E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Blask bezpieczeństwa

2017-09-12 11:18:02   Autor: Redakcja


Blask bezpieczeństwa Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 

Szybko zbliżają się krótkie dni, w czasie których powrót z pracy odbywa się często już po ciemku. Zanim będziemy jeździć w mroku, warto sprawdzić stan oświetlenia samochodu. Jeśli nie pamiętasz, kiedy wymieniałeś żarówki, to pewnie zbliżają się do końca swojej żywotności. Standardowa żarówka świeci przez ok. 700 godzin. „Co ważne, z postępującym zużyciem żarówki spada jej wydajność. Odbywa się to tak powoli, że jest niezauważalne dla kierowcy” – przestrzega Tarek Hamed, marketing manager CE firmy Lumileds, która jest producentem źródeł światła Philips. Dlatego często lepiej prewencyjnie wymienić żarówki, które służą kierowcy od ponad roku. A jeśli jedna z nich się przepali – lepiej od razu wymienić parę. Druga nie tylko za chwilę także odmówi posłuszeństwa, ale w przypadku zmiany jednej żarówki będzie widać wyraźną różnicę między „nową” i „starą”.

Valeo 22.10.2017

REKLAMA



Profesjonalny mechanik powinien umieć doradzić klientowi, jakie żarówki będą najlepiej dopasowane do jego stylu jazdy. Dla przykładu, jeśli dany samochód porusza się głównie po mieście, optymalnie będzie zastosować w nim żarówki Philips LongLife EcoVision, które posłużą kierowcy nawet przez ponad dwa lata. Z kolei właściciel samochodu, który częściej wyjeżdża w nocy poza miasto – tam, gdzie drogi nie są oświetlone przez latarnie – doceni żarówki Philips X-tremeVision +130 proc. Ich wysokiej jakości żarnik otoczony specjalną mieszanką gazów szlachetnych i przykryty szkłem kwarcowym umożliwia maksymalne wykorzystanie optyki reflektora, zapewniając widoczność nawet o 130 proc. większą od wymaganego przepisami minimum. 





Żarówki i lampy ksenonowe warto kupować u oficjalnych dystrybutorów producentów oświetlenia, ponieważ na rynku – zwłaszcza na aukcjach internetowych – sprzedawane są także produkty podrabiane. Najczęściej dotyczy to lamp ksenonowych. „Niska, okazyjna cena, powinna być jasnym sygnałem, że to może być podróbka” – wyjaśnia Tarek Hamed. W przypadku lamp ksenonowych Philips każdy taki produkt ma swój indywidualny Certyfikat Autentyczności (CoA) w postaci unikalnego kodu na opakowaniu, który można zweryfikować na specjalnej stronie internetowej. W CoA zapatrzone są także najnowsze produkty Philips – czyli retrofity żarówek halogenowych LED. Także ich autentyczność można sprawdzić na stronie producenta. 





Jakość oświetlenia samochodu ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróżujących, kierowca może ominąć w nocy tylko te przeszkody, które jest w stanie dostrzec w czasie umożliwiającym reakcję. Dlatego każdy dodatkowy metr zasięgu świateł, a także prawidłowe rozłożenie plamy światła, mogą decydować o tym czy dojdzie do wypadku, czy uda się go uniknąć. Sam zasięg świateł przekłada się na czas, jaki kierowca ma na zidentyfikowanie zagrożenia, a następnie wykonanie manewru ominięcia lub hamowania. Z kolei rozkład plamy światła decyduje o tym, jak łatwo kierowcy będzie dostrzec przeszkodę, a jednocześnie nie męczy wzroku kierowcy. Wiele podrabianych lamp ksenonowych lub tanich żarówek halogenowych niewiadomego pochodzenia jest wykonanych na tyle niestarannie, że ich światło koncentruje się na jezdni tuż przed samochodem. To daje złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ kierowcy wydaje się, że przed samochodem jest jasno. „Tyle, że efektywny zasięg świateł jest wtedy krótszy niż przewidział to producent auta i wymaga jego homologacja, a jednocześnie światło odbite od jezdni po prostu oślepia kierowcę, utrudniając mu dostrzeżenie tego, co może kryć się w cieniu, tuż poza granicami plamy światła” – podsumowuje Tarek Hamed. 

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Philips: nowa lampa hybrydowa do oświetlenia komory silnika na ProfiAuto Show 2017
  Philips: Tom Oliphant nadal z logo marki na samochodzie
  Philips: lampy warsztatowe na Ogólnopolskich Mistrzostwach Młodych Mechaników
  Philips: zwycięstwo żarówek Racing Vision w teście drogowym
  Phillips: żarówki wymieniaj parami

WARSZTAT 24/7

  Wymiana lamp ksenonowych
  Typy reflektorów ksenonowych
  Reflektory ksenonowe
  Reflektory jak nowe
  Co trzeba, a co warto mieć w samochodzie

PRODUKTY

  Philips: kompletna oferta retrofitów X-tremeUltinon
  Philips: oświetlenie X-tremeUltinon LED
  Philips: wideorejestratory dla bezpieczeństwa
  Philips: lampa warsztatowa RCH6


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: