E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Amortyzatory i układ zawieszenia

2017-07-27 10:08:50   Autor: Redakcja


Amortyzatory i układ zawieszenia Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.

Do najczęstszych zakupów kierowców wybierających się na wakacje należą nowe klocki hamulcowe oraz opony. Tenneco przypomina także, że nie należy zaniedbywać innych, krytycznych dla bezpieczeństwa elementów, jakimi są amortyzatory i elementy zawieszenia.


"Amortyzatory i elementy zawieszenia to części, które podlegają nieustannemu zużyciu wskutek codziennej eksploatacji pojazdu. Są one komponentami odgrywającymi niezwykle istotną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa kierowcom pojazdów i ich pasażerom" - mówi Bruce Ronning, wiceprezes i dyrektor generalny Europe Aftermarket, Tenneco. "Rozsądnym rozwiązaniem jest zlecanie kompleksowego przeglądu pojazdu, włącznie z amortyzatorami, układem zawieszenia, oponami oraz układem hamulcowym, przed każdą podróżą wakacyjną".


Tenneco, producent elementów systemu kontroli jazdy i układu zawieszenia Monroe, zaleca gruntowny przegląd amortyzatorów po każdorazowym pokonaniu przez pojazd 20 tys. km, oraz jako element towarzyszący innym pracom serwisowym, takim jak wymiana opon, regulacja oraz wymiana/naprawa układu hamowania. Amortyzatory niejednokrotnie ulegają systematycznemu zużyciu – przez co utrudnione jest zaobserwowanie utraty kontroli nad prowadzeniem pojazdu. Zużyte układy mogą przyczyniać się do powstawania problemów związanych z bezpieczeństwem oraz niezawodnością pojazdu:


Ograniczona kontrola nad pojazdem

Zużyte amortyzatory oraz inne części układu zawieszenia mogą negatywnie oddziaływać na precyzję kierowania pojazdem oraz jego stabilność, zwiększając przy tym ryzyko utraty kontroli, wpadnięcia w poślizg lub wystąpienia utraty przyczepności podczas jazdy po pokrytej wodą.


Droga hamowania

Prowadzenie pojazdu, którego amortyzatory są zużyte nawet 
w 50 proc. może znacznie zwiększyć drogę hamowania w niektórych sytuacjach, prowadząc do utrudnionego zatrzymywania awaryjnego.


Zwiększone zużycie opon

Zużyte amortyzatory mogą wpływać na przyczepność opon do nawierzchni jezdni, powodując nierównomierne i/lub przyspieszone zużycie opon, a także ograniczenie właściwości trakcyjnych 
i utrudnienie kierowania w niektórych sytuacjach.


W najpoważniejszych przypadkach zwiększone drgania i wstrząsy spowodowane poważnie zużytymi amortyzatorami mogą negatywnie wpływać na trwałość oraz wydajność innych komponentów, w tym połączeń układu kierowniczego, elementów układu zawieszenia oraz reflektorów. Nierzadkim zjawiskiem jest, iż powtarzające się drgania powodują rozregulowanie reflektorów samochodowych.


Dodatkowe informacje o amortyzatorach i elementach układu zawieszenia oraz ich wpływie na bezpieczeństwo pojazdu można znaleźć na stronie Monroe. Przy pomocy floty samochodów do obsługi klienta "B-connected", Tenneco zapewnia warsztatom samochodowym bezpośredni dostęp do zasobów technicznych oraz informacji o najnowszych technologiach z zakresu układu zawieszenia oraz elementów kontroli jazdy. Więcej informacji o flocie można również znaleźć na stronie Monroe.

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Tenneco: technologia zawieszenia MTV w nowym Peugeocie 3008
  Tenneco: producent dostawcą części do Land Rovera Discovery
  Tenneco: uniwersalny katalog części Walker na 2018 r.
  Tenneco: Monroe.com w nowej odsłonie

WARSZTAT 24/7

  Nie ma homologacji? Jest ryzyko!

PRODUKTY

  Tenneco: amortyzatory Monroe dla ciężarówek
  Tenneco: dodatki paliwowe do lekkich samochodów z silnikiem Diesla
  Tenneco: amortyzatory Monroe OESpectrum


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Montaż sprzęgła wentylatora chłodnic w pojazdach ciężarowych

    Sprzęgło wentylatora chłodnic jest głównym urządzeniem przekazującym część momentu napędowego i mocy z silnika na śmigło wentylatora chłodnic.  
  • Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

    Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.
  • Dział Pojazdów Użytkowych Schaefflera

    Schaeffler utworzył nowy Dział Pojazdów Użytkowych w aftermarketowej części swojego biznesu. . Oprócz rozszerzonego portfolio części wszystkich marek grupy, Schaeffler jeszcze bardziej dostosuje swoją ofertę do wymogów przewoźników i właścicieli flot. Celem jest wydłużenie czasu pracy pojazdów użytkowych przy redukcji całkowitych kosztów posiadania (TCO).
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo pojazdów podczas dalekich podróży ma kontrola amortyzatorów i elementów układu zawieszenia, o czym przypominają eksperci Tenneco.
  • Kategorie dobrego rzemiosła

    Poważne podejście do klienta, przejrzystość procedur oraz jawność i rzetelność to elementy, które charakteryzują profesjonalnie zarządzany warsztat samochodowy. Na reputację firmy, rozwijanej pod skrzydłami marki najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket, od kilkunastu laty pracuje zgrana załoga.
  • Zwrotnica koła

    Powszechnie uważa się, że zwrotnica koła jest elementem, który kończy swój żywot wraz z autem, a jego wymiana konieczna jest jedynie w przypadku nadmiernego skorodowania, zniszczenia w wyniku wypadku, uderzenia zawieszeniem o nierówność drogi lub w przypadku braku możliwości wymontowania łożyska koła ze zwrotnicy.
  • Tak samo wyglądające paski

    Dobór właściwego paska do obsługiwanego auta lub określenie, czy wybrany pasek zamienny jest odpowiedni do koła pasowego nie należy do najłatwiejszych czynności. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów pasków. Nawet w ramach oferty jednego producenta można znaleźć paski, które wyglądają tak samo, a mimo to mają różne numery katalogowe. Czy to oznacza, że można je stosować wymiennie?
  • Awarie rozrusznika

    Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości niezbędnej do startu silnika.
  • Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

    W samochodach z suchym sprzęgłem siła na pedale musi być wzmocniona przy użyciu układu wysprzęglania. Producenci samochodów stosują różne rozwiązania dla tego układu, takie jak systemy hydrauliczne lub hydrauliczno-pneumatyczne. Eksperci marki LuK radzą, jak rozpoznać usterki i jak sobie z nimi poradzić.
  • Nowoczesne układy hamulcowe TRW

    Układ hamulcowy bezsprzecznie zaliczyć możemy do układów mających zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, a co za tym idzie - podróżujących nim osób. Powoduje to konieczność stałego rozwoju jego elementów składowych oraz jego  funkcjonalności m.in. poprzez zapewnienie współpracy z innymi układami w samochodzie.
  • Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika

    Bez wątpienia najlepszym sposobem na utrzymanie pojazdu w idealnym stanie jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu przeglądów. Oznacza to również regularną wymianę filtra kabinowego. Niestety, w trakcie rutynowej kontroli pojazdów, klienci często myślą przede wszystkim o wymianie oleju, filtrów powietrza, itp. Pozostałe elementy mogą być czasem postrzegane jako niepotrzebny wydatek, zwłaszcza gdy ich wpływ na wydajność pojazdu może nie być natychmiast widoczny. Dlatego też użytkownicy pojazdów najczęściej decydują się na pominięcie wymiany filtrów kabinowych w trakcie czynności serwisowych.
  • Awaria układu ładowania

    Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Lauber przedstawia 6 przykładów.
  • Amortyzatory i układ zawieszenia

    Firma KYB radzi na co zwracać uwagę podczas wakacyjnego przeglądu amortyzatorów i układu zawieszenia.
  • Wymiana pompy wody

    Eksperci Gates radzą jak uniknąć 9 typowych błędów, które zdarzają się przy wymianie pompy wody.
  • Tarcza sprzęgłowa

    Tarcza sprzęgłowa znajduje się pomiędzy dociskiem, a kołem zamachowym. Ma za zadanie przenosić moment obrotowy do skrzyni biegów. Eksperci marki LuK radzą, jak diagnozować jej uszkodzenia.
  • Klienci wybierają jakość

    "Na sposób i kulturę obsługi klienci zwracają coraz większą uwagę" - mówi Radosław Sobolewski, właściciel Bosch Car Service Carexpert z Ełku.
  • Auta wyposażone w system TPMS

    Producenci opon i eksperci motoryzacyjni od dawna rekomendują kierowcom systematyczne monitorowanie ciśnienia w oponach. Pomocny jest tu TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli system monitorujący ciśnienie w oponach, który podobnie jak każdy inny system, by właściwie spełniał swoją rolę musi być odpowiednio serwisowany.
  • Ewolucja konstrukcji świecy zapłonowej

    Silniki benzynowe są wciąż rozwijane. Jeszcze w VW Golf II z silnika 1,6 uzyskiwano moc 70 KM. W VW Golf VII z silnikiem 1.4 TSI jest to już 122 KM. Wraz z całą konstrukcją silnika zmieniła się też budowa świecy zapłonowej.
  • Przednie amortyzatory Peugeota 407

    Ze względu na złożoność wymiany przednich amortyzatorów w Peugeot 407 firma KYB postanowiła opublikować instruktaż jak ją prawidłowo wykonać.
  • Brud w układzie klimatyzacji

    Sezon na serwisowanie klimatyzacji w pełni, ale kierowcy wciąż zamiast dbać o nią przez cały rok, przeważnie udają się do warsztatu dopiero, kiedy zrobi się ciepło i zauważą, że układ nie pracuje jak trzeba. Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto zdawać sobie sprawę z tego, co z reguły jest ich przyczyną.



KOMENTARZE: