firma KYB radzi na co zwracać uwagę podczas wakacyjnego przeglądu amortyzatorów i układu zawieszenia.
  • Wymiana pompy wody

    Eksperci Gates radzą jak uniknąć 9 typowych błędów, które zdarzają się przy wymianie pompy wody.
  • Tarcza sprzęgłowa

    Tarcza sprzęgłowa znajduje się pomiędzy dociskiem, a kołem zamachowym. Ma za zadanie przenosić moment obrotowy do skrzyni biegów. Eksperci marki LuK radzą, jak diagnozować jej uszkodzenia.
  • Klienci wybierają jakość

    "Na sposób i kulturę obsługi klienci zwracają coraz większą uwagę" - mówi Radosław Sobolewski, właściciel Bosch Car Service Carexpert z Ełku.
  • Auta wyposażone w system TPMS

    Producenci opon i eksperci motoryzacyjni od dawna rekomendują kierowcom systematyczne monitorowanie ciśnienia w oponach. Pomocny jest tu TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli system monitorujący ciśnienie w oponach, który podobnie jak każdy inny system, by właściwie spełniał swoją rolę musi być odpowiednio serwisowany.
  • Ewolucja konstrukcji świecy zapłonowej

    Silniki benzynowe są wciąż rozwijane. Jeszcze w VW Golf II z silnika 1,6 uzyskiwano moc 70 KM. W VW Golf VII z silnikiem 1.4 TSI jest to już 122 KM. Wraz z całą konstrukcją silnika zmieniła się też budowa świecy zapłonowej.
  • Przednie amortyzatory Peugeota 407

    Ze względu na złożoność wymiany przednich amortyzatorów w Peugeot 407 firma KYB postanowiła opublikować instruktaż jak ją prawidłowo wykonać.
  • Brud w układzie klimatyzacji

    Sezon na serwisowanie klimatyzacji w pełni, ale kierowcy wciąż zamiast dbać o nią przez cały rok, przeważnie udają się do warsztatu dopiero, kiedy zrobi się ciepło i zauważą, że układ nie pracuje jak trzeba. Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto zdawać sobie sprawę z tego, co z reguły jest ich przyczyną.



KOMENTARZE: