E-katalogi

NA POBOCZU


Koniec z nowymi Dieslami

2017-05-18 09:48:33   Autor: Adrian Januszkiewicz


Koniec z nowymi Dieslami Prezes Volvo, Hakan Samuelsson zapowiedział we ,,Frankfurter Allgemeine Zeitung", że koncern nie będzie już pracować nad nowymi silnikami Diesla. Decyzja ta ma charakter ekonomiczny.

Z punktu widzenia prezesa Samuelssona redukcja emisji tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych staje się zbyt droga. "Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że nie będziemy opracowywać nowych generacji silników Diesla" - mówił prezes Volvo. Doprecyzował jednak, że stosowane obecnie jednostki napędowe tego typu będą rozwijane, aby spełnić przyszłe standardy emisji spalin. Zaprezentowane w 2013 roku silniki Diesla Volvo mają być produkowane do około 2023 roku. 


Za sprawą tego posunięcia Volvo chce się bardziej skupić na napędach hybrydowych i elektrycznych w swoich samochodach. Pierwszy w pełni elektryczny samochód firmy ma się pojawić na rynku w 2019 roku. 


"Dostrzegliśmy, że Tesla zaoferowała samochód, po który ludzie ustawiają się w kolejce. W tym obszarze powinno się znaleźć miejsce dla nas z samochodem o wysokiej jakości i atrakcyjnym wyglądzie" - tłumaczył Samuelsson. 


Wcześniej prezes szwedzkiej marki zwracał uwagę, że rosnące wymogi ws. emisji spalin powodują, iż na pewnym etapie ceny samochodów z silnikami Diesla będą na tyle wysokie, że ciekawą alternatywą dla nich staną się hybrydy typu plug-in. 


Jak podaje agencja Reuters, samochody z silnikami Diesla to nadal połowa rejestrowanych w Europie aut. Samo Volvo sprzedaje na tym rynku 90 proc. sztuk modelu XC90 z tego typu jednostkami napędowymi.

Źródło: PAP

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Polski intive będzie programować dla niemieckich marek

    Spółka intive, dostawca zaawansowanych rozwiązań softwarowych, przejął niemiecką firmę iNTENCE, dzięki czemu polscy programiści będą pracować nad zintegrowanym oprogramowaniem dla najnowszych modeli samochodów najważniejszych światowych marek.
  • Autonomiczny Citroen na autostradzie

    Na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód produkcji PSA jako pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.
  • Autonomiczna jazda z Renault

    Grupa Renault ogłosiła nabycie 35 proc. udziałów w nowej spółce joint venture Autonomous Vehicle Simulation (AVS), utworzonej wspólnie z firmą Oktal, która jest spółką zależną francuskiej firmy Sogeclair z siedzibą w Tuluzie, wyspecjalizowanej w inżynierii lotniczej i symulacjach.
  • Toyota inwestuje w start-upy

    Toyota Research Institute przeznaczył 100 mln USD na nowy fundusz venture capital, Toyota AI Ventures, który ma udzielać wsparcia finansowego i organizacyjnego technologicznym start-upom.
  • Latające samochody

    Z analizy "Przyszłość latających samochodów w latach 2017-2035" wykonanej przez firmę Frost & Sullivan wynika, że koncepcja powszechnych latających samochodów jest bardzo bliska realizacji w różnych wariantach w zależności od producenta.
  • Nowe silniki Euro VI od Scanii

    W ofercie silników Scanii spełniających normę Euro VI pojawiły się jednostki 9-litrowe oferowane w 5 wariantach, z których 2 mogą być napędzane biodieslem FAME, oraz 13 litrowy typ DC13 149, który osiąga 370 KM i pracuje w cyklu Millera.
  • Rolls-Royce mówi nie hybrydom

    Jak informuje dyrektor generalny Rolls-Royce'a, Torsten Müller-Otvös, marka z Goodwood wbrew światowym trendom nie zamierza produkować samochodów hybrydowych, a skupi się w przyszłości na produkcji tych z napędem elektrycznym.
  • Tylko hybrydy i auta elektryczne Volvo

    Volvo zapowiedziało, jako pierwszy producent samochodów, wycofanie się z produkcji silników spalinowych, które ma nastąpić od roku 2019.
  • Komunikacja między pojazdami

    Volkswagen robi kolejny krok do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach publicznych i ku jeździe autonomicznej - w 2019 roku wyposaży seryjnie pierwszą rodzinę modeli w system komunikacji bezprzewodowej (pWLAN).
  • 700 tys. aut elektrycznych na europejskich drogach

    Prognozy wskazują, że do końca roku 2017 na terenie Unii Europejskiej zostanie zarejestrowanych ponad 200 tys. nowych samochodów elektrycznych. Według Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.pl liczba aut elektrycznych poruszających sie po Starym Kontynencie wzrośnie pod koniec roku do nawet 700 tys.
  • 200 ładowarek przy głównych polskich drogach

    Przy głównych polskich drogach do roku 2020 ma powstać 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, w tym  punkty ultraszybkiego ładowania. Taką informację przekazał agencji PAP Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
  • Wirtualne manekiny Toyoty

    Toyota Motor Corporation i Global Institute for Motor Sport Safety, współpracujący z FIA, rozpoczęły 4-letni program badań nad bezpieczeństwem samochodów wyczynowych z wykorzystaniem wirtualnych manekinów THUMS (Toyota's Total Human Model for Safety). Obie strony chcą zwiększyć bezpieczeństwo w sportach motorowych.
  • Aktywne zawieszenie w Audi A8

    Zupełnie nowe, aktywne zawieszenie Audi A8, to w pełni aktywny, elektromechaniczny system, indywidualnie prowadzący każde z kół i adaptujący się do panujących aktualnie warunków drogowych.
  • Elektryczne samochody na ratunek miastom

    Wśród największych wyzwań drogowych stojących przed europejskimi miastami znajdują się emisja spalin, niedostatek miejsc parkingowych i korki. Według Carla Friedricha Eckhardta z Grupy BMW, obok nowych technologii rozwiązaniem może być carsharing czy elektromobilność mocno wspierana przez rząd.
  • Silnik Roku 2017

    W XIX. edycji konkursu International Engine of the Year wyróżniono 8 producentów motoryzacyjnych w 11 kategoriach, a liderem konkursu jest Ferrari.
  • Sprzedaż aut z dieslem spada

    Kierowcy powoli, ale systematycznie rezygnują z silników Diesla. Według Jato Dynamics udział sprzedanych w Europie nowych samochodów z tym rodzajem napędu po raz pierwszy w historii spadł do poziomu poniżej 50 procent. Podobna sytuacja miała miejsce na rynku samochodów używanych – wg danych serwisu OTOMOTO Polacy znacząco zmienili swoje preferencje.
  • Samochody elektryczne coraz bardziej ekonomiczne

    Najnowsze rozwiązania technologiczne i postępująca miniaturyzacja sprawiają, że wydajność pojazdów elektrycznych się zwiększa, dzięki stosowaniu nowych odmian baterii litowo-jonowych i żelowych, co potwierdzają specjaliści. Średni czas ładowania mniejszych pojazdów elektrycznych stopniowo maleje i wynosi obecnie zaledwie 3–4 godziny.
  • Toyota ponownie najcenniejszą marką

    Według raportu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands firmy badawczej Kantar Millward Brown marka Toyota została po raz dziesiąty najcenniejszą marką motoryzacyjną. Jej wartość wyceniono na  28,66 mld dolarów.
  • Zautomatyzowana jazda na autostradzie

    Prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez Opla sprawiają, że coraz bardziej realna staje się wizja wysoce zautomatyzowanej jazdy w rzeczywistym ruchu na autostradzie.
  • Motoryzacja przyszłości

    Collaborative Safety Research Center Toyoty rozpoczyna program badawczy Next nad kwestiami bezpieczeństwa związanymi z nowymi technologiami w motoryzacji. CSRC Next skupi się na zagadnieniach autonomicznego prowadzenia i samochodów połączonych w sieci.



KOMENTARZE: