E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Amortyzatory i układ zawieszenia

2017-07-27 10:08:50   Autor: Redakcja


Amortyzatory i układ zawieszenia Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.

Do najczęstszych zakupów kierowców wybierających się na wakacje należą nowe klocki hamulcowe oraz opony. Tenneco przypomina także, że nie należy zaniedbywać innych, krytycznych dla bezpieczeństwa elementów, jakimi są amortyzatory i elementy zawieszenia.


"Amortyzatory i elementy zawieszenia to części, które podlegają nieustannemu zużyciu wskutek codziennej eksploatacji pojazdu. Są one komponentami odgrywającymi niezwykle istotną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa kierowcom pojazdów i ich pasażerom" - mówi Bruce Ronning, wiceprezes i dyrektor generalny Europe Aftermarket, Tenneco. "Rozsądnym rozwiązaniem jest zlecanie kompleksowego przeglądu pojazdu, włącznie z amortyzatorami, układem zawieszenia, oponami oraz układem hamulcowym, przed każdą podróżą wakacyjną".

Valeo 22.10.2017

REKLAMA




Tenneco, producent elementów systemu kontroli jazdy i układu zawieszenia Monroe, zaleca gruntowny przegląd amortyzatorów po każdorazowym pokonaniu przez pojazd 20 tys. km, oraz jako element towarzyszący innym pracom serwisowym, takim jak wymiana opon, regulacja oraz wymiana/naprawa układu hamowania. Amortyzatory niejednokrotnie ulegają systematycznemu zużyciu – przez co utrudnione jest zaobserwowanie utraty kontroli nad prowadzeniem pojazdu. Zużyte układy mogą przyczyniać się do powstawania problemów związanych z bezpieczeństwem oraz niezawodnością pojazdu:


Ograniczona kontrola nad pojazdem

Zużyte amortyzatory oraz inne części układu zawieszenia mogą negatywnie oddziaływać na precyzję kierowania pojazdem oraz jego stabilność, zwiększając przy tym ryzyko utraty kontroli, wpadnięcia w poślizg lub wystąpienia utraty przyczepności podczas jazdy po pokrytej wodą.


Droga hamowania

Prowadzenie pojazdu, którego amortyzatory są zużyte nawet 
w 50 proc. może znacznie zwiększyć drogę hamowania w niektórych sytuacjach, prowadząc do utrudnionego zatrzymywania awaryjnego.


Zwiększone zużycie opon

Zużyte amortyzatory mogą wpływać na przyczepność opon do nawierzchni jezdni, powodując nierównomierne i/lub przyspieszone zużycie opon, a także ograniczenie właściwości trakcyjnych 
i utrudnienie kierowania w niektórych sytuacjach.


W najpoważniejszych przypadkach zwiększone drgania i wstrząsy spowodowane poważnie zużytymi amortyzatorami mogą negatywnie wpływać na trwałość oraz wydajność innych komponentów, w tym połączeń układu kierowniczego, elementów układu zawieszenia oraz reflektorów. Nierzadkim zjawiskiem jest, iż powtarzające się drgania powodują rozregulowanie reflektorów samochodowych.


Dodatkowe informacje o amortyzatorach i elementach układu zawieszenia oraz ich wpływie na bezpieczeństwo pojazdu można znaleźć na stronie Monroe. Przy pomocy floty samochodów do obsługi klienta "B-connected", Tenneco zapewnia warsztatom samochodowym bezpośredni dostęp do zasobów technicznych oraz informacji o najnowszych technologiach z zakresu układu zawieszenia oraz elementów kontroli jazdy. Więcej informacji o flocie można również znaleźć na stronie Monroe.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Tenneco: nowy katalog sprężyn gazowych
  Tenneco: technologia zawieszenia MTV w nowym Peugeocie 3008
  Tenneco: producent dostawcą części do Land Rovera Discovery
  Tenneco: uniwersalny katalog części Walker na 2018 r.
  Tenneco: Monroe.com w nowej odsłonie

WARSZTAT 24/7

  Nie ma homologacji? Jest ryzyko!

PRODUKTY

  Tenneco: amortyzatory Monroe dla ciężarówek
  Tenneco: dodatki paliwowe do lekkich samochodów z silnikiem Diesla
  Tenneco: amortyzatory Monroe OESpectrum


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Demontaż sprzęgła w ciężarówce

    Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.
  • Od 1 stycznia 2018 roku jeden przelew do ZUS

    Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. ZUS rozpoczął już wysyłkę do przedsiębiorców indywidualnych numerów rachunku składkowego.
  • Komponenty silników Diesla Denso

    Firma od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój - często we współpracy z największymi producentami samochodów - by opracowywać coraz bardziej wydajne, skuteczne i niezawodne silniki wysokoprężne o minimalnej emisji.
  • Razem czy osobno?

    Hak holowniczy, system holowniczy, zaczep holowniczy – chociaż na rynku funkcjonują różne nazwy tego samego produktu, to w większości przypadków zorientowanie się, co kryje się pod tymi hasłami nie stanowi problemu. Pomimo powszechnej znajomości terminów, podczas zakupów zdarzają się niefortunne sytuacje zakończone niezadowoleniem kupującego. Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu, żeby nie żałować podjętej decyzji?
  • Awaria przekładni kierowniczej

    Zbyt duży opór kierownicy, drgania, zgrzyty i stuki podczas skręcania. To tylko niektóre objawy, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej w pojeździe. W wielu przypadkach naprawa tego elementu w warunkach warsztatowych jest niemożliwa, a koszt nowej części bardzo wysoki. Co poradzić w takiej sytuacji?
  • Moim skarbem są ludzie

    Nie sztuką jest kierować serwisem, który wymaga od szefa nieustannego kontrolowania czynności załogi. Satysfakcjonująca jest natomiast możliwość scedowania obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarketowym marki. Wówczas można spać spokojnie, nawet tysiące kilometrów od Rzeszowa.
  • Hałasujące hamulce

    Znasz ten irytujący dźwięk, który rozlega się, kiedy dojeżdżasz do świateł? Jest to pisk, zgrzyt, jęk, a może grzechotanie? Cóż, są to po prostu hałasujące hamulce i dźwięk ten może być jedną z pierwszych oznak, że coś zaczyna się z nimi dziać. Jest to również jeden z najczęstszych powodów wizyt klientów w każdym warsztacie. Jednocześnie stanowi on na ogół jeden z najtrudniejszych do rozwiązania problemów. Przyjrzymy się bliżej hałasującym hamulcom, temu jakie są przyczyny tego zjawiska oraz w jaki sposób w kilku krokach można je wyeliminować.
  • Technologia Ravenol CleanSynto

    O tym, jakie wymagania są stawiane współczesnemu olejowi silnikowemu i jak się ma do nich technologia CleanSynto® wyjaśniają eksperci firmy Ravenol.
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym Servolectric

    Układy kierownicze Bosch ewoluują z mechanicznych w kierunku elektrycznych, umożliwiając automatyzację jazdy. Elektromechaniczny układ kierowniczy Servolectric umożliwia aktywny wpływ elektroniki na dynamikę jazdy oraz funkcjonowanie systemów asystenckich.
  • Koncept warsztatowy ZF Services proTech debiutuje w Polsce

    ZF Services pro[Tech] zainauguruje swoją działalność na polskim rynku w 2018 roku. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.
  • Naprawa sprzęgła w ciągniku siodłowym

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Actros 1861 4X2, tłumaczą jak naprawić sprzęgło w ciągniku siodłowym.
  • Płyny chłodzące

    Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część - ok. 34 proc. - zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika. 
  • Problem ze sprzęgłem w autobusie Mercedes-Benz Tourismo

    Eksperci firmy Schaeffler, na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz Tourismo, wyjaśniają jak poradzić sobie z usterką sprzęgła w autobusie.
  • Blask bezpieczeństwa

    Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze. 
  • Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych

    ZF Aftermarket oferuje szeroką gamę produktów marki Sachs, a wśród nich sprzęgła do ciężkich pojazdów użytkowych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie rozwoju materiałów, tarcze sprzęgłowe zyskały nowy rodzaj okładzin ciernych. Oznacza to, że w nawet najtrudniejszych warunkach pracy tej klasy pojazdów, są one znacznie mniej podatne na zużycie. Sprawia to, że sprzęgła Sachs są najbardziej wytrzymałym i skutecznym produktem na rynku części zamiennych.
  • Przygotowanie podłoża przy lakierowaniu

    Prawidłowe przygotowanie podłoża w procesie lakierowania jest bardzo istotne przed jego kolejnymi etapami. Eksperci Standox tłumaczą jak prawidłowo wykonać tę czynność za pomocą nowego wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000.
  • Zawieszenia wielowahaczowe

    Prosta definicja zawieszenia samochodu brzmi następująco: „Zawieszeniem samochodu nazywamy zespół elementów łączących koło pojazdu z nadwoziem”. Podstawowym jego zadaniem jest odizolowanie nadwozia pojazdu od drgań powstających podczas toczenia się kół po nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniego kontaktu opony z jezdnią.
  • Regeneracja reflektorów

    Zbliża się jesień i dzień staje się coraz krótszy, a widoczność na drodze jest coraz słabsza. Dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w naszym samochodzie nie wymagają odświeżenia.
  • Jak nie zepsuć łożyska

    Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe "życie" samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Czego w szczególności powinni unikać użytkownicy pojazdów, tłumaczy ekspert firmy SKF.
  • Układy kierownicze i zawieszenie Delphi

    Poprzez rozszerzenie asortymentu o nowe części i kompletne zestawy, oferta układów kierowniczych i zawieszenia Delphi została znacząco zaktualizowana i ulepszona, dzięki czemu nasi klienci łatwiej niż kiedykolwiek znajdą rozwiązania, których potrzebują.



KOMENTARZE: