E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Awaria przekładni kierowniczej

2017-10-05 09:30:36   Autor: Redakcja


Awaria przekładni kierowniczej Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?

Wyobraźmy sobie typową sytuację, która zapewne nie raz zdarzyła się w większości warsztatów samochodowych. Klient przyprowadza auto, w którym występuje poważny problem z pracą układu kierowniczego. Mechanik dokonuje oględzin samochodu, po czym stwierdza, że awarii uległa przekładnia kierownicy.

Valeo 22.10.2017

REKLAMA




W niektórych przypadkach stan przekładni nie kwalifikuje jej od razu do wymiany – wystarczy założyć nowe osłony czy końcówki drążków. Bardzo często jednak zużycie elementu jest na tyle duże, że jakakolwiek próba naprawy w warunkach warsztatowych może okazać się nieskuteczna. Wytarcie tulei prowadzących listwę przekładni, uszkodzony rozdzielacz oleju, pozatykane kanały przekładni to już poważne usterki, których naprawa wymaga bardziej kompleksowego podejścia.



Wróćmy do naszej warsztatowej sceny. Mechanik informuje klienta, że w ramach naprawy konieczna będzie wymiana przekładni kierowniczej. Tego typu operacja wiąże się z kosztami, które mogą być bardzo zróżnicowane – w zależności od modelu pojazdu, a więc dostępności części na rynku wtórnym. Przekładnię do popularnego na polskim rynku, kilku lub kilkunastoletniego modelu samochodu kupimy nawet za 300-400 zł. Za ten sam element do mniej powszechnego auta, możemy jednak zapłacić nawet 2 000 zł lub więcej.


Załóżmy, że nasz klient nie przewidział poważnych kosztów awarii, która zaszła w jego samochodzie. Uważa, że zakup drogiej przekładni do jego nastoletniego już BMW czy Alfa Romeo jest nieopłacalny, ze względu na niską wartość rynkową auta. Niestety na rynku brakuje tanich zamienników.


W tej sytuacji warto zapoznać się z ofertą przekładni fabrycznie regenerowanych. Są to części używane, przywrócone do stanu fabrycznego przez specjalizującą się w takich usługach firmę. Poddana regeneracji przekładnia to produkt pełnowartościowy, objęty gwarancją, oferowany w niższej cenie niż część fabrycznie nowa.


Co zrobić, by auto nie zalegało na placu?


Niestety mimo bardzo szerokiej rynkowej oferty, regenerowane przekładnie kierownicze do mniej popularnych modeli aut nie zawsze dostępne są od ręki. Oznacza to problem zarówno dla klienta, jak i warsztatu. Najczęściej w podobnych sytuacjach naprawa zostaje odłożona na później. Klient poszukuje niedrogiej przekładni, a mechanik czeka na jego decyzję. Najpierw auto przez jakiś czas blokuje podnośnik w warsztacie, by w końcu zostać ponownie złożone i stanąć w „poczekalni” na placu przed serwisem. Praktyka warsztatowa pokazuje, że takie pojazdy potrafią stać i czekać naprawdę długo.


Rozwiązanie dla tego typu problemów opracowała firma Lauber, zajmująca się fabryczną regeneracją części. Oferuje ona ekspresową usługę regeneracji przekładni.


"W swojej ofercie mamy zregenerowane produkty do najbardziej popularnych modeli aut, ale możemy także szybko i sprawnie fabrycznie zregenerować część klienta. Szczególnie wtedy, gdy mówimy o nietypowej przekładni, której nie mamy w standardowej produkcji" – mówi Grzegorz Nowaczyk z firmy Lauber.



"Doskonale wiemy, że w branży napraw czas wykonania usługi odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego chcemy, aby regeneracja odbywała się jak najszybciej. Jesteśmy w stanie wykonać całą usługę w czasie do 48 godzin roboczych"  – dodaje.


Zlecenie wykonania usługi można złożyć bezpośrednio kontaktując się z fabryką Lauber w Słupsku lub poprzez najbliższą filię firmy Inter Cars, która jest dystrybutorem produktów Lauber. Ceny regeneracji przekładni w 48 godzin startują od 400 zł netto. Zwykle jest to koszt zdecydowanie niższy od zakupu nowej przekładni do mniej popularnego modelu auta. Po zleceniu wykonania usługi, Lauber zamawia kuriera, który od klienta odbierze część do regeneracji, czyli tak zwany rdzeń (rdzeń można także zostawić w najbliższej filii Inter Cars). Zregenerowana część, również kurierem, trafi z powrotem do klienta.


Na usłudze regeneracji 48h zyskuje zarówno klient jak i warsztat. Mechanik może wykonać naprawę od 3 do 5 dni roboczych, zainkasować zapłatę i nie martwić się kolejnym pojazdem blokującym warsztatowy plac. Klient jest zadowolony z szybkiego odzyskania auta, dobrej ceny oraz faktu posiadania gwarancji na zakupioną część.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem
  Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Lauber: nowa marka w ofercie firmy
  Lauber: nowa marka części regenerowanych - Ditermann
  Lauber: dni otwarte w fabryce
  Inter Cars: informator 'Zasilanie i sterowanie pracą silnika'
  Inter Cars: nagroda filmowa w Cannes
  Meyle: udane zakończenie sezonu ETRC dla zespołu tankpool24 Racing Team
  Inter Cars: produkty Monroe w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wrześniu 2017

WARSZTAT 24/7

  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Awarie rozrusznika
  Awaria układu ładowania
  Brud w układzie klimatyzacji
  10 najczęstszych błędów przy obsłudze klimatyzacji
  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła
  Instalacja LPG

PRODUKTY

  Lauber: jesienne nowości elementów układu napędowego
  Lauber: jesień pełna nowości
  Lauber: czerwcowe nowości
  Lauber: majowe nowości
  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: