E-katalogi

NA POBOCZU


Autobus miejski bez kierowcy

2017-05-11 09:07:48   Autor: Adrian Januszkiewicz


Autobus miejski bez kierowcy Nowa dzielnica Wiednia, Seestadt Aspern, ma byc pierwszą, gdzie miasto planuje wprowadzić bezzałogowe autobusy komunikacji miejskiej.

Latem 2017 r. rusza w Wiedniu projekt badawczy mający na celu wprowadzenie inteligentnych, bezzałogowych autobusów do komunikacji miejskiej. Rozwój projektu, który ma zwiększyć wydajność oraz niezawodność działania pojazdów bezzałogowych otrzyma wsparcie finansowe z austriackiego Ministerstwa Transportu.


Pierwsza w pełni automatyczna trasa w Wiedniu będzie obsługiwana przez mały autobus Navya Arma. Oferuje on miejsce dla maksymalnie 11 pasażerów, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Już dzisiaj pokonuje różne trasy próbne, ale zanim tym małym autobusem pojadą pasażerowie, muszą zostać podjęte pewne kroki m.in. dotyczące wszelkich czynników technologicznych i uregulowań prawnych.


Przy projekcie auto.Bus Seestadt współpracują: Wiener Linien czyli Wiedeńskie Linie Komunikacyjne, Austrian Institute of Technology, KFV-Kuratorium Bezpieczeństwa Transportu, TÜV Austria jak również Siemens AG Austria oraz francuski producent autobusów Navya.


Priorytetem jest zrównoważony wzrost wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa bezzałogowych pojazdów. Ich osiągnięcie pozwoli uruchomić linię autobusową w dzielnicy Wiednia Seestadt Aspern w realnych warunkach - z przystankami, rozkładem jazdy i prawdziwymi pasażerami. Równie ważne co dalszy rozwój sensoryki są akceptacja ze strony pasażerów, wypracowanie niezbędnych warunków ramowych jak również funkcjonalne bezpieczeństwo i zabezpieczenie wykorzystywanych systemów IT. Te aspekty będą badane w trakcie projektu, aby ostatecznie umożliwić włącznie autobusów bezzałogowych do zróżnicowanego systemu transportu austriackiej stolicy.


Seestadt Aspern to najmłodsza dzielnica Wiednia wybudowana na północnym wschodzie miasta i pierwszy zakrojony na tak dużą skalę projekt urbanistyczny opierający się na ideach smart city. Powstające tam budynki, takie jak np. pierwszy na świecie drewniany wieżowiec, mają wykorzystywać najnowsze technologie i odnawialne źródła energii. Dopełnieniem idei smart city w Seestadt Aspern ma być zrównoważony i inteligentny transport publiczny wykorzystujący m.in. autobusy bezzałogowe.

Źródło: PAP

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Polski intive będzie programować dla niemieckich marek

    Spółka intive, dostawca zaawansowanych rozwiązań softwarowych, przejął niemiecką firmę iNTENCE, dzięki czemu polscy programiści będą pracować nad zintegrowanym oprogramowaniem dla najnowszych modeli samochodów najważniejszych światowych marek.
  • Autonomiczny Citroen na autostradzie

    Na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód produkcji PSA jako pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.
  • Autonomiczna jazda z Renault

    Grupa Renault ogłosiła nabycie 35 proc. udziałów w nowej spółce joint venture Autonomous Vehicle Simulation (AVS), utworzonej wspólnie z firmą Oktal, która jest spółką zależną francuskiej firmy Sogeclair z siedzibą w Tuluzie, wyspecjalizowanej w inżynierii lotniczej i symulacjach.
  • Toyota inwestuje w start-upy

    Toyota Research Institute przeznaczył 100 mln USD na nowy fundusz venture capital, Toyota AI Ventures, który ma udzielać wsparcia finansowego i organizacyjnego technologicznym start-upom.
  • Latające samochody

    Z analizy "Przyszłość latających samochodów w latach 2017-2035" wykonanej przez firmę Frost & Sullivan wynika, że koncepcja powszechnych latających samochodów jest bardzo bliska realizacji w różnych wariantach w zależności od producenta.
  • Nowe silniki Euro VI od Scanii

    W ofercie silników Scanii spełniających normę Euro VI pojawiły się jednostki 9-litrowe oferowane w 5 wariantach, z których 2 mogą być napędzane biodieslem FAME, oraz 13 litrowy typ DC13 149, który osiąga 370 KM i pracuje w cyklu Millera.
  • Rolls-Royce mówi nie hybrydom

    Jak informuje dyrektor generalny Rolls-Royce'a, Torsten Müller-Otvös, marka z Goodwood wbrew światowym trendom nie zamierza produkować samochodów hybrydowych, a skupi się w przyszłości na produkcji tych z napędem elektrycznym.
  • Tylko hybrydy i auta elektryczne Volvo

    Volvo zapowiedziało, jako pierwszy producent samochodów, wycofanie się z produkcji silników spalinowych, które ma nastąpić od roku 2019.
  • Komunikacja między pojazdami

    Volkswagen robi kolejny krok do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach publicznych i ku jeździe autonomicznej - w 2019 roku wyposaży seryjnie pierwszą rodzinę modeli w system komunikacji bezprzewodowej (pWLAN).
  • 700 tys. aut elektrycznych na europejskich drogach

    Prognozy wskazują, że do końca roku 2017 na terenie Unii Europejskiej zostanie zarejestrowanych ponad 200 tys. nowych samochodów elektrycznych. Według Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.pl liczba aut elektrycznych poruszających sie po Starym Kontynencie wzrośnie pod koniec roku do nawet 700 tys.
  • 200 ładowarek przy głównych polskich drogach

    Przy głównych polskich drogach do roku 2020 ma powstać 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, w tym  punkty ultraszybkiego ładowania. Taką informację przekazał agencji PAP Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
  • Wirtualne manekiny Toyoty

    Toyota Motor Corporation i Global Institute for Motor Sport Safety, współpracujący z FIA, rozpoczęły 4-letni program badań nad bezpieczeństwem samochodów wyczynowych z wykorzystaniem wirtualnych manekinów THUMS (Toyota's Total Human Model for Safety). Obie strony chcą zwiększyć bezpieczeństwo w sportach motorowych.
  • Aktywne zawieszenie w Audi A8

    Zupełnie nowe, aktywne zawieszenie Audi A8, to w pełni aktywny, elektromechaniczny system, indywidualnie prowadzący każde z kół i adaptujący się do panujących aktualnie warunków drogowych.
  • Elektryczne samochody na ratunek miastom

    Wśród największych wyzwań drogowych stojących przed europejskimi miastami znajdują się emisja spalin, niedostatek miejsc parkingowych i korki. Według Carla Friedricha Eckhardta z Grupy BMW, obok nowych technologii rozwiązaniem może być carsharing czy elektromobilność mocno wspierana przez rząd.
  • Silnik Roku 2017

    W XIX. edycji konkursu International Engine of the Year wyróżniono 8 producentów motoryzacyjnych w 11 kategoriach, a liderem konkursu jest Ferrari.
  • Sprzedaż aut z dieslem spada

    Kierowcy powoli, ale systematycznie rezygnują z silników Diesla. Według Jato Dynamics udział sprzedanych w Europie nowych samochodów z tym rodzajem napędu po raz pierwszy w historii spadł do poziomu poniżej 50 procent. Podobna sytuacja miała miejsce na rynku samochodów używanych – wg danych serwisu OTOMOTO Polacy znacząco zmienili swoje preferencje.
  • Samochody elektryczne coraz bardziej ekonomiczne

    Najnowsze rozwiązania technologiczne i postępująca miniaturyzacja sprawiają, że wydajność pojazdów elektrycznych się zwiększa, dzięki stosowaniu nowych odmian baterii litowo-jonowych i żelowych, co potwierdzają specjaliści. Średni czas ładowania mniejszych pojazdów elektrycznych stopniowo maleje i wynosi obecnie zaledwie 3–4 godziny.
  • Toyota ponownie najcenniejszą marką

    Według raportu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands firmy badawczej Kantar Millward Brown marka Toyota została po raz dziesiąty najcenniejszą marką motoryzacyjną. Jej wartość wyceniono na  28,66 mld dolarów.
  • Zautomatyzowana jazda na autostradzie

    Prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez Opla sprawiają, że coraz bardziej realna staje się wizja wysoce zautomatyzowanej jazdy w rzeczywistym ruchu na autostradzie.
  • Motoryzacja przyszłości

    Collaborative Safety Research Center Toyoty rozpoczyna program badawczy Next nad kwestiami bezpieczeństwa związanymi z nowymi technologiami w motoryzacji. CSRC Next skupi się na zagadnieniach autonomicznego prowadzenia i samochodów połączonych w sieci.



KOMENTARZE: