E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

2017-08-10 12:35:26   Autor: artykuł sponsorowany przez Schaeffler


Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.

Sprzęgło nie rozłącza

Nie zawsze przyczyną usterki układu jest uszkodzenie własne sprzęgła. Często przyczyną niepoprawnego działania sprzęgła jest awaria układu wysprzęglania, uszkodzone łożysko pilotujące lub niezastosowanie się do procedury naprawy.


Poślizg

Nie zawsze przyczyną poślizgu sprzęgła jest jego uszkodzenie. Często przyczyną jest uszkodzenie układu wysprzęglania lub niewłaściwie przetoczone koło zamachowe, jak i błąd podczas montażu sprzęgła.


Sprzęgło szarpie

Uszkodzone ułożyskowanie wału korbowego oraz nierównomierna praca silnika mogą zakłócać płynną pracę sprzęgła. Kolejnym błędem może być zamontowanie niewłaściwego sprzęgła.


Głośna praca

Niecentralne położenie dźwigni, wału sprzęgłowego lub uszkodzone łożysko pilotujące mogą powodować gwizd w trakcie pracy. Błędny montaż tarczy lub zamontowanie źle dobranych elementów może również powodować hałasy. Tarcze sprzęgłowe z tłumikiem pierwszego stopnia mogą wydawać odgłos klikania przy zmiennych obciążeniach. Nie ma to negatywnego wpływu na pracę tarczy.


Duża sztywność na pedale sprzęgła

Tarcza, docisk lub koło zamachowe są bardzo rzadko przyczyną tych usterek. Najczęściej to układ wysprzęglania i jego elementy są tego przyczyną.


Szczegółowe informacje techniczne, porady dotyczące uszkodzeń sprzęgła i układu wysprzęglania oraz informacje na temat oferty produktowej i szkoleniowej Schaeffler i marki LuK dla pojazdów ciężarowych można znaleźć w cyklu artykułów zamieszczonych na Motofaktor.pl:

Pojazdy użytkowe pod kontrolą
Układy sprzęgieł w pojazdach użytkowych
Docisk sprzęgła
Tarcza sprzęgłowa
Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych





 

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Schaeffler: odrębny dział Automotive Aftermarket z nowym członkiem zarządu
  Schaeffler: nowy katalog części Ruville
  Schaeffler: dwa stoiska na 16. targach Inter Cars
  Schaeffler: wszystkie najważniejsze systemy silnika teraz pod jedną marką
  Schaeffler: targi pod znakiem prezentacji i szkoleń

WARSZTAT 24/7

  Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym
  Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo
  Łożyska stożkowe FAG SmartSET
  Mechanizm rozrządu

PRODUKTY

  Schaeffler: nowości INA
  Schaeffler: zestawy naprawcze INA z paskiem rozrządu
  Schaeffler: zestaw naprawczy FAG SmartSET
  Schaeffler: zestaw naprawczy LuK RepSet 2CT
  Schaeffler: tarcza sprzęgła z odśrodkowym tłumikiem drgań typu wahadłowego


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: