E-katalogi

NA POBOCZU


Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca

2017-08-22 11:34:58   Autor: Newsrm.tv


Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej.

Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe - dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz - ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d’Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii. To jedyny w swoim rodzaju konkurs samochodowej elegancji, w którym biorą udział zarówno niezwykłe samochody historyczne, jak i nowe auta koncepcyjne. "To właściwe miejsce dla I.D. BUZZ" - wyjaśnia Dr Diess. "Ten Samochód jest ważnym filarem inicjatywy Volkswagena w dziedzinie aut o napędzie elektrycznym i daje poczucie jazdy Microbusem w przyszłości".

W ramach dalszych działań związanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen określił również datę premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi się w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz całej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje się przede wszystkim na rynkach Ameryki Północnej oraz na Europie i Chinach.

"Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliśmy ogromną liczbę listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili się bardzo jasno: "proszę, skonstruujcie ten samochód" - powiedział w Pebble Beach Prezes Zarządu Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogłoszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek - dr Diess wyjaśnił: "Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i będziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napędem elektrycznym".

Podobnie jak w przypadku "Show Car of the Year" zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu. "Z zewnątrz auto wygląda więc jak mały van, ale wnętrze ma przestronne jak duże vany" - wyjaśnił dr Diess. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na bardzo wygodną podróż.

Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują: "Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej" - powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. "To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast".

Ben Pon, którego rodzina od lat odnosi sukcesy w sprzedaży samochodów maki Volkswagen w Holandii, również był obecny w Kalifornii i wyraził duże zainteresowanie I.D. BUZZ. To jego ojciec zainspirował rozwój pierwszego VW Bulli (T1) ze szkicu, który wykonał ponad 70 lat temu.

Gdy nowy model pojawi się w sprzedaży, najstarszą i najnowszą wersję znakomicie pomyślanego i zaprojektowanego vana Volkswagena będzie dzieliło aż siedem dekad. Mimo to I.D. BUZZ ma geny oryginału, bo zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy wielkości auta osobowego średniej klasy.

Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.

Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.

Źródło: Newsrm.tv

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Pierwsza stacja wodorowa w Polsce

    Toyota planuje postawić w Polsce pierwszą stację tankowania aut wodorem. Z kim? Kandydatów jest czterech, wszyscy państwowi - pisze Puls Biznesu.
  • Bezpieczeństwo w pojazdach autonomicznych

    Intel opublikował wnioski z eksperymentu sprawdzającego poczucie bezpieczeństwa i zaufanie pasażerów samochodów autonomicznych. W przygotowaniu do wprowadzenia na rynek pojazdów tego typu podobne badania prowadzą kolejne firmy.
  • Pierwsza elektryczna ciężarówka Tesli

    Tesla zaprezentuje we wrześniu swój pierwszy pojazd do zastosowań komercyjnych - informuje agencja Reuters. 
  • Kultowy 'ogórek' Volkswagena powraca

    Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej.
  • Przezroczyste przednie słupki

    Amerykańscy inżynierowie Toyoty zastosowali proste prawa fizyki do opracowania urządzenia, które wyświetli kierowcy obraz zza przednich słupków. Udało się to osiągnąć bez użycia kamer, czujników czy innej elektroniki.
  • Udoskonalony silnik Hondy Civic

    Kompleksowo udoskonalony, opracowany przez Hondę, silnik wysokoprężny i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM będzie dostępny w europejskiej wersji Hondy Civic od marca 2018 roku.
  • Strefy niskoemisyjne w miastach

    Jak wynika z badań społecznych zrealizowanych dla Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, ponad 70 proc. Polaków uważa, że niskoemisyjny transport pozwoli ograniczyć problem smogu w polskich miastach. Większość z nich zaakceptuje docelowo zamknięcie centrum dla diesli, popierają też wymianę taboru na droższy, ale niskoemisyjny. Jedyne czego się obawiają, to nagłych i zbyt radykalnych obostrzeń.
  • Opel i Vauxhall w PSA

    Grupa PSA ogłosiła finalizację umowy nabycia spółek zależnych Opel/Vauxhall należących do GM. Wstępna umowa została podpisana 6 marca 2017 roku.
  • 10 mld euro dla Audi

    Audi do 2022 r. zamierza zredukować wydatki o 10 mld euro – zaoszczędzone środki pomogą w elektryfikacji oferty modelowej producenta z Inglostadt.
  • Dwie odmiany Tesli Model 3

    Nowy model Tesli będzie sprzedawany w dwóch wersjach, z których o dziwo ta tańsza trafi później do klientów od tej droższej.
  • Polskie drogi wśród najniebezpieczniejszych w Europie

    Według raportu sporządzonego przez Europejską Radę Bezpieczeństwa Transportu, Polska ma jeden z najbardziej niekorzystnych wskaźników pod względem bezpieczeństwa na drogach publicznych w Europie. Zdaniem autorów raportu poprawa bezpieczeństwa na drogach Starego Kontynentu postępuje zbyt wolno.
  • Elektryczne wyzwanie Arkadego Fiedlera

    Arkady Fiedler po raz kolejny przejedzie przez Afrykę, ale tym razem za kierownicą samochodu elektrycznego.
  • Prius Plug-in Hybrid najlepszy w ADAC EcoTest

    Toyota Prius Plug-in Hybrid otrzymała najwyższą ocenę 5 gwiazdek za ekologiczność w badaniu EcoTest przeprowadzonym przez niemiecki automobilklub ADAC.
  • Rok 2040 na Wyspach Brytyjskich z zakazami dla aut spalinowych

    W 2040 r. Wielka Brytania wprowadzi, podobnie jak Francja, zakaz sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami spalinowymi.
  • J. Buczek: brak przepisów nie sprzyja pojazdom autonomicznym

    Technologia pojazdów autonomicznych idzie na przód i jest ich coraz więcej na drogach publicznych. Niestety w wielu krajach świata wciąż przepisy prawne i infrastruktura nie są przystosowane do użytkowników takich pojazdów.
  • Polski intive będzie programować dla niemieckich marek

    Spółka intive, dostawca zaawansowanych rozwiązań softwarowych, przejął niemiecką firmę iNTENCE, dzięki czemu polscy programiści będą pracować nad zintegrowanym oprogramowaniem dla najnowszych modeli samochodów najważniejszych światowych marek.
  • Autonomiczny Citroen na autostradzie

    Na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód produkcji PSA jako pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.
  • Autonomiczna jazda z Renault

    Grupa Renault ogłosiła nabycie 35 proc. udziałów w nowej spółce joint venture Autonomous Vehicle Simulation (AVS), utworzonej wspólnie z firmą Oktal, która jest spółką zależną francuskiej firmy Sogeclair z siedzibą w Tuluzie, wyspecjalizowanej w inżynierii lotniczej i symulacjach.
  • Toyota inwestuje w start-upy

    Toyota Research Institute przeznaczył 100 mln USD na nowy fundusz venture capital, Toyota AI Ventures, który ma udzielać wsparcia finansowego i organizacyjnego technologicznym start-upom.
  • Latające samochody

    Z analizy "Przyszłość latających samochodów w latach 2017-2035" wykonanej przez firmę Frost & Sullivan wynika, że koncepcja powszechnych latających samochodów jest bardzo bliska realizacji w różnych wariantach w zależności od producenta.



KOMENTARZE: