E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

2017-08-03 15:07:24   Autor: Redakcja


Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – tak wygląda tryb pracy pojazdów użytkowych, które muszą przewozić ciężkie ładunki i służyć jak najdłużej. Zwłaszcza, że koszty stałe dla ich operatorów wciąż rosną. Te specjalne wymogi są motorem napędowym dla ekspertów Schaeffler ds. pojazdów użytkowych do opracowywania nowych rozwiązań oraz usług naprawczych dla motoryzacyjnego aftermarketu.  Jest to też punkt wyjściowy dla działu motoryzacyjnego aftermarketu Schaefflera w jego nowym celu. Nowo powstały Dział Pojazdów Użytkowych, ze zoptymalizowaną strukturą i strategią, przyczyni się do jeszcze bardziej skutecznego opracowywania i wdrażania rozwiązań, które pomogą wydłużyć czas pracy pojazdom użytkowym przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych. W ten sposób Schaeffler jeszcze bardziej rygorystycznie skupia swoją działalność na środowisku B2B. W tej chwili portfolio dla pojazdów użytkowych opiera się na 4 markach: LuK, INA, FAG i Ruville. Przy czym jest też wyraźny podział na segmenty. Oprócz części dla pojazdów cieżarowych oraz ciągników i maszyn rolniczych, pojawił się nowy segment części dla pojazdów dostawczych. Taki podział pozwoli na lepsze dostosowanie się do warunków rynkowych w przyszłości.

Valeo 22.10.2017

REKLAMA




"W tym klasycznym środowisku B2B rozwiązania zmniejszające całkowite koszty utrzymania, zapewniające najwyższą niezawodność oraz czas pracy pojazdów w okresie ich użytkowania są kluczowe" - mówi Keith Leadbeater, Dyrektor ds. Pojazdów Użytkowych w Schaeffler Automotive Aftermarket.


W ten sposób firma reaguje zawczasu na prognozowane tendencje. Przykładowo Shell Commercial Vehicle Study 2016 przewiduje, że do 2040 roku transport towarów na drogach w Niemczech wzrośnie z 470 do ponad 670 mld tonokilometrów. Przy tym wymogi rządowe dotyczące zmniejszenia wpływu ruchu drogowego na środowisko będą coraz ostrzejsze. W 2020 r. Komisja Europejska zamierza wprowadzić limity emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych i autobusów. Dodatkowy wymagany sprzęt techniczny ma jeszcze bardziej zwiększyć presję cenową na firmach logistycznych.



Zapewnienie wysokiej sprawności pojazdów swoich klientów jest celem grupy Schaeffler.



Produkty i rozwiązania dla ciężkich pojazdów użytkowych


"Dla zarządzających flotą koszty części zamiennych są zazwyczaj mniej ważne. Ich udział w całkowitym koszcie użytkowania pojazdu jest stosunkowo niski, zaledwie 5 proc. Jednak wysokiej jakości części zamienne przyczyniają się w znaczący sposób do wydłużenia okresu użytkowania" - mówi Leadbeater. "To z kolei zwiększa sprawność pojazdów i minimalizuje liczbę wymaganych napraw. Dlatego właśnie kwestia, którą część zamienną zastosować, stanowi wysoki priorytet wśród większości menedżerów flot." W związku z tym celem segmentu pojazdów ciężarowych jest opracowanie inteligentnych rozwiązań naprawczych dla pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep. Te rozwiązania naprawcze powinny gwarantować sprawność i łatwość w obsłudze dla warsztatów, a przy tym oferować także oszczędności kosztów dla operatorów flot.


"W naszym nowo utworzonym dziale możemy w przyszłości realizować te cele z jeszcze większą orientacją na klienta. Klienci zawsze mogą być pewni, że otrzymują produkty i rozwiązania naprawcze dla swoich firm naprawczych w jakości i z know-how wiodącego partnera rozwoju i dostawcy usług OE" - mówi Leadbeater.


Portfolio tego segmentu obejmuje m.in.: sprzęgła LuK, elementy pasów i łożyska napędowe INA, łożyska kół i dyferencjały FAG. W tej chwili główny nacisk idzie na zestaw łożyskowy FAG SmartSET, który po swoim udanym debiucie w 2016 roku, ma być dostępny globalnie. To rozwiązanie naprawcze jest produkowane w fabryce Schaeffler w Berndorf w Austrii i może być stosowane do większości typów osi obecnie używanych przez pojazdy ciężarowe, autobusy i przyczepy. Wstępnie zmontowane, nasmarowane i ustawione łożysko w zestawie FAG SmartSET nie tylko charakteryzuje się znacznie dłuższą żywotnością niż standardowe łożyska stożkowe, ale również zmniejsza czas potrzebny na konserwację i naprawę hamulców do 2 godzin na każdej osi. Montaż tego łożyska jest prostszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek.



Wraz ze wzrostem konkurencji i presji cen, przewoźnicy koncentrują się coraz bardziej na całkowitym koszcie utrzymania. Schaeffler oferuje niezawodne rozwiązania naprawcze, które znacznie obniżają całkowite koszty utrzymania i wydłużają odstępy między przeglądami serwisowymi.



Za sprawą FAG Repair Insert Unit (RIU), Schaeffler zrealizował ideę wstępnie zmontowanego i stale nasmarowanego łożyska koła. FAG RIU jest w stanie zapewnić roboczy przebieg nawet miliona kilometrów.  Innym rozwiązaniem optymalizacji kosztów obsługi floty samochodowej jest rozwiązanie naprawcze LuK RepSet SmarTAC stosowane przy wymianie sprzęgła. Jego zastosowanie pozwala operatorom flot na oszczędności spowodowane brakiem konieczności naprawy sprzęgła.

Segment Pojazdów Dostawczych koncentruje się na operatorach flot


Głównym celem nowego segmentu jest także komercyjne wykorzystanie pojazdów, które najlepiej integruje się z ogólną strategią działalności segmentu Pojazdów Użytkowych. W celu szybkiej i łatwej naprawy pojazdów LCV, Schaeffler w Automotive Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów pod wszystkimi czterema markami: LuK, INA, FAG i Ruville. Portfolio obejmuje rozwiązania naprawcze dla przekładni, silnika i podwozia, które zapewniają łatwą instalację i krótki czas przestojów.


"Rynek pojazdów dostawczych ma ogromny potencjał" - mówi Keith Leadbeater. "Pojazdy muszą zapewniać maksymalną mobilność każdego dnia, w najtrudniejszych warunkach. Duże przebiegi i duże obciążenia powodują, że zużycie części jest znacząco wyższe niż w segmencie samochodów osobowych. Prowadzi to do większego wysiłku w zakresie naprawy w porównaniu z samochodami osobowymi." W związku z tym należy skoncentrować się na opracowaniu optymalnych kosztowo rozwiązań naprawczych dla menedżerów flot, ich operatorów i przedsiębiorców, a także zaoferowaniu im wielomarkowego portfolio dla najpopularniejszych modeli samochodów, takich jak Ford Transit i Mercedes-Benz Sprinter.


Przykładem tego jest rozwiązanie naprawy łożysk koła FAG dla modeli Mercedes-Benz Sprinter, Viano, Vito i Volkswagen Crafter. Dzięki opracowanemu przez Schaefflera specjalnemu narzędziu, wspornik zwrotnicy może pozostać nienaruszony na pojeździe. Mądry proces naprawy za pomocą tego rozwiązania pozwala zaoszczędzić kilka etapów pracy i skrócić czas potrzebny na pracę o 60 procent w porównaniu z tradycyjną naprawą łożyska koła.


Wielomarkowe portfolio dla ciągników i maszyn rolniczych


Segment Ciągników i Maszyn Rolniczych jest specjalnie dostosowany do specyficznych potrzeb ciągników. W odniesieniu do sprzęgieł, są one skonstruowane tak, że moc przenoszona z silnika na przekładnię przechodzi niemal bez hałasu i wibracji, a dodatkowo cechuje je długa żywotność, co pozwala na pracę w polu nawet przez całą dobę.


W kwestii sprzęgieł do ciągników, Schaeffler ze swoją marką LuK jest globalnym liderem. Celem rozszerzenia portfolio wszystkich marek będzie produkcja łożysk kół FAG, rozwiązań naprawczych firmy INA dla napędu pomocniczego z przodu (FEAD) oraz produktów Ruville dostępnych w przyszłości dla ciągników i maszyn rolniczych.



Produkty i rozwiązania naprawcze dla ciągników i maszyn rolniczych są również częścią nowo utworzonego działu Pojazdów Użytkowych



Doświadczenie rozwoju we wszystkich działach


Schaeffler ma sprawdzoną wiedzę w zakresie opracowywania efektywnych rozwiązań technicznych jako globalny partner i dostawca dla wiodących producentów pojazdów użytkowych. 


7 100 inżynierów w 17 ośrodkach badań i rozwoju współpracuje we wszystkich działach firmy w celu opracowania produktów i rozwiązań. Niezależnie od tego, czy jest to oryginalne wyposażenie, czy też dla motoryzacyjnego aftermarketu, wszystkie innowacje firmy Schaeffler oparte są na kompleksowym podejściu. Oznacza to, że produkty do przekładni, silnika i podwozia są zawsze uważane za skomplikowanie połączone ze sobą, co stanowi kolejną zaletę dla klientów segmentu pojazdów użytkowych.


Koncepcje usług i przepływ wiedzy


Zastosowania pojazdów stają się coraz bardziej złożone, a liczba modeli pojazdów wzrasta, co oznacza, że warsztaty stale napotykają trudne sytuacje naprawcze. Pod marką RepXpert, Schaeffler oferuje kompleksowy program usług dla swoich produktów i rozwiązań naprawczych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w segmentach dostawczych i ciężarowych oraz ciągnikach rolniczych. Niezależnie od tego, czy jest to portal online, serwisowa infolinia, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria szkoleniowe czy imprezy - warsztaty zyskują na stale aktualizowanych informacjach i bezpośrednim kontakcie z Repxpertem. Oprócz własnego programu usług Schaeffler w Automotive Aftermarket zainicjował także ważne koncepcje serwisowe z partnerami z branży, co przyczynia się do dostarczania informacji do warsztatów i dystrybutorów. 


Informacje o wszystkich usługach technicznych - w tym infolinię serwisową, wytyczne dotyczące instalacji, filmy wideo, seminaria i wydarzenia szkoleniowe - mogą znaleźć zarejestrowani użytkownicy na witrynie Repxpert.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Schaeffler: odrębny dział Automotive Aftermarket z nowym członkiem zarządu
  Schaeffler: nowy katalog części Ruville
  Schaeffler: dwa stoiska na 16. targach Inter Cars
  Schaeffler: wszystkie najważniejsze systemy silnika teraz pod jedną marką
  Schaeffler: targi pod znakiem prezentacji i szkoleń

WARSZTAT 24/7

  Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym
  Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo
  Łożyska stożkowe FAG SmartSET
  Mechanizm rozrządu
  Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

PRODUKTY

  Schaeffler: nowości INA
  Schaeffler: zestawy naprawcze INA z paskiem rozrządu
  Schaeffler: zestaw naprawczy FAG SmartSET
  Schaeffler: zestaw naprawczy LuK RepSet 2CT
  Schaeffler: tarcza sprzęgła z odśrodkowym tłumikiem drgań typu wahadłowego


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: