E-katalogi

NA POBOCZU


Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca

2017-08-22 11:34:58   Autor: Newsrm.tv


Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej.

Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe - dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz - ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d’Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii. To jedyny w swoim rodzaju konkurs samochodowej elegancji, w którym biorą udział zarówno niezwykłe samochody historyczne, jak i nowe auta koncepcyjne. "To właściwe miejsce dla I.D. BUZZ" - wyjaśnia Dr Diess. "Ten Samochód jest ważnym filarem inicjatywy Volkswagena w dziedzinie aut o napędzie elektrycznym i daje poczucie jazdy Microbusem w przyszłości".

W ramach dalszych działań związanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen określił również datę premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi się w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz całej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje się przede wszystkim na rynkach Ameryki Północnej oraz na Europie i Chinach.

"Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliśmy ogromną liczbę listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili się bardzo jasno: "proszę, skonstruujcie ten samochód" - powiedział w Pebble Beach Prezes Zarządu Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogłoszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek - dr Diess wyjaśnił: "Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i będziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napędem elektrycznym".

Podobnie jak w przypadku "Show Car of the Year" zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu. "Z zewnątrz auto wygląda więc jak mały van, ale wnętrze ma przestronne jak duże vany" - wyjaśnił dr Diess. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na bardzo wygodną podróż.

Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują: "Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej" - powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. "To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast".

Ben Pon, którego rodzina od lat odnosi sukcesy w sprzedaży samochodów maki Volkswagen w Holandii, również był obecny w Kalifornii i wyraził duże zainteresowanie I.D. BUZZ. To jego ojciec zainspirował rozwój pierwszego VW Bulli (T1) ze szkicu, który wykonał ponad 70 lat temu.

Gdy nowy model pojawi się w sprzedaży, najstarszą i najnowszą wersję znakomicie pomyślanego i zaprojektowanego vana Volkswagena będzie dzieliło aż siedem dekad. Mimo to I.D. BUZZ ma geny oryginału, bo zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy wielkości auta osobowego średniej klasy.

Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.

Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.

Źródło: Newsrm.tv

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Pierwszy w pełni elektryczny ciężki pojazd ciężąrowy

    Marka FUSO, należąca do koncernu Daimler Trucks, chce w najbliższych latach rozpocząć produkcję w pełni elektrycznych ciężkich pojazdów ciężarowych pod brandem E-FUSO. 
  • Autonomiczne ciężarówki

    Volvo Trucks dołączyło do grona firm, które posiadają już w pełni autonomiczny pojazd ciężarowy, który zrewolucjonizuje branżę transportową i wpłynie na całą gospodarkę.
  • Rewolucja w walce z piratami drogowymi

    Walka z piratami drogowymi będzie coraz skuteczniejsza. W ciągu kilku miesięcy na rynku będzie dostępny laserowy prędkościomierz z funkcją wideo, skonstruowany na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Pozwoli policji nie tylko zmierzyć prędkość pojazdu z dokładnością do 1 km/h, lecz także umożliwi rejestrację całego procesu pomiaru. Kierowca nie będzie mógł negować pomiaru, a tym samym uniknąć mandatu. Polska policja od kilku lat korzysta już z laserowych mierników prędkości. Do 2020 roku do drogówki ma trafić 400 takich urządzeń.
  • Autonomiczny system omijania przeszkód

    Grupa Renault ogłosiła opracowanie autonomicznego systemu prowadzenia samochodu zdolnego do zarządzania najbardziej nietypowymi scenariuszami jazdy. Po raz pierwszy manewr ominięcia przeszkody został wykonany z taką samą precyzją, jak robią to profesjonalni kierowcy samochodów wyścigowych. Najlepsi z nich posłużyli za inspirację i byli punktem odniesienia dla pracowników Renault Open Innovation Lab z Doliny Krzemowej.
  • Polski samochód elektryczny

    Spółka ElectroMobility Poland zleciła przeprowadzenie kompleksowych badań, aby sprawdzić  wiedzę polskich kierowców na temat elektromobilności i projektu polskiego auta elektrycznego.
  • Opony bez powietrza

    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała je na targach w Tokio w koncepcyjnym samochodzie wodorowym Fine-Comfort Ride. Był to pierwszy pokaz pełnych opon w aucie osobowym.
  • Stacje ładowania wysokiej mocy

    Audi i Porsche w ramach Volkswagen Group oraz BMW Group, Daimler AG i Ford Motor Company ogłosiły powstanie joint venture IONITY, którego zadaniem będzie zaprojektowanie, zbudowanie i uruchomienie na terenie całej Europy sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla pojazdów elektrycznych.
  • Technologia Smart Stream od Hyundaia

    Hyundai Motor Group zaprezentował swoją strategię rozwoju jednostek napędowych. W specjalnej, dwudniowej konferencji, której tematem przewodnim było minimalizowanie ograniczeń w rozwoju napędów, uczestniczyło ponad 1200 inżynierów i naukowców.
  • Wielkie gwiazdy i premiery w jednym miejscu

    Premiery najlepszych samochodowych marek (m.in. Volkswagena, Lexusa, Mercedesa i Audi), ponad 1 000 pojazdów różnych klas, światowe gwiazdy motoryzacji - Kajetan Kajetanowicz, Rafał Sonik, Jutta Kleinschmidt, Nicolas Hamilton i Filip Nivette, efektowne drifty, drift taxi, pokazy stuntu czy Mistrzostwa Polski Car-Audio - te i mnóstwo innych atrakcji czeka w dniach 27-29 października na gości III Międzynarodowych Targów Warsaw Moto Show w Ptak Warsaw Expo.
  • Pozycja silników Diesla słabnie

    Branża motoryzacyjna nieprzerwanie dąży do obniżania emisji gazów cieplarnianych, wprowadzając coraz to nowe technologie. Przyjmuje się, że w 2021 roku wszystkie opłacalne rozwiązania stosowane w samochodach z napędem konwencjonalnym zostaną już wykorzystane. Dzisiaj wiadomo, że kończy się era diesla, a przyszłość należy do aut z napędami alternatywnymi.
  • Partnerstwo człowieka i samochodu

    Na zbliżających się Targach Motoryzacyjnych w Tokio Toyota zaprezentuje serię pojazdów koncepcyjnych Toyota Concept-i, która wyraża wizję motoryzacji przyszłości. W tej wizji ludzie i samochody są współpracującymi partnerami, a system oparty na sztucznej inteligencji uczy się od kierowcy, aby lepiej dostosowywać działanie samochodu do jego potrzeb.
  • Elektromobilność w jednym miejscu

    Najnowszy raport PSPA i Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych to pełne zestawienie dostępnych w Polsce pojazdów elektrycznych. Katalog, aktualizowany na bieżąco, został udostępniony pod adresem www.elektromobilni.pl.
  • Wodorowa ciężarówka Toyoty

    Mieszkańcy Los Angeles i Long Beach będą mieli niedługo okazję oswoić się z widokiem zaskakująco cichej ciężarówki. 23 października rozpocznie się test prototypowego pojazdu ciężarowego Toyoty napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi.
  • Polacy za surowym karaniem za brak OC

    W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się poglądy Polaków odnośnie kierowców jeżdżących bez ważnego OC. Dziś, jak wynika z sondaży przeprowadzonych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, coraz więcej osób chce dla nich ostrzejszych kar od holowania niebezpiecznych aut po odbieranie prawa jazdy recydywistom.
  • Nowy silnik gazowy w ciężarówce

    Volvo Trucks wprowadza na rynek pojazdy ciężarowe emitujące od 20 do 100 proc. mniej CO2, a to za sprawą rozwoju nowej, energooszczędnej technologii w zakresie napędu pojazdów gazowych.
  • Mercedes-Benz łączy prąd i wodór w napęd EQ Power

    GLC F-CELL to pierwszy na świecie samochód elektryczny napędzany energią z ogniw paliwowych oraz z akumulatora.
  • Pierwsza stacja wodorowa w Polsce

    Toyota planuje postawić w Polsce pierwszą stację tankowania aut wodorem. Z kim? Kandydatów jest czterech, wszyscy państwowi - pisze Puls Biznesu.
  • Bezpieczeństwo w pojazdach autonomicznych

    Intel opublikował wnioski z eksperymentu sprawdzającego poczucie bezpieczeństwa i zaufanie pasażerów samochodów autonomicznych. W przygotowaniu do wprowadzenia na rynek pojazdów tego typu podobne badania prowadzą kolejne firmy.
  • Pierwsza elektryczna ciężarówka Tesli

    Tesla zaprezentuje we wrześniu swój pierwszy pojazd do zastosowań komercyjnych - informuje agencja Reuters. 
  • Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca

    Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej.



KOMENTARZE: